۱۰۵۴۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وزیر کار : ۲ میلیون زن کارگر بیمه هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه تامین اجتماعی دو میلیون و ۲۰۰ هزار زن کارگر در سراسر کشور خبرداد و گفت: امسال سه کلینیک ویژه زنان در تهران افتتاح خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: علی ربیعی در مراسم تقدیر از زنان کارگر و سرپرست خانوار همچنین گفت: درحال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار زن کارگر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۴۰۰ هزار زن بازنشسته داریم که تلاش می‌کنیم مشکلات آنها را در قالب چند محور به دولت ارائه کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سه کلینیک تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران خبر داد و گفت: درصدد هستیم این کلینیک‌ها در سراسر کشور احداث شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه «با تلاش دولت توانستیم ۵۰ درصد داروهای نازایی را در بخش تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم» افزود: در همین راستا تجهیز زایشگاههای تامین اجتماعی و کمک به تسهیل زایمان طبیعی نیز در دستور کار قرار دارد.

ربیعی در ادامه حضور زنان در عرصه فعالیتهای اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر نقش‌آفرینی زنان در تولید ثروت افزود: زنان ایرانی هیچگاه از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده‌اند.

ربیعی ادامه داد: زنان ایرانی از گذشته‌های دور در شالیزارها، دامداری‌ها و قالیبافی‌ها فعالیت داشتند و در دنیای جدید و مدرن وارد فضای کار نشده‌اند.

وی افزود: به عنوان فردی از جنس کارگر طی سالهای گذشته از نزدیک با مشکلات زنان کارگر آشنایی داشته و دارم و می‌دانم که کارگران زن مشکلاتی بیش از مردان دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه کارگران زن سختکوش‌تر از مردان هستند تصریح کرد: در عین حال زنان به علت مدیریت امور منزل با دشواریهای کاری بیشتر روبرو هستند.

ربیعی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز سوم هفته کارگر با عنوان روز کارگر، جوانان، زنان و خانواده گفت: این نامگذاری تنها مساله صوری و یک یادکرد کوتاه نیست بلکه نشانگر احترام به فعالیتهای زنان زحمتکش کارگر است تا صدای آنان شنیده شود.

به گزارش ایسنا، در مراسم تقدیر از زنان کارگر و سرپرست خانوار که عصر یکشنبه در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از ۱۲ زن نمونه کارگر و سرپرست خانوار با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج