۱۰۵۳۰۴۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بهترین استقلال تاریخ از نگاه مرحوم پورحیدری

در روز جهانی مربی بد ندیدیم یادی کنیم از زنده یاد منصور پورحیدری که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.

ورزش سه: در روز جهانی مربی بد ندیدیم یادی کنیم از زنده یاد منصور پورحیدری که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.

اوائل انقلاب که تیم تاج به نوعی منحل شده بود فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی تصمیم به برگزاری تورنمتی به نام جام اسپندی گرفتند. از سازمان تربیت بدنی با زنده یاد منصور پورحیدری تماس گرفتند و تنی چند از چهرهای قدیمی تاج به این سازمان رفتند. بقیه ماجرا را منصور خان در روزهایی که با عصا روی نیمکت استقلال می نشست برایمان تعریف کرد:«به ما گفتند فقط ۳،۴روز فرصت دارید یک تیمی را برای جام اسپندی آماده کنید اما قبل از آن باید در عرض ۴۸ساعت نام تیمتان را به سازمان تربیت بدنی اعلام کنید.خلاصه شب من عنایت آ تشی را در منزل یکی از دوستان دیدم و پس از چند ساعت ما دونفر اسم استقلال را انتخاب کردیم که بعدها هواداران تاج خیلی از آ ن استقبال کردند.در مرحله بعد هم به زور ۱۴،۱۵بازیکن جور کردیم و به جام اسپندی رفتیم هرچند که بچه ها در آ ن مسابقات چندان هماهنگ نبودند و خوب نتیجه نگرفتیم.»

زنده یاد پورحیدری در ادامه چنین گفت :«کم کم شرایط بهتری در تیم استقلال حاکم شد و مردم هم که از این اسم خوششان آ مده بود از ما حمایت کردند به نحوی که در جام باشگاههای تهران در سال۱۳۶۰ما حداقل ۱۵هزار تماشاگر داشتیم و در سالهای ۶۱ و ۶۲بسیاری از بازیهای استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد که تا ۷۰هزار تماشاگر هم داشت.»

منصور خان در مورد بهترین تیم تاریخ استقلال هم حرفهای جالبی زده. او تنها چهره تاریخ این باشگاه است که به عنوان سرمربی و بازیکن قهرمان جام باشگاههای آسیا شده است:«خب ما در دو مقطع تیمهای بسیار خوبی داشتیم.یکی سالهای ۶۲تا۶۴که دو بار قهرمان جام باشگاههای تهران شدیم و یکی هم سال ۷۰که با یک تیم سرحال و با تجربه جام قهرمانی باشگاههای آسیا را در بنگلادش بالای سر بریدیم. جالب اینکه بعضی از بازیکنان استقلال در این دو مقطع زمانی حضور داشتند نفراتی مثل برادران بیانی و مجید نامجو مطلق که سال ۶۴به ما ملحق شد.»

پورحیدری که در دربی های تهران و در نبرد های رودرو ۶بار علی پروین را شکست داده و ۵بار مغلوب او شده بود،در پایان گفت:«ما و پرسپولیس همیشه رقیب بودیم و همیشه به احترام می گذاشتیم .خوب یادم هست یک سال که ما در جام باشگاههای آسیا قهرمان شدیم ،علی آ قای پروین از هواداران پرسپولیس خواست که در بازیهای خانگی استقلال را حمایت کنند و ما هم از هواداران استقلال می خواستیم در بازیهای خانگی پرسپولیس در جام حذفی آ سیا این تیم را تشویق کنند که همین طور هم می شد .در سال ۷۰استقلال که ۶ملی پوش ثابت در تیم ملی ایران داشت، قهرمان جام باشگاههای آسیا شد و پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی آ سیا.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روح این بزرگمرد شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج