۱۰۵۲۹۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

در تیم من برای ملی‌پوشان فرصت وجود نداشت

به خاطر صنعت نفت دیگر پیراهن مشکی نمی‌پوشم / از تعویق لیگ راضی هستم، اما جای خوشحالی ندارد.

روزنامه فرهیختگان: به خاطر صنعت نفت دیگر پیراهن مشکی نمی‌پوشم / از تعویق لیگ راضی هستم، اما جای خوشحالی ندارد.

سیروس پورموسوی با تیم صنعت نفت وارد چالش تازه‌ای در لیگ برتر شده است. تیمی که در ابتدای فصل قبل با همه مشکلات نتایج خوبی گرفت و در پایان با وجود سیر نزولی که داشت در جایگاه بدی قرار نگرفت. این مربی اما با قبول مربیگری این تیم کار سختی را آغاز کرد. او تیمی را تحویل گرفت که اسکلت اصلی خود را از دست داده و تقریبا همه نفرات تاثیرگذارش جدا شده‌اند. با این حال پورموسوی امیدوار است با نگاهی که وزیر نفت به تیم صنعت نفت داشته از مشکلات این تیم کاسته شود و او بتواند صنعت نفت مدل پورموسوی را بسازد. او به‌خوبی از مشکلات تیمش آگاه است. با علم به این موضوع ریسک سرمربیگری تیم صنعت نفت را پذیرفت. باید دید پورموسوی می‌تواند در مدت کوتاه باقی‌مانده تیم ایده‌آلش را بسازد و صنعت نفت را وارد مسیر تازه‌ای به سبک خود کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با پورموسوی را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به اینکه تمرینات را دیر شروع کردید باید از به تعویق افتادن مسابقات خیلی خوشحال باشید؟

تعویق در بازی‌ها بسیار خوب است و من راضی هستم ولی خوشحال نیستم. چون به خاطر کرونا مسابقات به تعویق افتاد و این جای خوشحالی ندارد. راضی هستم چون ما واقعا تمرینات را دیر شروع کرده بودیم. با این حال ناامید نیستم. من به این تیم خیلی خوش‌بینم چراکه می‌بینم بازیکنان با تمام توان تلاش می‌کنند. از بسیاری از آنها شناخت دارم و برخی هم در این مدت به من ثابت شدند. از این رو می‌دانم می‌توانیم هفته به هفته بهتر شده و خود را به شرایط خوب برسانیم. همه تلاش ما این است در فصل جاری عملکرد خوبی داشته باشیم.

با یارگیری‌هایی که انجام دادید موفق شدید جای خالی بازیکنانی که از تیم فصل قبل جدا شدند را پرکنید؟

به لحاظ یارگیری هنوز به بازیکن نیاز داریم و تیم کاملی نیستیم. کتمان نمی‌کنم که بازیکنان جدا شده بسیار خوب و تاثیر‌گذار بودند ولی نفراتی که جذب شدند از نظر فنی تاییدشده هستند. باشگاه صنعت نفت فصل قبل مشکلات مالی بسیاری داشت. از این رو با اتمام قرارداد برخی بازیکنان، آنها به تیم‌های دیگر رفتند و اسکلت اصلی تیم تحت‌تاثیر قرار گرفت. امیدوارم با حمایت مسئولان و مدیران باشگاه در فصل پیش رو شاهد چنین مشکلات مالی نباشیم و بتوانیم با کمک بازیکنان جدید تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم.

با فرصت کمی که در تیم صنعت نفت داشتید موفق شدید تیم دلخواه‌تان را بسازید؟

تیم ما هنوز آماده مسابقه نیست ولی در فرصت کمی که داریم باید در کنار تمرینات آماده‌سازی، تمرینات بدنسازی هم انجام دهیم. هم آمادگی جسمانی بازیکن و هم هماهنگی آمادگی تاکتیکی درحال انجام است. از طرفی سلامت مردم، فوتبالیست‌ها و خانواده‌های خودمان از همه چیز مهم‌تر است. تیم ما از نظر کاری تحت فشار است. بازیکنان صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنند. هم وزنه می‌زنیم و هم فوتبال بازی می‌کنیم.

با این حال تیم‌تان در بازی‌های تدارکاتی نتایج چندان راضی‌کننده‌ای نگرفت.

در بازی‌های دوستانه دنبال نتیجه نبودیم و نیستیم چون می‌خواهیم طبق برنامه‌ای که هدفگذاری کردیم جلو برویم. فشار تمرینات بالاست و جا دارد از بچه‌ها تشکر کنم که پرانرژی کار می‌کنند و امیدوارم به نتیجه برسیم. برگزاری همزمان کارهای تاکتیکی و تمرینات بدنسازی باعث شده است بازیکنان در رقابت‌های دوستانه نتوانند وظایف‌شان را به‌خوبی انجام دهند. این مسابقات فقط برای بالا بردن هماهنگی بازیکنان است. از این رو به نتایج توجهی نمی‌کنم. دوستداران این تیم نیز نباید به این نتایج توجه کنند. مهم ایجاد هماهنگی و به‌روز‌رسانی آمادگی بازیکنان است. از این رو روزهای بهتری در انتظار تیم ما خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شد با بودجه محدود باشگاه صنعت نفت و سابقه مربیگری شما در تیم ملی جوانان چند بازیکنی از این تیم جوان را به خدمت بگیرید. چرا این اتفاق رخ نداد؟

واقعیت این است که در خوزستان و آبادان یک‌سری بازیکنان جوان داریم و اینها پشتوانه باشگاه ما هستند. من دوست داشتم از بازیکنانی که ۱۵، ۱۶ماه از آنها استفاده کرده بودم به تیمم بیاورم اما دو بحث مطرح بود؛ اول اینکه در خوزستان و به‌خصوص آبادان بازیکنان جوان و خوبی داریم که نگاه‌شان به تیم ماست و دوم اینکه بازیکنان تیم ملی جوانان اغلب با باشگاه‌های خود قرارداد داشتند و ما نمی‌خواستیم کار غیرحرفه‌ای انجام دهیم و نمی‌خواستیم بازیکن را تحریک کنیم تا در مقابل باشگاه‌شان بایستند و بی‌احترامی کنند و رضایتنامه بگیرند و به تیم ما بیایند. اما در آینده هرکدام رضایتنامه بگیرند می‌توانند به باشگاه ما بیایند.

پس بحث دریافت رضایتنامه آنها مطرح بود و شما بی‌میل به این همکاری نبودید؟

ما باید بازیکنانی را به خدمت بگیریم که در پست‌شان بازیکن نداشته باشیم. یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی جوانان که من به بازی او علاقه داشتم دفاع وسط بود که ما هم در تیم صنعت نفت در پست دفاع وسط بازیکن داشتیم. در نتیجه بازی به او نمی‌رسید و فقط اسمش در تیم بود. این جوان‌ها باید به تیمی بروند که بازی کنند. در غیر این صورت استعدادشان سوخت می‌شود و من هرگز چنین ظلمی به این استعدادها نمی‌کنم.

پنجره نقل‌وانتقالات تیم‌تان در آستانه لیگ برتر بسته است. نگران نیستید؟

ما یارگیری کردیم و بازیکنان مدنظرمان را گرفتیم. فکر می‌کنم به‌زودی این مشکل حل شود چون مسئولان شهری ازجمله سه نماینده شهر، فرماندار و هیات‌مدیره باشگاه اصرار دارند این معضل زودتر برطرف شود. فکر می‌کنم حدود ۱۲ میلیارد بدهی پنجره‌ای داریم ولی نگران نیستیم چون با پیگیری‌هایی که انجام شده طی چند روز آینده مشکل حل می‌شود.

درست است که برخی بازیکنان به خاطر شما به صنعت نفت آمدند یا تمدید کردند، پنجره باز نشود با این بازیکنان چه می‌کنید؟

همان‌طور که گفتم پنجره نقل‌وانتقالات تیم ما به‌زودی باز می‌شود. من تشکر می‌کنم از بازیکنانی که قرارداد داشتند ولی با وجود پیشنهادات خوبی که به آنها شده بود در تیم ما ماندند. از طرفی برخی بازیکنانی که از تیم ما جدا شده بودند و به خاطر احترام به هواداران و به خاطر صنعت نفت برگشتند. برخی بازیکنان که از قبل با من در تیم‌های دیگر کار کرده بودند با قیمت‌های خوب و در توان باشگاه ما قرارداد بستند. جا دارد از آنها هم تشکر کنم. امیدوارم فصل خوبی در کنار هم داشته باشیم.

آیا امسال هم شما را با آن پیراهن مشکی با دکمه‌های سفید در کنار زمین خواهیم دید؟

این پیراهم من بارها دردسرساز شد و حواشی‌ای را به‌وجود آورد ولی هدف من فقط این بود که کنار زمین ظاهر خوب و آراسته‌ای داشته باشم. این رنگ برای داوران از نظر دید مشکلی به‌وجود نمی‌آورد و از طرفی ظاهر مورد علاقه من است. من چند پیراهن مشکی با دکمه‌های سفید دارم اما با وجود علاقه‌ای که به این پیراهن دارم برای جلوگیری از به‌وجود آمدن هر حاشیه‌ای برای تیم صنعت نفت امسال آن را نمی‌پوشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج