۱۰۵۲۳۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برنامه ایران بعد از خرابکاری در نطنز

حدود چهار ماه از بامداد روزی که خبر انفجاری بزرگ در تاسیسات هسته ای نطنز آمد گذشته و حالا باز هم توجه مقامات مربوط به برنامه هسته ای ایران به موضوع نطنز و احیای مرکز مونتاژ سانتریفیوژ که در انفجار ۱۲ تیر امسال تخریب شد، جلب شده است.

روزنامه خراسان: حدود چهار ماه از بامداد روزی که خبر انفجاری بزرگ در تاسیسات هسته ای نطنز آمد گذشته و حالا باز هم توجه مقامات مربوط به برنامه هسته ای ایران به موضوع نطنز و احیای مرکز مونتاژ سانتریفیوژ که در انفجار ۱۲ تیر امسال تخریب شد، جلب شده است.

در عین حال نزدیک شدن به انتخابات آمریکا نیز دلیل دیگری است تا شاهد شیطنت های رسانه های نزدیک به واشنگتن برای بهانه جویی های جدید علیه ایران باشیم.

دو روز قبل کاظم غریب آبادی، نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگویی با روزنامه همشهری اعلام کرد که ایران بعد از انفجار در سایت هسته‌ای نطنز، تصمیم گرفته تمامی زنجیره‌های ماشین‌های جدید تحقیق و توسعه خود را به زیرزمین منتقل کند.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران نیز ماه گذشته در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرده بود، تاسیسات تخریب شده در سطح زمین، با یک مرکز در قلب کوه‌های اطراف نطنز جایگزین خواهد شد. ۲۴ ساعت پس از این اظهارات غریب آبادی، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ایران ساخت یک مرکز زیرزمینی برای تولید سانتریفیوژ را در نطنز آغاز کرده است.

برنامه ایران بعد از خرابکاری در نطنز

وی همچنین اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای، نشانه واضحی از حفاری در کوه‌های اطراف نطنز در استان اصفهان را نشان نمی‌دهد و ساخت مرکز جدید یک فرایند طولانی مدت خواهد بود. مدیر کل آژانس با بیان این که جزئیات این پرونده محرمانه است، از بیان توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

اما واقعیت چیست؟ یک منبع آگاه در گفت وگو با خراسان با بیان این که بعد از خرابکاری صورت گرفته در مرکز مونتاژ سانتریفیوژ در نطنز تصمیم گرفته شد تا بخش های حساس و مهم روی زمین در این سایت به زیر زمین منتقل شود، افزود: بر این اساس مرکز جدید مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و نیز مرکز تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای جدید موسوم به سالن شهید قشقایی (S8) به بخشی از زیر زمین سایت نطنز منتقل خواهد شد تا امنیت بیشتری داشته باشد.

وی در عین حال ضمن رد فضا سازی رسانه های آمریکایی درباره ساخت تاسیسات جدید در نطنز تصریح کرد: برنامه ویژه ای برای ساخت سالن یا تاسیسات هسته ای نداریم و در واقع در حال جابه جایی همان تاسیسات از سطح به زیر زمین هستیم. این منبع آگاه تاکید کرد: این اقدام تنها یک تغییر آرایش در مکان و چیدمان سانتریفیوژهای تحقیقاتی است و با اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج