جاباما
۱۰۵۲۶۴۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هنرمند نامدار کردستانی در آغوش خاک آرام گرفت

مراسم تشیع پیکر کاوه رضاقلی، هنرمند نامدار کردستانی در روستای زادگاهش در سنندج برگزار شد.

خبرگزاری مهر: عصر امروز مراسم تشیع پیکر زنده یاد کاوه رضاقلی، هنرمند نامدار کردستانی در روستای قلیان سنندج با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، معتمدین محلی و مسئولان استانی و شهرستانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کامل گلباغی، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان در این مراسم اظهار کرد: زنده یاد کاوه رضاقلی هنرمندی متعهد و اخلاق مدار بود و بیش از ۲ دهه از عمر خویش را وقف آموزش کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین سنندج کرد.

وی افزود: این هنرمند فقید به عنوان جوانی مسجدی در کنار تعالی معنوی خویش مسیر را برای تعالی کودکان و نوجوانان این دیار فراهم کرد و کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و صدها هنرآموز وی مؤید تلاش‌های خستگی ناپذیرش است.

هنرمند نامدار کردستانی در آغوش خاک آرام گرفت

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان تصریح کرد: جای تأسف است که این هنرمند توانمند و تلاشگر را در این سن از دست دادیم و مردم کردستان از نعمت این هنرمند توانا محروم شدند.

گفتنی است، زنده یاد کاوه رضاقلی هنرمند نام آشنای کردستانی است که بیش از ۲۰ سال است در عرصه هنرهای تجسمی به خلق آثاری فاخر پرداخت و تصویرگری ۷۶ عنوان کتاب کودکان و نوجوانان، تذهیب و خوشنویسی آیات قرآنی، شرکت در ۱۶ نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور در داخل و خارج از کشور از جمله موفقیت‌های وی بود.

عضویت در هیئت رئیسه خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان و انجمن کارتون و کاریکاتور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عضویت در هیئت تحریریه نشریه محلی کورده واری، عضویت در انجمن کارتون و کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان و مدرس رشته‌های هنری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله فعالیت‌های تشکیلاتی این هنرمند متعهد و اخلاق مدار کردستانی بود.

زنده یاد کاوه رضاقلی اولین هنرمندی بود که در منطقه غرب کشور با پشتکار وافر خویش اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ساز نی کرد و در این رشته نیز در جایگاه استادی به تربیت شاگردان بسیاری پرداخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج