۱۰۵۲۳۰۹
۲۶ نظر
۵۰۲۷
۲۶ نظر
۵۰۲۷
پ

اظهارات جدید احمدی‌نژاد درباره کوروش

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با انتشار ویدئویی در فضای مجازی به بررسی زندگی کوروش کبیر پرداخت.

خبرآنلاین: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با انتشار ویدئویی در فضای مجازی (کانال تلگرامی دولت بهار) به مناسبت هفتم آبان ماه زادروز کوروش هخامنشی، اظهار کرد: من معتقد هستم که در هر شرایط و در هر حادثه ای و به هر مناسبتی، باید از ایران و ملت ایران صحبت کنیم. ملتی بزرگ، تمدن ساز و فرهنگ آفرین. ملتی که در طول تاریخ چند هزار ساله خودش، همواره موحد، کمال جو، عدالت طلب، آزادی خواه و صلح طلب بوده است. ملتی که نگاه جهانی داشته، همیشه همه خوبی ها را برای همه می خواسته و بدی ها را برای هیچکس. با غم ملت ها غمخواری می کرده و در شادی ملت ها شریک بوده. همیشه به دنبال سعادت و کمال جامعه بشری بوده است.

وی افزود: در دامان ملت ما، انسانهای بزرگ و شخصیت های عظیمی پرورش پیدا کرده اند. دانشمندان، هنرمندان، فن آوران، سیاستمداران، اهل اندیشه، عارفان و شعرا. تاریخ ایران سرشار از رویش های فراوان، در خدمت کمال، فرهنگ، تمدن و ساختن زندگی سعادتمند برای جامعه بشری است.

رئیس دولت نهم و دهم گفت: دشمنان ملت ما همواره در طول تاریخ به دنبال تسلط بر ملت ما بودند و البته همیشه شکست می خوردند. صدها بار ایران مورد هجوم قرار گرفت اما بواسطه ریشه های مستحکم اعتقادی و فرهنگی این ملت در طول تاریخ، ملت ما ماندگار شد و دشمنان دفن شدند و اثری از آنان باقی نماند.

وی تأکید کرد: فرهنگ ما در طول تاریخ، یک فرهنگ توحیدی، انسانی و جهانی بوده است. ملت ایران همواره با آغوشی باز از پیامبران الهی استقبال می کردند و هر اندیشه عدالتخواهانه، آزادی طلب و متعالی در دنیا ظهور و بروز کرده از بهترین محله های جذب و پرورش و صیانت از او، ایران و ایرانی ها بوده اند.

احمدی نژاد اظهار داشت: فرهنگ ما یک فرهنگ جهانی است، فرهنگ دوستی و مهربانی و فرهنگ کرامت انسانی است. در هر نقطه ای از جهان عرضه بشود مورد استقبال قرار می گیرد. این فرهنگ یک سرمایه عظیم جامعه بشری است. اصلا جهان را بدون فرهنگ متعالی نمی شود درست اداره کرد، این لازمه و بستر حرکت بشریت و مدیریت جهان است.

وی تأکید کرد: تنها کشوری هستیم که سابقه طولانی در مدیریت جهان را داریم. ۸۰۰۰-۷۰۰۰ سال تمدن داریم. شخصیت های بزرگی داریم. یکی از شخصیت های بزرگی که در دامان ملت ایران پرورش پیدا کرد، کوروش بزرگ است. وقتی مادها به انحراف و فساد گراییدند، یک جوان پاک برای اصلاح امور قیام کرد. ایستاد و نظر ملت را حاکم کرد و به دنبال عدالت، آزادی، صلح و امنیت برای همه بود. ده ها ملت زیر پرچم ایران آن زمان، در صلح و صفا و برادری زندگی می کردند.

اظهارات جدید احمدی‌نژاد درباره کوروش

احمدی نژاد یادآور شد: ۲۵۰۰ سال قبل یک فرمانروای بزرگ که بخش عظیمی از جهان را تحت مدیریت خودش داشت در اوج قدرت، فرمان صادر می کند. این افتخار بشریت است. می گوید آزادی برای همه، آزادی اندیشه برای همه، برده داری ممنوع، در سرزمین بزرگ ایران هیچکس حق استثمار ندارد، حق بیگاری ندارد، کسی حق ندارد بدون اجازه وارد خانه کسی بشود، کسی حق خونریزی ندارد، حق تحکم و برتری جویی ندارد.

وی گفت: او می رود تنها قوم موحدی که در آن زمان پیرو پیامبر اولوالعزم بودند و تحت سیطره یک حاکم فاسد بودند را بدون خونریزی و با تدبیر، اندیشه و مدیریت نجات می دهد و همه را آزاد می کند. او به همگان آزادی بیان و اندیشه می دهد، آزادی نوع شغل می دهد و این، افتخار همه بشریت است.

احمدی نژاد با تمجید از جایگاه تاریخی کوروش هخامنشی اظهار داشت: البته ملت ایران در دامان پر مهر خودش از این گوهرهای ناب فراوان دارد اما کوروش یک شخصیت جهانی است. بسیاری از علمای ما معتقدند که او ذوالقرنین است. بسیاری معتقدند که او پیغمبر است. من اینها را نمی گویم. من می گویم یک انسان بزرگ بود که از انسانیت خودش بخوبی استفاده کرد. انسانیت خودش را خوب شناخت و این انسانیت و توانی را که خدا در اختیارش قرار داده بود در خدمت به جامعه بشری بکار گرفت. معنایش این نیست که او ضعفی نداشت، او یک نمونه مدیریت متعالی را به نمایش گذاشت و من مطمئن هستم که ملت ایران همچنان در خدمت آزادی، عدالت، کرامت، توحید، صلح و امنیت و سعادت جامعه بشری خواهد بود و خوش خواهد درخشید.

وی تأکید کرد: یاد کوروش و همه کسانی که در راه سعادت بشر تلاش کردند را گرامی می داریم. درست است که او ایرانی بود اما یک شخصیت جهانی است. همه شخصیت های بزرگ بالاخره در یک جایی متولد می شوند اما هر ملت و گروهی در دنیا وقتی به آنها نگاه می کند، خودش و آمال و آرزوهایش را در آن می بیند و با او احساس یگانگی و آشنایی دارد. به همین دلیل یک شخصیت، جهانی و تاریخی می شود. به همین دلیل است که بخصوص ما ایرانی ها شخصیت های بزرگی داریم که جهانی هستند.

احمدی نژاد در پایان با یادآوری دوران ریاست جمهوری خود ابراز داشت: دولت نهم و دهم، قدر فرهنگ و شخصیت های ایران زمین را خوب دانستند. ما تقریبا برای قریب به اتفاق شخصیت های برجسته تاریخی، در حد توانمان بزرگداشت گذاشتیم و تجلیل کردیم. یکی از آنها آوردن منشور کوروش به ایران بود. آن یک اثر تاریخی است که متاسفانه در اختیار دیگران است. با رایزنی ها و تلاش های فراوان آوردیم و مردم آن را از نزدیک دیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرضا

      ای کاش درزمان ریاست جمهوری این حرفا
      رومی زدی!!!!!!

    • zzzzzzzzzzz

      7 آبان زاد روز کوروش نیست
      روز آزادسازی شهر بابل عراق است
      سواد هم خوب چیزیه
      خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زادروزکورش بزرگ در۷ابانماه مبارکباد

      • بدون نام

        چقدر میسوزی مهم نیست چه روزیه مهم اینه که محبوب قلوب مردم ایرانه بعد از 2500 سال شما محبوبیتون چند ساله هست که حس رقابت دارین

    • سیبو

      تو دیگه حرف از تمدن نزن تمدن کجا تو کجا کسی به تو رای نمیده همین خود تو اولین دشمن کورش هستی وبودی

    • بدون نام

      مموتی خودتی یا مسخره بازی در میاری

    • جلال

      دورغ میگه اونم قبول نداره داره رد گم میکنه

    • بدون نام

      ایکاش این حرف ها از دهان کس دیگری جز احمدی نژاد در می اومد . البته تا همین جاش هم خوبه .

    • راستین

      یه حرف خوب زدی

    • بدون نام

      من به شما رای دادم وهمه جا از حامیان شما بود بیشتر عملکرد شما را عالمانه میدانستم ولی از طرز فکر ونوشته های اقای مشایی وعملکرد اقای بقایی را درست نمی دانم ولی شما مارا به انها فروختیدچرا کنارشان هستیدعیب نداره دوست باشه ولی نگذار روی شما تاثیر بگذارند ونزدیکتان باشند

    • بدون نام

      دروغ گو زمانی ریس جمهور بودی چنین حرفی نمی زدی حالا دیر شده برو

    • اکبر

      این میخاد رییس جمهور بشه ...

    • بدون نام

      تو که مدعی صلح و دوستی هستی قدرت که داشتی دم از دشمنی ونابودی دیگران میزدی جریان هلوکاستو کی مطرح مرد

    • بدون نام

      باز هم عوام فریبی ! بار هم دروغ!
      بله ابن سخنان را برای ما مردم. خس و خاشاک بیا ن فرمودن!!
      یکی به ایشون بگه والا بلا مردم گذشته ترا که با این مملکت چه ها که نکردی هیچگاه از یاد نخواهند برد. و سینه به سینه به نسل آینده منتقل خواهند کرد
      تو و افکارت و اطرافیانت دیگه جایگاهی در دیپلماسی این کشور ندارید. قبول کن

      پاسخ ها

      • ایوب سار

        اول نامی برای خودت درنظر بگیر چنین نسخه پیچی میکنی ایران را چه طور وازکجا میشناسی

    • علی

      یکی براش نوشته

    • بدون نام

      چرا این حرف ها رو قبل نزدی؟
      نمی تونستی؟
      حالا چی شده یاد کوروش افتادی

    • بدون نام

      اینا غیر خودشان کس دیگه ای قبول ندارند. می خوان کوروش قبول داشته باشند اینا تفکر ملی و جهانی ندارند. احمدی نژاد عشق ملتی.

    • طیبه

      در شرایطی که همه میگن ما خوبیم . یاد کردن از کوروش جرات می خواهند . زنده باد احمدی نژاد

    • دهخدا

      زنده بادعظمت وشکوه ایران باستان وکوروش کبیر

    • بدون نام

      آقای دکتر!!!!!! احمدی‌نژاد این دو رویی شما را تبریک میگویم ولی حالا برای چی این حرفها را میزنی می‌خواهی بگویی که ایرانی هستی نه عرب راستی از پیام زردشت برای بشریت چه می‌داند ( گردار نیک گفتار نیک. پندار نیک )

    • کهنه سربازارتش ملت ایران

      این تشنه قدرت آخرش دیوانه خواهدشد...

    • شاهین

      آفرین احمدی نژاد

    • رمضان

      اولین آخرین رییس جمهوری بودی که در تاریخ ایران دست مستضعفین رار گرفتی تا نفس دارم نوکرتم

    • بدون نام

      ایکاش بگذارند مردم آزادانه برای احترام برسرقبرکورش کبیر بروند من پیش بینی میکنم حدود چهل میلیون ایرانی برای ادای احترام به پاسارگارد خواهند رفت .

    • بدون نام

      باز رییس جمهوری لیاقت خودت هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج