۱۰۵۲۱۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماندن کریمی به سود استقلال است یا خودش؟

پرسش مهم این است که آیا ماندن کریمی در استقلال به سود این تیم است یا او به خودش فایده می‌رساند.

ورزش سه: پرسش مهم این است که آیا ماندن کریمی در استقلال به سود این تیم است یا او به خودش فایده می رساند.

این روزها بحث ماندن یا رفتن علی کریمی به موضوعی مجادله برانگیز و داغ بین هواداران تبدیل شده است. ۱۰ روز تا اولین بازی استقلال در لیگ برتر مانده و کلیدی ترین بازیکن استقلال در خط میانی، حداقل در فصل گذشته، قرارداد خود را تمدید نکرده و قاعدتا در تمرینات پیش فصل و ویژه دوران بدنسازی نیز حضور نداشته است.

اما فارغ از این مساله باید با نگاه فنی بپرسیم که آیا در فصل پیش رو استقلال به علی کریمی بیشتر نیاز دارد یا کریمی به استقلال؟

اگر به دو فصل پیش برگردیم علی کریمی فقط یک بازیکن با استعداد در خط میانی سپاهان بود و نه یک ستاره در خط میانی، او این روزها از مدعیان درجه یک خط میانی تیم ملی است. دو فصل پیش که امیر قلعه نویی، کریمی را به علت آمار مصدومیت بالا نخواست، استقلال او را جذب کرد و کریمی رفته رفته فرمانده خط میانی استقلال شد. حالا امروز او یک ستاره تمام عیار در فوتبال ایران است، طی دو فصل گذشته پیشنهادهایی حداقل از کشور های خاورمیانه چون ترکیه، قطر و ایران به سمت او سرازیر می شود.

بنابراین اگر استقلال نتواند علی کریمی را حفظ کند اولا این استقلال است که در خط میانی احتمالا یک خلاء بزرگ خواهد داشت، شاید در خوشبیناتهترین حالت یک نیم فصل طول بکشد تا استقلال وضعیت خودش را در میانه میدان سروسامان ببخشد؛ این یعنی شاید دوباره از بین رفتن شانس قهرمانی! در ثانی علی کریمی هم دیگر آن بازیکن دو فصل پیش نیست و می تواند در باشگاهی چون سپاهان که سخت در پی جذب اوست یک ستاره باقی بماند و البته یکی از مدعیان همیشگی دعوت به تیم ملی هم باشد.

ثالثا، بازیکنانی در تمام دنیا هستند که یا بدیل ندارند یا بدیلشان به سختی پیدا می شود و معمولا تیم های هر چند بزرگ دنیا خریدار آنها هستند. در همین استقلال حداقل در این فصل بدیل و جایگزینی برای مهدی قایدی و شیخ دیاباته وجو ندارد. علی کریمی هم یکی از همین بازیکن هاست که حداقل استقلال در این فصل جایگزین امتحان پس داده ای برای او ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج