جاباما
۱۰۵۲۰۶۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به فرانسه

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به سفارت فرانسه در پی مواضع توهین‌آمیز اخیر رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: سیدمسعود شجاعی طباطبایی از برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به سفارت فرانسه در پی مواضع توهین‌آمیز اخیر رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.
برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به فرانسه
سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره لزوم مقابله با توهین به پیامبر اسلام (ص) به ما گفت: اظهارات اسلام ستیزانه امانوئل مکرون پس از کشته شدن یک معلم فرانسوی توسط مهاجمی ۱۸ ساله اهل چچنی، ما را بر آن داشت تا علاوه بر محکوم کردن این اظهارات علیه اسلام و پیامبر مهربانی‌ها، اقدامی عملی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حمایت ماکرون از توهین‌ها به اسلام و پیامبر اکرم (ص) موجی از واکنش‌های منفی را در میان ملت‌های مسلمان به دنبال داشته است، اظهار کرد: در کشورهای اسلامی از جمله کویت، قطر، اردن، لبنان، سودان و… این اقدام به سمت تحریم کردن کالاهای فرانسوی رفته است و این در حالی است که ما به عنوان ام القری مظلومین جهان، باید اقدامی نظیر این اقدام را در کشورمان شاهد می‌بودیم.
برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به فرانسه
کاریکاتورهای محمدحسین نیرومند
شجاعی طباطبایی افزود: اینکه رئیس جمهور یک کشور علنی و صریح اعلام کند که دست از مواضعش نسبت به اسلام بر نمی‌دارد، جز نفرت پراکنی و گسترش اسلام ستیزی و هراسی نیست. این در حالی است که داعش و تندگرایان دینی زاییده آمریکا و غرب هستند که فجایع بسیاری بار آوردند.
وی با بیان اینکه هنرمندان مسلمان ایرانی نیز نمی‌توانند نسبت به این مواضع علیه پیامبر مهربانی‌ها سکوت کنند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان کاریکاتوریست و هنرمند وظیفه داریم در صف اول خط مقدم باشیم و در این مسیر نیاز به کارهای جدی‌تری داریم. از آنجایی که دوره بزن در رویی تمام شده است ما نیز اعلام کردیم اگر یک طرح علیه پیامبر و اسلام کار شود، ما نیز در مقابل، ۱۰ طرح درباره خط قرمزهای فرانسه مثل هولوکاست خواهیم زد.
این هنرمند کاریکاتوریست افزود: یکی از خط قرمزها در فرانسه که اتفاقاً جرم سنگینی به حساب می‌آید، پرداختن به هولوکاست است. اینها دم از آزادی بیان می‌زنند اما سخن گفتن درباره هولوکاست برایشان جرم است.
وی بیان کرد: ما به دنبال نفرت پراکنی نیستیم و به دنبال آن هستیم که با کاریکاتور، آزادی بیان را منطقی نشان دهیم. البته ما قتل را هم محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این قتل توسط افراد و گروه‌هایی که توسط غرب ایجاد شدند، رخ داده است.
برپایی نمایشگاه کاریکاتور در اعتراض به فرانسه
کاریکاتور از علی شعبانی
مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به برپایی نمایشگاه کاریکاتور در مقابل سفارت فرانسه، توضیح داد: تلاش کردیم با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم، حداقل ۲۰ الی ۳۰ طرح را برای تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه، با هدف پیام رسانی به دنیای غرب آماده و منتشر کنیم که این آثار در تجمع جلوی سفارت فرانسه به نمایش در می‌آیند. نیت ما صیانت از پیامبر اسلام (ص) است و امیدوارم بتوانیم در این زمینه ادای دین کنیم.
وی در پایان گفت: بر همین اساس در حوزه هنری، کار را در دو بخش جلو می‌بریم؛ بخش اول تبری است که با خلق کاریکاتور علیه ماکرون ادامه پیدا می‌کند. بخش دوم، تولی است که طی دو روز گذشته با همفکری و هم افزایی دیگر نهادهای فرهنگی هنری به نتایج خوبی در زمینه تولید پوستر رسیدیم و به ۳۰ تن از هنرمندان برجسته طراح گرافیست سفارش پوستر در این موضوع دادیم تا برای هفته آینده که میلاد پیامبر اسلام (ص) است، آماده و به صورت فیزیکی در خیابان‌ها و همچنین در فضای مجازی پخش شود.
تصویر کنار خبر، کاریکاتوری است که سیدمسعود شجاعی طباطبایی آن را طراحی کرده است. وی همچنین این طرح را به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی طراحی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج