۱۰۵۳۷۶۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

خانه امن؛ خوش‌ریتم و پراتفاق در نقطه شروع

سریال جدید شبکه یک و «از سرنوشت ۳» در نقطه شروع چه کیفیتی داشتند؟

روزنامه خراسان: پس از مجموعه کمدی «صفر بیست و یک»، ساخته مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری، شنبه‌شب دو سریال جدید دیگر نیز به جدول پخش شبکه یک و دو اضافه شد و مجموعه «خانه امن»، به کارگردانی احمد معظمی و «از سرنوشت ۳» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، پخش خود را آغاز کرد. با گذشت حدود یک هفته از پخش «صفر بیست و یک»، این مجموعه فعلا نتوانسته است مورد توجه تعداد زیادی از مخاطبان قرار گیرد؛ حال باید دید «خانه امن» و «از سرنوشت ۳» در قسمت‌های آینده چطور پیش خواهند رفت و کدام یک از این سه مجموعه، پرمخاطب‌تر خواهد بود؟ به بهانه آغاز پخش «خانه امن» و «از سرنوشت ۳»، وضعیت این دو سریال را در قسمت اول و در آغاز راه بررسی کرده‌‌ایم.

خانه امن؛ خوش‌ریتم و پراتفاق در نقطه شروع

با توجه به داستان کلی «خانه امن» و تیزرهایی که از آن منتشر شده بود، انتظار می‌رفت با مجموعه‌ای ملتهب، پرهیجان و اکشن طرف باشیم. سریال در قسمت اول این توقع را برآورده کرد و شروع بسیار خوبی داشت. داستان از عراق و درست از وسط یکی از عملیات‌های نیروهای امنیتی برای مقابله با گروه تروریستی داعش آغاز شد.

«کمال» با بازی حمیدرضا پگاه، یکی از نیروهای وزارت اطلاعات است که به همراه تیم خود می‌کوشد عملیات انتحاری گروه‌های تروریستی داعش را در ایران خنثی کند. درگیری ماموران امنیتی با داعش، دستگیری یکی از فرماندهان این گروه تروریستی، صحنه‌های تعقیب و گریز و نمایش تلاش ماموران امنیتی برای خنثی کردن عملیات انتحاری در پایانه تهران، لحظات پرهیجان و جذابی را در سریال ایجاد کرده است که به خوبی مخاطب را پای تلویزیون میخکوب می‌کند.

هرچند که قرار نیست شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی در سریال نشان داده شود، اما لابه‌لای داستان، به تاثیر و نقش سردار سلیمانی در خنثی کردن عملیات‌های داعش پرداخته می‌شود. ریتم خوب و پر اتفاق قسمت اول، شروع بسیار خوبی را برای «خانه امن» رقم زد. باتوجه به تعداد قسمت‌های زیاد سریال، اگر این روند در قسمت‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد، می‌تواند مخاطب را تا انتها، یعنی قسمت ۵۰ سریال با خود همراه کند

بازی خوب حمید رضا پگاه

یکی از نقش‌های اصلی سریال «خانه امن» را حمیدرضا پگاه بازی کرده و امین زندگانی نیز مانند او، یکی از اعضای نیروهای امنیتی است. چهره جدی و مصمم حمیدرضا پگاه، با نقش او به عنوان یک مامور امنیتی تناسب دارد و این بازیگر هم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. امین زندگانی در قسمت اول حضور نداشت و باید دید در قسمت‌های بعدی سریال، چگونه از پس ایفای نقش خود برآمده است. حمیدرضا عطایی هم یکی دیگر از بازیگران سریال است که پس از «آسمان من» و «ترور خاموش»، بار دیگر در «خانه امن» در نقش یک مامور امنیتی حضور موفقی در سریال داشته است.

خانه امن؛ خوش‌ریتم و پراتفاق در نقطه شروع

از سرنوشت؛ «از سرنوشت ۳» چند سال بعد؟

قصه فصل سوم «از سرنوشت» از جایی شروع می‌شود که «سهراب» و «هاشم» در کارگاه خود به عنوان شریک مشغول کار هستند و تعدادی از بچه‌های «خانه خورشید» را هم که در آن جا بزرگ شده بودند ، سر کار برده‌اند. بنابراین، به لحاظ زمانی، مدتی از آن چه که در پایان فصل دوم دیدیم گذشته است، اما در سریال معلوم نیست که این زمان، دقیقا چه مدت است و «سهراب» و «هاشم» اکنون چند سال دارند؟

احتمال دارد در قسمت‌های بعدی سریال، به زمانی که گذشته است، دقیق‌تر اشاره شود، اما بهتر بود مخاطب از همان قسمت اول بداند که چند سال از آن‌چه در فصل دو دیده، گذشته است تا بیشتر با داستان ارتباط برقرار کند. در قسمت اول، بیشتر به وضعیت شغلی «سهراب» و «هاشم» پرداخته شد و اطلاعات زیادی از زندگی شخصی آن‌ها در اختیار مخاطب قرار نگرفت.

«هاشم» همچنان دل در گرو مهر «نغمه» دارد و در گیر و دار ازدواج با اوست، اما به دلایلی که بعد در ادامه قصه خواهیم دید، بین «آرزو» و «سهراب» جدایی افتاده است. علاوه بر این دو شخصیت، بخشی از سریال هم مربوط به وضعیت زندگی پدر «سهراب» با بازی مجید واشقانی بود که همچنان بی‌خبر از زنده بودن فرزندش، در رفاه و آرامش زندگی می‌کند. به طور کلی جز مشخص نبودن زمان دقیق قصه در فصل سوم، ایراد مهم دیگری در قسمت اول دیده نشد و «از سرنوشت 3» شروع متوسطی داشت.

شروع فصل سوم بدون یادآوری فصل قبل

آخرین قسمت فصل دوم سریال «از سرنوشت»، اسفند سال 98 روی آنتن رفت و دیدیم که «سهراب» و «هاشم» در ابتدای دوره جوانی زندگی خود، موفق می‌شوند کارگاه جوشکاری خودشان را راه اندازی کنند. اکنون فصل سوم، پس از گذشت هشت ماه، روی آنتن رفته است، بنابراین لازم بود پیش از آغاز پخش فصل جدید، خلاصه کوتاهی از آن چه در «از سرنوشت 2» دیدیم، نشان داده می‌شد تا داستان برای مخاطب یادآوری شود، اما این اتفاق نیفتاد و قسمت اول فصل سوم، شنبه‌شب پخش شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شروعش که عالی بود!

    • بدون نام

      خانه امن شروعی عالی داشت باتوجه به داستانش احتمالا جذاب ترم میشه مرسی از سازندگانش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج