۱۰۵۲۹۸۱
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

سمیعی؛ مدیری برای جمع‌کردن حواشی

سرانجام بعد از یک هفته گمانه‌زنی و مطرح شدن اسامی مختلف، هیأت‌مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس فردی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد که تا قبل از روز پنجشنبه هرگز نامش برای این پست مطرح نشده بود.

روزنامه وطن امروز: سرانجام بعد از یک هفته گمانه‌زنی و مطرح شدن اسامی مختلف، هیأت‌مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس فردی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد که تا قبل از روز پنجشنبه هرگز نامش برای این پست مطرح نشده بود. هیأت‌مدیره قرمزها عصر روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد و پس از آن جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید سرخپوشان انتخاب و معرفی شد.

باشگاه پرسپولیس که فصل عجیبی را از نظر مدیریت در لیگ نوزدهم پشت‌سر گذاشته بود، کار را با ایرج عرب آغاز کرد؛ مدیری که در دوره‌اش برانکو ایوانکوویچ از سمت سرمربیگری تیم کنار رفت و اوضاع بشدت علیه مدیریت بود. با این حال عرب موفق شد با حفظ تمام بازیکنان و جذب چند ستاره دیگر و در ادامه عقد قرارداد با گابریل کالدرون، کار را بخوبی در لیگ نوزدهم پیش ببرد. با این حال فشارها و هجمه‌ها به دلیل جدایی برانکو باعث شد او در همان هفته‌های ابتدایی کار را به محمدحسن انصاری‌فرد بسپارد. انصاری‌فرد هم اما نتوانست شرایط را در بخش مدیریت خوب پیش ببرد و در نهایت اختلاف نظر با اعضای هیأت‌مدیره باعث کناره‌گیری او شد تا مهدی رسول‌پناه به عنوان مهره گمنام هیأت‌مدیره در ادامه فصل روی صندلی مدیریت حاضر شود.

رسول‌پناه که هیچ سابقه مدیریتی در بخش ورزش از او دیده نمی‌شود، همانند چند مدیر سابق در این باشگاه اما توانست با جام قهرمانی لیگ عکس یادگاری بگیرد و البته پایان فصل پرماجرایی را پشت‌سر گذاشت. جدایی چند ستاره تیم و قراردادهای عجیب که دست باشگاه را کاملا مقابل این جدایی‌ها بسته نگه داشت از یک سو و ماجرای اختلاف‌‌نظر شدید با کادرفنی تیم که با حضور در فینال آسیا به طور کامل تحت حمایت هواداران قرار داشتند از سوی دیگر، باعث شد او نیز صندلی مدیریت را ترک کند.

اکنون با انجام مذاکرات و در پایان جلسه هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، این جعفر سمیعی است که به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی شده. سمیعی که مدیرکل حراست وزارت ورزش محسوب می‌شود و سابقه مدیرکلی حراست شهرداری تهران نیز در کارنامه وی دیده می‌شود، اکنون با نظر وزارت ورزش قرار است به عنوان مدیر جدید باشگاه کار را آغاز کند و چالش‌های پیش‌رو را کنار بزند.

چرا سمیعی انتخاب شد؟

پس از کناره‌گیری مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات هفته‌های گذشته، هیأت‌مدیره این باشگاه گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس را بررسی کردند و همان‌طور که از صبح پنجشنبه گمانه‌زنی می‌شد جعفر سمیعی بخت بیشتری برای تصدی این سمت نسبت به ۲ رقیب دیگر داشت. دلیل اینکه مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت باشگاه پرسپولیس به سمیعی رسید، این است که مدیران این وزارتخانه اعتقاد دارند با توجه به شرایط باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و اتفاقاتی که رخ داده، مدیری باید به رأس کار بیاید که از نظر مبارزه با فساد و تخلفات، تجربه لازم را داشته باشد. سمیعی پیش‌تر به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد و همین مسؤولیت (مبارزه با تخلفات) را بر عهده داشته است. او در کنار رضا درویش، مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا و محمد علیپور، عضو فعلی هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، گزینه انتصاب به عنوان مدیرعامل سرخ‌ها بود که موفق شد با آرای بیشتری به عنوان مدیرعامل انتخاب شود.
پس از اینکه سمیعی انتخاب شد برخی او را با ایرج عرب مقایسه کردند؛ این در حالی است که عرب مدت کوتاهی در حراست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد و مسؤولیت دیگری داشت.

شکوری معاون اجرایی شد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نخستین انتصاب خود ابراهیم شکوری را به عنوان معاون اجرایی این باشگاه معرفی کرد. به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، جعفر سمیعی پس از دریافت حکم مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، ابراهیم شکوری را به عنوان معاون اجرایی منصوب کرد. ابراهیم شکوری، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس است که در کارنامه خود دبیرکلی فدراسیون فوتبال را نیز دارد.

بیانیه هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس

هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای، خواسته‌های خود از مدیرعامل جدید این باشگاه را مشخص کرد. در قسمتی از اطلاعیه اعضای هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس آمده است: پرسپولیس عزیز ما روزهای مهمی را سپری می‌کند و دور نیست زمانی که افتخار بزرگ آسیایی روی سینه پرسپولیس عزیز ما بنشیند و غرور و عزت به ارمغان آورد. در چنین شرایطی و با توجه به استعفای آقای مهدی رسول‌پناه، سرپرست محترم باشگاه، پس از بررسی گزینه‌های مطرح، آقای جعفر سمیعی را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب کردیم. ایجاد شرایط لازم برای ادامه مسیر پرسپولیس تا قهرمانی آسیا و تکرار قهرمانی لیگ برتر، تسریع روند خصوصی‌سازی و جلوگیری از رخنه باندهای فساد در باشگاه مهم‌ترین انتظارات اعضای هیأت‌مدیره از آقای سمیعی است. از پیشکسوتان گرامی، هواداران عزیز، اعضای کادر فنی و بازیکنان می‌خواهیم با وحدت و همدلی مدیرعامل جدید را در رسیدن به این اهداف یاری کنند.

علیپور: مشکلات پرسپولیس با حضور سمیعی حل می‌شود

عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است با حضور مدیرعامل جدید بسیاری از مشکلات این تیم حل خواهد شد. عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در ارتباط با انتصاب جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: جعفر سمیعی مدیری جوان است و با حضور وی بسیاری از مشکلات پرسپولیس حل می‌شود. وی همچنین اظهار داشت: جلسه هیأت‌مدیره برگزار و بررسی‌های مختلفی شد. پرسپولیس یک باشگاه دولتی است و با در نظر گرفتن تمام جوانب و قوانین حاکم در کشور مثل قانون بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها در نهایت اعضای هیأت‌مدیره تصمیم گرفتند جعفر سمیعی را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب کنند. سمیعی از مدیران جوان کشور است که در مناصب مختلف موفق بوده است. امیدوارم تا زمان کمی که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات لیگ برتر باقی مانده است وی کار را در دست بگیرد و موفق شود‌.

عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس ادامه داد: با تلاش‌های یحیی گل‌محمدی و کادر فنی‌اش و بازیکنان متعصب و حمایت هواداران ان‌شاءالله پرسپولیس شاهد روزهای بسیار خوبی باشد. وی درباره اینکه سمیعی با توجه به سابقه فعالیت خود به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش برای تلطیف حواشی و بحث مربوط به قراردادها به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است، گفت: در هیأت‌مدیره پرسپولیس جوانب مختلف را بررسی کردیم. سمیعی از مدیران جوان است و جوان‌گرایی یک اصل مهم برای ما بود. مشکلات و حواشی‌ای که کنار این باشگاه وجود دارد هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر مبنای تمام این مسائل قرار شد سمیعی مدیرعامل شود. با حضور وی بسیاری از مشکلات موجود در پرسپولیس حل می‌شود. وی درباره احتمال اضافه شدن افرادی مانند علی پروین به هیأت‌مدیره پرسپولیس گفت: درباره این موضوع باید مجمع باشگاه تصمیم بگیرد و من در جریان نیستم.

۵ هدف مدیرعامل جدید در پرسپولیس

مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس اهداف حضورش در این باشگاه را تشریح و تاکید کرد قهرمانی در آسیا اولویت این تیم و مهم‌ترین هدفی است که به دنبال تحقق آن است.

جعفر سمیعی ضمن تشکر از اعتماد وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیأت‌مدیره گفت: مسؤولیت سختی به دوش ما گذاشته شده و با امید به خدا و حمایت پیشکسوتان و هواداران عزیز ان‌شاءالله بتوانیم مسیر موفقیت‌های پرسپولیس را ادامه دهیم. من برای تحقق 5 هدف به پرسپولیس آمده‌ام؛ هدف اول ایجاد شرایط لازم برای کسب قهرمانی آسیاست که در این مسیر همه اقدامات لازم در حوزه مدیریتی و پشتیبانی انجام می‌شود. هدف دوم و مهمی که دارم ورود باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه و فرآیند خصوصی‌سازی است که با قدرت روندی که شروع شده را ادامه می‌دهم تا این اتفاق تاریخی با ‌سرعت رخ دهد. جفعر سمیعی مبارزه با باندهای فساد را هدف سوم خود عنوان کرد و افزود: متاسفانه یکی از اتفاقات تلخ اطراف باشگاه که آرامش تیم و باشگاه را به هم زده، حضور باندهای فساد است که با همه توان با این پدیده شوم مبارزه خواهم کرد. مدیرعامل باشگاه تغییر ساختار باشگاه را هدف چهارم خود عنوان کرد و گفت: به سرعت کمیته فنی با نظر و همفکری پیشکسوتان، کمیته انضباطی با نظر حقوقدانان ورزشی و کمیته اقتصادی با کمک فعالان اقتصاد ورزشی به منظور تامین منابع مالی تشکیل می‌شود و البته کانون هواداران نیز با رویکرد تعاملی تقویت خواهد شد.

جعفر سمیعی هدف پنجم را به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در باشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه ظرفیت‌های موجود در جمع پیشکسوتان و هواداران برای مباحثی همچون توسعه و تقویت فوتبال پایه همچنین ظرفیت‌های موجود در بین هواداران برای اقدامات فرهنگی و اقتصادی مغفول مانده، به همین منظور برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این ظرفیت‌ها داریم. سمیعی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات همه مدیران پیشین باشگاه بویژه آقای رسول‌پناه تشکر کنم و از همه پیشکسوتان و هواداران و اهالی رسانه می‌خواهم در مسیر سختی که در پیش است، کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شلوارشو نمیتونه بالا بکشه شده مدیر عامل لنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیرعاملی برای گندزدن مثل بقیه!

      • بدون نام

        فکری به حال خودتون کنیدکیسه کش مابامدیرعامل وبدون مدیرعامل قهرمانیم اینوتوچهارسال گذشته ثابت کردیم مثل شماسوگلی نبودیم که هرچه پول اومدبدترشدید

      • دشمن فرضی

        میشه بگی برای چی ویرایش کی و چرا شلوارشو پایین آورده بود تودیدی ،هم پایین امدنشو وبالا نرفتنشو

    • بدون نام

      میگید بخاطر سابقه ی مبارزه با فساد انتخاب شده... پس چرا در اولین قدم هادی شکوری رو آورد؟؟؟ اینکه یکی از عاملین پرونده فاسد ویلموتس هستش

    • پوکر

      به کیسه کشای وطن فروش ربطی نداره شما به فکر وطن فروشی خود باشید

    • بدون نام

      سپاهی و درجه دار خطرناکی است

    • بدون نام

      حالا با کمک وزیر قهرمان شدن هنر میخواد که شما اینجوری باد به غبغب انداختی هر دو تیم بی در و پیکرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج