جاباما
۱۰۵۲۷۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ماسکی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کند!

گروهی از محققان آمریکایی طرح اولیه از ماسک طبی را ارائه کرده اند که با تزریق مواد شیمیایی ضد ویروسی به لایه ای از آن، می توان ویروس کرونا را غیر فعال و از انتشار آن جلوگیری کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل: محققان آمریکایی دانشگاه نورث ایسترن، ادعا می کنند با تزریق ضد ویروسهای شمیایی به ماسک ها می توان ویروس کرونا را غیرفعال کرد.

طبق طرح اولیه ای که آنها ارائه کرده اند، می توان با استفاده از اسید فسفریک و نمک مس که روی لایه از پلی آنیلین قرار می گیرند، ویروس کرونا را از بین برد. پلی آنیلین نوعی پلیمر است که می توان آن را روی ماسک های طبی معمولی به کار برد.

لایه شیمیایی ضدویروس به قطرات تنفسی که حاوی ویروس کرونا هستند حمله می کند و به این ترتیب سرایت بیماری از صاحب ماسک به دیگران را کاهش می دهد.

ماسکی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کند!

ماسک هایی که هم اکنون در دسترس هستند لایه ای از یک پارچه بدون بافت دارند که به طور معمول از پلی پروپیلن ساخته می شود و قدرت مقاومت ماسک را بیشتر می کند.

محققان با شبیه سازی دم ،بازدم، سرفه و عطسه در آزمایشگاه متوجه شدند برخی پارچه های بدون بافت تا ۸۲ درصد ذرات تنفسی فرار را پاکسازی می کنند.

از سوی دیگر لایه حاوی مواد شیمیایی قابلیت ماسک های عادی را ارتقا می دهد که نمی توانند از انتشار تمام قطرات تنفسی صاحب ماسک جلوگری کنند.

جیاشینگ هوانگ در دانشگاه نورث ایسترن واقع در ایالت ایلینوی آمریکا و محقق ارشد این پژوهش می گوید: ماسک ها مهمترین بخش از تجهیزات حفاظت فردی در مقابله با همه گیری کووید۱۹ هستند.

هوانگ و همکارانش تصمیم گرفتند با استفاده از مواد شیمیایی فرار قطرات تنفسی صاحب ماسک را طوری دستکاری کنند تا ویروس سریع تر غیر فعال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج