۱۰۵۲۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین اخبار از کشتی مرگ کره ای

پس از گذشت یازده روز از حادثه غرق شدن کشتی مسافربری کره جنوبی در آب‌های اقیانوس، غواصان اجساد ۴۹ دختر دانش‌آموز را در یکی از کابین‌های عمومی کشتی پیدا کردند.

روزنامه ایران: پس از گذشت یازده روز از حادثه غرق شدن کشتی مسافربری کره جنوبی در آب‌های اقیانوس، غواصان اجساد ۴۹ دختر دانش‌آموز را در یکی از کابین‌های عمومی کشتی پیدا کردند.

همه دختران نوجوان جلیقه نجات بر تن داشتند و اجسادشان در اتاقی پیدا شده که ظرفیت تنها ۳۰ مسافر را داشته است. مشخص شده که این دختران دانش‌آموز با جلیقه‌های نجات بر تن در انتظار رسیدن قایق‌های نجات بوده‌اند اما با دیررسیدن امدادگران همگی درون کشتی در اقیانوس فرو رفته‌اند.

در حالی که آمار کشته‌های این کشتی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، خانواده‌های خشمگین و نگران که در منطقه «جیندو» در نزدیکی محل حادثه اقامت کرده‌اند، خواستار تحقیقات بیشتر درباره سهل‌انگاری کارکنان کشتی و دیررسیدن گروه امداد هستند.

خشم خانواده‌ها زمانی بیشتر شده که با اشتباه مقام‌های مسئول بسیاری از اجساد بدون شناسایی و اشتباهی به خانواده‌ها تحویل داده شده‌اند و حالا برای رفع مشکل و شناسایی قربانیان باید از همه اجساد تست DNA گرفته شود.

این اشتباه که نگرانی و اضطراب خانواده‌های مسافران را صدچندان کرده باعث اعتراض‌های شدید آن‌ها شده است.دیروز سخنگوی گروه تحقیقاتی از وارد عمل شدن دست‌کم ۷۰۰ غواص برای جست‌وجو در لاشه کشتی خبر داد و آخرین آمار کشته‌ها را ۱۸۳ نفر و ناپدیدشدگان را ۱۱۹ نفر اعلام کرد.

در این میان احزاب مخالف دولت کره جنوبی نیز هیزم بر آتش خشم مردم می‌ریزند و در بیانیه‌های مختلف اعلام کرده‌اند کاپیتان کشتی ۳ برابر و نیم بیش از ظرفیت کشتی مسافر سوار کرده و همین موضوع باعث غرق شدن کشتی شده است.

این گمانه زنی با پیداشدن جسد ۴۹ دانش‌آموز در کابین ۳۰ نفره تا حدی تأیید شده و خشم مردم را بیشتر کرده است.

گروه‌های غواصی تا به حال در عمق اقیانوس ۳۵ کابین از ۱۱۱ اتاق کشتی را جست‌وجو کرده‌اند اما با توجه به شکل قرارگرفتن کشتی در آب، عملیات به کندی و با سختی بیشتری ادامه دارد.

«کومیونگ سئوک» سخنگوی ستاد بحران دولت کره جنوبی در پاسخ به این‌که چرا از غواصان داوطلب برای عملیات جست‌وجو بهره گرفته نمی‌شود، گفت: «تا به حال بیش از ۳۴۰ غواص داوطلب برای عملیات ثبت‌نام کرده‌اند. ابتدا تصمیم داشتیم از همه آن‌ها استفاده کنیم اما تعدادی از آنها پس از ۱۰ دقیقه جست‌وجو در زیر آب تاب نیاورده‌اند و بیرون آمده‌اند و بسیاری نیز از این فرصت برای گرفتن عکس استفاده کرده‌اند. به همین خاطر در حال حاضر تنها ۱۶ غواص داوطلب به گروه امداد پیوسته‌اند.»

تا به این لحظه کاپیتان و ۱۱ خدمه کشتی به اتهام اهمال و بی‌مسئولیتی در نجات مسافران دستگیر شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند.کشتی مسافری «سوول» با ۴۷۹نفر مسافر که ۸۰ درصد آن‌ها دانش‌‌آموز و مدرس بوده‌اند حدود ۱۲ روز پیش به مقصد جزیره «جیجو» سئول را ترک کرده اما در میانه‌های راه به پهلو خمیده و در آب غرق شد.بسیاری کاپیتان کشتی را در این باره مقصر می‌دانند و معتقدند او باید زودتر اعلام هشدار می‌کرد و بسیاری نیز تعداد زیاد مسافران را عامل این کشتار بزرگ دریایی عنوان کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج