۱۰۵۲۹۹۸
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

حمله به دایی؛ سرقت ۸۰میلیونی در روز روشن

سرقت گردنبند علی دایی، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ورزش ایران در روز روشن و وسط خیابان حاوی نکته‌های تأسف‌برانگیزی است.

روزنامه ایران ورزشی: سرقت گردنبند علی دایی، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ورزش ایران در روز روشن و وسط خیابان حاوی نکته‌های تأسف‌برانگیزی است. دایی در آن لحظات البته که علاوه بر مراقبت از خودش باید از جان دخترش نورا نیز در برابر سارقی که با چاقو به سمت او حمله کرده بود نیز محافظت می‌کرد. بهترین گلزن ملی فوتبال جهان هرچند توانست خودش و فرزندش را از این مهلکه سالم خارج کند اما بی‌شک این سرقت می‌تواند تبعات ذهنی و روحی سختی نیز برای آنها داشته باشد.

دو سارق در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند، گردنبند طلای علی دایی را به سرقت بردند و در همین رابطه پرونده‌ای در کلانتری ۱۲۲ دربند تشکیل شده و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سارقان در جریان است. علی دایی در دو فصل اخیر در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشته و بیشتر به بیزینس خارج از فوتبالی خود مشغول بوده است. در رابطه با این سرقت گفته می‌شود سارقین از مدتی قبل دایی را تحت نظر داشته‌اند و این سرقت با برنامه‌ریزی قبلی رخ داده است.

در فیلم موجود، دایی از پشت فرمان به سمت راست می‌آید که دخترش را از ماشین پیاده کند که ناگهان سارق در نقطه کور از پشت به او حمله می‌کند، دایی سریع برمی‌گردد تا واکنش نشان بدهد اما از طرفی باید دخترش را از مهلکه خارج کند. نورا به سمت خانه‌های کنار پیاده‌رو می‌دود و از صحنه دور می‌شود. دایی که غافلگیر شده با سارقی که با چاقو به او حمله کرده درگیری کوتاهی پیدا می‌کند اما سارق تعادل او را به هم زده و می‌گریزد.

دایی بلند می‌شود و دنبالش می‌دود اما او سوار موتور شده و از صحنه فرار می‌کند. موضوعی که در مورد این سرقت وجود دارد، این است که سارق در زمان دزدی ماسک به صورت دارد، هرچند شاید از طریق دوربین‌های کوچه بیشتر قابل شناسایی باشد. سرقت از علی دایی شباهت زیادی به سرقتی داشت که در مردادماه سال گذشته در لندن از مسوت اوزیل و سئاد کولاسیناچ، دو ستاره تیم فوتبال آرسنال توسط دو سارق موتور سوار و با اسلحه سرد صورت گرفت.

سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران در این باره می‌گوید: «حوالی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه (۷ آبان ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفترکارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند. دقایقی بعد از این سرقت و با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از مأموران در محل حاضر شدند و به بررسی شواهد و اظهارات شاکی که علی دایی بود، پرداختند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های محل، دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را از گردن آقای دایی کشیده و متواری شدند.»

دایی هم در این باره و هنگام بازبینی دوربین‌های مدار بسته از لحظه سرقت گفت: «دو نفر بودند. یکی با موتور و دیگری پیاده. من به خاطر نورا نگران بودم و خدا را شکر اتفاقی برای او نیفتاد.»

سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران درباره اینکه آیا دو سارق علی دایی را شناسایی کرده بودند یا خیر؟ می‌گوید: «با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنها از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی درکار بوده باشد. البته این موضوع در حال بررسی است و فعلاً نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهارنظر کرد.»

کالوسی درباره ارزش ریالی گردنبند علی دایی نیز می‌گوید: «ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی حدود ۸۰ میلیون تومان است اما نکته این است که متأسفانه گردنبند او کاملاً نمایان و قابل رؤیت بوده. در حالی که یکی از هشدارهای همیشگی پلیس این است که شهروندان اقلام و اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارند. مأموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده و با ثبت اطلاعات و مستندات، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برماست که برماست وقتی قدر اسطور مثل اقایی دایی نمی دانند چه انتظاری باید داشته باشیم

      پاسخ ها

      • مینو

        گردنبند طلا و مرد خجالت داره وااا

    • بدون نام

      بنده خدا لازم داشته ، همین که دست به اسلحه نبرده بازم خودش خوبه ،80 میلیون که خرج یک روز علی دایی هست، خداروشکر سالم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۸۰ملیون چه خبره درصورتیکه طلا برای مردحرام است

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.امیدوارم که چنین حوادثی برای ورزشکاران عزیز و هیچ یک از هموطنان اتفاق نیفتد.خدارا شکر که علی عزیز و نورا جان زنده و سالم هستند.ضمنا به عنوان یک برادر و عاشق بازی علی جان پیشنهاد می کنم که گردن بند طلا به گردن نیاویزد چون برای مرد مسلمان روا نیست.علی عزیز مومن و نماز خان و انسانی با خداست.

    • بدون نام

      ربطی نداره انقدر باید امنیت باشه نمایان چیه باید مجازات زیاد کننن گردنبند نمایان چیه دستشون قط کنن

    • بدون نام

      خدا به دادمان برسه وضعیت از این خیلی خراب تر میشه. آدم گشنه دیگه هیچی حالیش نیست....

    • بدون نام

      دو چیز برای ایرانیان از نون شب واجبتر است یکی سگ و یکی اسلحه

      پاسخ ها

      • همفری بوگارت

        همینکه دایی فهمیدمملکت چقدامنیت داره کافیست

    • بدون نام

      مردم درمخارج زندگی ماندن
      اون وقت این اقا۸۰میلیون زنجیربه گردن انداخته

      پاسخ ها

      • یک پرستار

        چه حرف مزخرفی چه ربطی داره!! نه اینکه حالا هیشکی ماشین ۸ ۱۰ میلیاردی سوار نمیشه؟!! با این افکار پوسیده است ک به اینجا رسیدیم

      • بدون نام

        خب مال خودشه یکی زیاد داره یکی نداره بعدم اقای دایی ادم بسیار خیری هستند چقدر طلبکارین بیاره مال و اموالشا دو دستی تقدیم تو کنه راضی میشی

    • بدون نام

      به نظر من کار خوبی کرده
      حلال
      نوش جونش
      دایی مثل اینکه کمبود طلا داره
      به دایی توسیه میکنم تا سه نشه بازی نشه ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توصیه اینجوریه بیسواد

    • علی

      از بس که امنیت داریم
      حالا این یکی از هزاران مورد روزانه است که رسانه ای نمیشوند

    • درین درین

      این‌ مملکت فقط با یک قانون درست میشه و بس...اونم قطع دست دزده طبق قانون اسلامی که ازش پیروی میکنیم.

    • بدون نام

      عده ای بحث حلال وحرام را پیش کشیده اند من متاسفم اینها درمورد سرقت چرا کلمه حرام را بکارنمیبرند چرا میخواهید با این حرفها نا امنی را تحت الشعا قرار بدین .

    • بدون نام

      با بحث حلال حرام نمیتوانید بین ما مردم واسطوره مردمیمان علی دایی فاصله ایجادکنید دایی تختی دوران است.

    • بدون نام

      عوضش امنیت داریم

    • بدون نام

      جانم فدای داییییییییی

    • بدون نام

      اون هایی که میگن طلاحرام است بدونن توایران همه چیز برای مردم حرام هست امابرای آقازاده هانه

      پاسخ ها

      • ادن هازارد

        دست دزد قطع بشه میشیم ۸۰ میلیون معلول بدون دست

    • بدون نام

      اوضاع مملکت همین جوری بمونه قسم میخورم دزدا بعد از شش ماه میریزن تو خونه ها از مردم خفت گیری میکنن

    • علی

      بجای طلا از گردن بند نقره استفاده کنه

    • سعید خدادادی

      چه ریطی دارد زحمت شو کشید نه مثل فوتبالست هاالان که پول میلاردی میگرن خدا شکر آقای دای از زحمت ها خودش در آورده ۸۰‌میلون که هبچ ۸۰میلارد که باش لیاقت شو دار چون‌همجور دست بخیر دار خدا بیشتربدبراش خیر برکت بد به مال زندگی اونی که بردن صدقه سر زندگی عزیزاش فقط فقط دای سطلن فوتبال ابران

    • بدون نام

      من اعتقاد دارم کسی که الگوی جامعه هست باید هزار برابر مردم عادی مراقب باشه.
      دایی عزیز این مملکته والگوی جوانان , باید شرایط جامعه رو درک کنه ,نباید هر لباسی رو بپوشه ,هرمکانی باشه در کل باید خیلی خیلی مراقب باشه چون دشمناش هم زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج