۱۰۵۳۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

چرا بایدن درباره ایران با ترامپ متفاوت است؟

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی نوشت: برآورد اکثر نظرسنجی‌ها احتمال ‏پیروزی جو بایدن را زیاد می‌داند و این درحالی است که در گذشته نظرسنجی‌ها معمولا با تردید نتیجه‌گیری می‌شد ولی الان ‏تردید‌ها کاهش یافته، چون تفاوت و اختلاف خیلی معنادار است؛ به‌ویژه اینکه به‌شدت ترامپ را به حالت تدافعی وادار کرده و از ‏طرف دیگر ترامپ، تمام انرژی خود را روی شخص خودش متمرکز کرده بود.

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی نوشت: برآورد اکثر نظرسنجی‌ها احتمال ‏پیروزی جو بایدن را زیاد می‌داند و این درحالی است که در گذشته نظرسنجی‌ها معمولا با تردید نتیجه‌گیری می‌شد ولی الان ‏تردید‌ها کاهش یافته، چون تفاوت و اختلاف خیلی معنادار است؛ به‌ویژه اینکه به‌شدت ترامپ را به حالت تدافعی وادار کرده و از ‏طرف دیگر ترامپ، تمام انرژی خود را روی شخص خودش متمرکز کرده بود.

یعنی خودش عملا تنها بازیگر عرصه انتخابات ‏بود ولی دموکرات‌ها یک ساختار تشکیلاتی خیلی قوی انتخاباتی را شکل دادند و خانم هریس که معاون جو بایدن است، کاملا شفاف ‏با آمار و ارقام با مردم صحبت می‌کند و به جای اینکه وعده‌ها و ادعا‌های کلی ترامپ را تکرار کند با مطرح کردن برنامه‌های ‏اعتباری شفافی نظیر اینکه «کسانی که وضعیت معیشتی کمتری دارند از معافیت مالیاتی برخوردارند» خصوصا در میان افرادی ‏از مردم که حتی در انتخابات حضور هم پیدا نمی‌کردند، توانسته جایگاه و پایگاه رایی برای خودشان ایجاد کند. آرایی هم که تاکنون ‏به صندوق‌ها ریخته شده و میانگین کلی افرادی که رای داده‌اند، بیشتر به جو بایدن و دموکرات‌ها بوده است. به نظر می‌رسد اگر ‏اتفاق نادری شکل نگیرد، طبیعتا جو بایدن انتخاب می‌شود.

اما اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مشخصا در ایران، انتخابات آمریکا ‏معمولا مدنظر و توجه است و برخلاف خیلی از تحلیل‌هایی که گفته می‌شود جو بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی ندارد، معتقدم اتفاقا ‏تفاوت وجود دارد و من به عنوان یک ایرانی امیدوارم که جو بایدن رای بیاورد. چون با اینکه در گذشته می‌توانستیم بگوییم تفاوت ‏معناداری بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان نیست ولی همانطور که در تحلیل قبلی اشاره کردم؛ اولا، ترامپ با اوباما خیلی فرق ‏داشت.

درثانی، یک اتفاقی بین ایران و آمریکا و دیگر کشورها، که البته دو طرف اصلی ایران و آمریکا بودند، به اسم برجام شکل ‏گرفت که اثر محسوس و ملموسی در اقتصاد و دیگر حوزه‌ها داشت ولی تحلیل دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که از این ‏نظر جو بایدن با ترامپ فرق دارد که ترامپ حتی از سیاست معمول ضدایرانی آمریکا خیلی فاصله گرفت.

یعنی یک انحراف ‏افراطی شدید در سیاست مقابله با ایران ایجاد کرد که در تاریخ تحولات بین ایران و آمریکا فقط یکبار به‌صورت مقطعی در زمان ‏رونالد ریگان و یکبار در ماجرای حمله به طبس در زمان کارتر شکل گرفت و یکبار هم در هفته‌های آخر جنگ با ورود مستقیم ‏آمریکا به جنگ صورت پذیرفت و هر سه آن موارد مقطعی بود ولی ترامپ چهارسال با سیاست فشار حداکثری حتی از سیاست ‏مهار ایران خیلی دور شد و به سیاست تقابل و تنش‌آفرینی با ایران رسید؛ لذا از این نظر جو بایدن با ترامپ برای ایران تفاوت دارد ‏که حتی اگر به میانگین مرسوم سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بازگردد، سیاست آینده دولت آمریکا با ایران تفاوت پیدا می‌کند ‏نسبت به سیاستی که ترامپ داشت و این موضوع برای ما مهم است.

از زمان کارتر در شرایطی که احتمال باخت روسای جمهور ‏آمریکا وجود داشت، برخی مشاوران انتخاباتی خط‌هایی به روسای جمهور آمریکا می‌داد که اقداماتی صورت دهند که اثر جهشی ‏در انتخابات داشته باشد و به‌گونه‌ای عرق ملی آمریکایی‌ها را تحریک کنند. معتقدم ایران در حوزه میدانی با حمله به عین‌الاسد ‏سیاست خونخواهی سردار سلیمانی را مطرح کرد و آنچه الان مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ایران قصد ترور در خاک آمریکا را ‏داشته باشد، به هیچ وجه واقعیت ندارد و بیشتر نشان‌دهنده نوعی کابوس شکست نزد اطرافیان ترامپ است. سیاست‌های ترامپ ‏به‌حدی در آمریکا واکنش‌های منفی برانگیخته که هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند اینگونه جایگاهش را تقویت کند، مگر اینکه اشتباهی ‏از طرف دموکرات‌ها و سازمان تبلیغاتی دموکرات‌ها شکل بگیرد. ‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برویابو

    • بدون نام

      حالا انها از نظر وجدانی بدون قسم خوردن به وعدهاشون عمل میکنند اینجا قسم هم میخورند عمل اصلا نمیکنند بعدش هم حق اعتراض ممنوع

    • ۹

      هیچکدام برای ایران فرقی ندارد

    • بسیجی مخلص

      برای اینکه سگ برادر شغال است؟متاسفانه
      آقایان اصلاح طلبان هنوز این مسئله را درک
      نکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ برای اکثرایرانیهابهترتست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج