۱۰۵۴۱۹۵
۵۳ نظر
۵۰۰۹
۵۳ نظر
۵۰۰۹
پ

سردارِ اقتصاددان به دنبال صندلی ریاست روحانی

محسن رضایی که در برهه‌های زمانی مختلف، کمابیش مورد حمایت بخشی اندکی از جریان اصولگرایی بوده، این بار نیز برای چهارمین حضور در انتخابات ریاست جمهوری چشم به حمایت جریان اصولگرایی دوخته است.

برنا نوشت: محسن رضایی که در برهه‌های زمانی مختلف، کمابیش مورد حمایت بخشی اندکی از جریان اصولگرایی بوده، این بار نیز برای چهارمین حضور در انتخابات ریاست جمهوری چشم به حمایت جریان اصولگرایی دوخته است.

«به رأی مردم احترام می گذارم ولی دفع خطر از آنها یا خدمت به آنها مانع شرکت من نمی شود. خودم را سرباز ملت می دانم در هر خطری که هر زمان حس کنم حضور پیدا می کنم.» این بخشی از گفت و گوی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یکی از رسانه ها در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ است؛ انتخاباتی که رضایی برای سومین بار پا به میدان گذاشت چراکه به گفته خود، احساس تکلیف کرد اما در نتیجه از ورود به پاستور ناکام ماند. حال به نظر می‌رسد این روزها بسیاری چهارمین حضور او در انتخابات ریاست جمهوری را گمانه‌زنی و مطرح می‌کنند.

او اخیرا در جمعی گفته است که «مملکت نیاز به یک اقتصاددان دارد، لذا در حال بررسی هستم تا در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنم» این گفته محسن رضایی در حالی مطرح شده که او در سه دوره حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با شکست و عدم رأی آوری روبرو شده اما به گفته محسن رضایی، این رأی نیاوردن‌ها مانع خدمت کردنش به مردم نمی‌شود. به ویژه در این دوره که به باور بسیاری از حساس‌ترین و متفاوت ترین دوران انتخابات، طی سال های گذشته است.

حال سردار که پیشینه نظامی‌گری و سوابق تحصیلی در حوزه اقتصاد دارد فضا را تا حدود زیادی مهیا دیده و بی‌رغبت نیست دوباره عزم ورود به پاستور کند؛ هرچند یکی از مشاورانش احتمال ورود او به انتخابات ۱۴۰۰ را ۱۰ درصد اعلام کرده است.

چندی پیش «علی شکوهی»، مشاور محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، درباره‌ احتمال نامزد شدن محسن رضایی در سال ۱۴۰۰ گفته است: « به احتمال ۹۰ درصد در این انتخابات کاندیدا نخواهد شد.» البته به نظر می‌رسد سردارِ اقتصاددان، منتظر چراغ سبز اصولگرایان برای حمایت از وی در انتخابات ۱۴۰۰ است چراکه این روزها هم بحث کاندیدای نظامی و هم بحث رئیس جمهورِ اقتصاددان در گعده‌های انتخاباتی اصولگرایان داغ است.

در همین راستا برخی شبکه های اجتماعی نزدیک به اصولگرایان مدعی شدند که محسن رضایی شروطی را برای ورود به کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ مطرح کرده و گفته است اگر به سراغم بیایند و و از من دعوت کنند، حاضرم در انتخابات ۱۴۰۰ ورود کنم؛ با این حساب، سردار هم از جمله کاندیداهای احتمالی است که منتظر اجماع اصولگرایان بر روی خود است، اجماعی که به نظر می‌رسد از دغدغه‌های اصولگرایان شده چراکه آنها تجربه سال ۹۶ را بر سر اجماع برای رسیدن به کاندیدای نهایی، آن هم در دقیقه ۹۰ دارند.

همچنین محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز، نیز به طور صریح، از حضور رضایی در انتخابات ۱۴۰۰ پرده برداشت و گفت: «به نظر می‌رسد آقای رضایی قطعا به عرصه می‌آید.» به رغم این گزاره‌ها همچنان سوال بر سر این مسئله است که رضایی با حمایت کدام جناح می‌آید؟ آیا اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد یا خیر؟

محسن رضایی از جمله گزینه‌هایی است که محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، برای ۱۴۰۰ پیش بینی و مطرح می‌کند. او گفته است: «بسیاری از شخصیت های مهم و معروف کشور هنوز تکلیفشان روشن نیست و هنوز تصور برخی ها این است که ممکن است آقای رئیسی یا آقای قالیباف بیاید یا ممکن است هر دو بیایند و ممکن است آقای محسن رضایی بیاید.»

در باب توجه به کاندیدای نظامی که از چندی پیش در حال مطرح شدن است، رضایی از استقبال کنندگان است به گونه‌ای که در همین راستا و با اشاره تلویحی به اولویت دولت آینده و توجه آن به دستاوردهای نظامی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفته بود: «ریل پیشرفت با استفاده از عادی سازی روابط با غرب را باید رها کرد و مسیری را رفت که به ساخت موشک ماهواره بر و پهپاد رسیده است؛ ما راهی نو، دولتی نو با ارزش‌های راستین انقلاب نیاز داریم.»

او همچنین در توئیت‌هایی، با تاکید بر اقتصاد، خطاب به مردم وعده‌های اقتصادی نیز داده و نوشته است: «مردم مطمئن باشند با کنارزدن هواداران آمریکا و مدیریت محفلی و وارداتی در اقتصاد، پول ملی ما قوی ترین پول منطقه خواهد شد.» اظهارنظری که به روشنی، حاکی از عزم سردار برای ورود به پاستور در ۱۴۰۰، آن هم به گفته خود با اولویت قرار گرفتن اقتصاد است.

محسن رضایی که مدرک کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده، معمولا با آن هزار تومانی معروف در مناظره انتخاباتی سال ۹۲ شناخته می‌شود؛ او گفته بود: «با چه زبانی باید گفت که به اقتصاد برسید؛ ۱۰۰۰ تومانی امروز برابر سیصد تومان سال گذشته است.» گزاره‌ای که حاکی از تاکید او بر مسائل اقتصادی است اما از سوی دیگر، او از مخالفان اصلی لوایح FATF در مجمع است؛ لوایحی که به باور بسیاری، تصویب نشدن آن موجب شده ایران در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی بماند و روز به روز تبادلات بانکی و تعاملات مالی ما با کشورهای دیگر با مشکل جدی مواجه شود؛ موضوعی که حاشیه‌های بسیاری را برای محسن رضایی، طی سال‌های اخیر به دنبال داشته است.

او که در سال ۱۳۶۰ با حکم امام خمینی (ره) به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران فرماندهی ارشد نظامی جنگ را بر عهده داشت، در سال ۱۳۶۶ از فرماندهی سپاه استعفا کرد که این استعفا در آن زمان مورد موافقت امام قرار نگرفت اما در ۱۳۷۶ پس از استعفا از فرماندهی سپاه، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان عضو و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام که ۱۶ سال سابقه فرماندهی کل سپاه را در کارنامه خود دارد، درباره خروجش از سپاه در جمع دانشجویان بسیجی نیز می‌گوید: «دلیل خروج من از سپاه، احساس خطر در عرصه اقتصاد بود. دو سال پیش با دیدن تهدیدات منطقه‌ای از جمله در سوریه و پیشروی های داعش از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردم که با این لباس در سال‌های آخر عمرم در کنار آقا باشم. همچنین با لباس مقدس پاسداری در کارهایی مانند انتقال تجربه و آموزش فرماندهان هم مشغول هستم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صیادی

      انتخاباتی که محسن کاندید نباشه اصلا انتخابات نیست باطله، الان میفهمم چرا انتخابات شورای مدرسه پر شور نبود چون محسن نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سردار انتخابات

      • بدون نام

        جوک نگو. رای نده. مسخره هم نکن

      • بدون نام

        ...، خدا ازتان نگذرد که بزرگان مملکت که جز صداقت وخدمت جرمی مرتکب نشدند ،تمسخر نکنید

      • بدون نام

        ای ول

      • بدون نام

        اتفاقا محسن رضایی، یکی از پاکترین مسئولین عالی رتبه ایران است.

    • اسلام آسکانی

      سلام رضایی خودت خسته نکن

    • بدون نام

      این سردار اقتصاد دان چند بار باید به در بسته بخوره!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مثلا اقتصاد دونی ایشون تو همون مسندی که تشریف
        دارن چه گلی به سر این مملکت زده ؟

    • صیادی

      اقتصاددان هست؟! منطقی توضیح بده چرا به اف ای تی اف رای مثبت نداد ، حرفش منطقی باشه ۱۰۰٪ مردم بهش رای میدن، بی منطقی منطقشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین مدرک را با استفاده از سهمیه گرفته است سه سال قبل اف ای تی اف در مجلس تصویب و فرستاده شد شورای نگهبان واز شورای نگهبان فرستادند مصلحت نظام که تصویب نشد و هبچ خبری از آن نشد ودر لیست سیاه قرار گرفتم حتی بانکهای روسیه و چین هم حاضر نشدند با ایران همکاری کنند از ترس تحریمهای آمریکا

      • جمشید

        اگرFATF تصویب شده بود امروز مشکلات ارزی نداشتیم بلکه هم مشکلات اقتصادی هم کمتر بود آقای رضائی که راکاری داشت و اقتصادان درستی بود می توانست در این سالها راه کار خود را به دولتهای قبل می داد و اجرا می کردند تا این همه مردم و کشور دچار مشکل نشود

      • احمد

        رضایی در این سالها که در تشخیص نظام است کدام کار مثبت را برای مردم انجام داده که دیگر در ریاست جمهوری بخواهد انجام دهد

    • بدون نام

      محسن رضائ کجا ریاست جمهوری کجا

    • عبدالله

      در عرصه اقتصاد چه کارنامه ای دارد؟؟

      تحصیلات در رشته اقتصاد که ملاک نیست ،

    • بدون نام

      اقتصاددان فقط حسن کلید

    • بدون نام

      زشته بخدا و مسخره است حتی طرح این موضوع باعث آبرو ریزی و وهن مملکت است.

    • یونس احمدی

      رضایی رضایی تو نور چشم مایی. خخخخخ

    • دهخدا

      سنگ پای قزوین کم آورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا .شما را به خدا بس کنید نیومده منم منم می کند آقای جنگ طلب مردم خسته شدند

    • بدون نام

      رای بی رای.هرکی بیاد مهم‌نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      آقای اقتصاد.دان.
      الان مرغ کیلو چنده؟
      روغ کی بدست مردم میرسه؟
      راستی دلت هوای کاخ مرمر کرده
      اگه راست میگویی.ومیخوای خدمت ب مردم کنی.
      خیلی جاها هست.
      بیخیال شو مردم هوشیار شدن.

    • بدون نام

      امان از سیاست رضایی،.ــــ

    • بدون نام

      اصلا محبوبیت نداره ...

    • محمد

      اقتصاد دان؟ بخدا اقتصاد خوان هم نيستند! فقط ادعا!! نگاه به حال و روز اقتصاد مملكت بكنين،اگه فقط ١٠ نفر از اين آقايون مدعي، اقتصاد سرشون ميشد چه وضعيتي داشتيم

    • بدون نام

      ببخشیدا ایشان مدرک دکترای اقتصاد رو از کدوم کشور دانشگاه معتبر آمریکا گرفتن؟؟؟

    • حیدری

      سلام دوستان کسی بیاد که بتوانداین مملکت رانجات دهد اگرکسی بلد هستید معرفی کنید ودرخواست نمایید ....

    • بدون نام

      اقتصاد دان؟ رئیس جمهور؟ ...

    • ناصر

      تا جایی که من یادمه ایشان گفتند که دیگر در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمیشن؟ ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      از رو نمیری همیشه میای ۱۰۰۰تاهم رای نداری

    • عدالت خواه

      رضایی میدونه مردم در انتخابات شرکت نمی کنند لذا امیدواره حتی شده با ده یا بیست هزار رأی وارد کاخ ریاست جمهوری بشه

    • بدون نام

      الان خدمت خدمت به مردم ،وقتی انتخاب بشین زار زار میکنین

    • سیاوش

      ایشان درس اقتصاد خوانده ولی اقتصاد دان نیست مثلا شما فیزیک خوانده ای فیزیکدان محسوب نمیشود کدام رزومه اقتصادی دارد نه برادر ایشان نظامی است بره به کارش برسه

    • رضا

      جناب رضائی از اینکه انسان محترمی هستی درست ولی وقتی چندبار به قول خودت احساس وظیفه کردی وکاندیدریاست جمهوری شدی و رای نیاوردی دیگه بایدبرایت تجربه شده باشدکه وارد این میدان نشوی چون بعید است مردم مسئولیت ریاست جمهوری را به یک نظامی بسپارندهرچندایده وراه حلهای مناسبی برون رفت از وضعیت فعلی داشته باشداگرهدفت از شرکت درانتخابات ریاست جمهوری خدمت به کشوراست هرکسی که رئیس جمهورشدبه کمک اوبیاییدوباطرحها وایده های درست وراه گشاکشور را به سرانجام برسانیدولی خواهشآ دیگه طرح دولت درسایه ندهیدچون برای اداره کشورمثل سم مهلک است و کنترل کاررا از دست مسئولین خارج می کندو دولت راتضعیف می کند

    • بدون نام

      ای بابا چقدر این خودشو مسخره میکنه هر دفعه با ۱۲۰هزارتا رای میره دوباره میاد

    • بدون نام

      اقتصاد دانی آقای رضایی فقط اونجش خوبه که میگه افراد رو گروگان میگیریم وبرای آزادیشون باج میگیریم

    • بدون نام

      ۱-کدام سابقه اقتصادی را دارند؟!
      ۲-اگر جنگ ۸یاله نتیجه خوبی داشت که حضرت امام نوشیدن جام زهر را نمی گفتند!!
      ۳-ایشون با اون رای های پایین در سه دوره انتخابات نشون دادن که هیچ جایگاه مردمی ندارند
      ۴-اصلا وجهی بین الملی خوبی ندادند
      ۵- دانش کافی برای این پست مهم را هم ندارند
      به ایشون پیشنهاد میکنم برای بار چهارم خودشون ضایع نکنند. سه بار کافی بود !

    • بدون نام

      خخخخ. اینم هر از گاهی یه خودی میخواد نشون بده اما معلوم نیست با چه امیدی

    • دردواقعیت

      این نیروهای خسته وبدون انگیزه که عمرچندانی ازشون باقی نمونده چطورمیخواهندرییس جمهورشوندکاش ریاست جمهوری بین سی سال تاپنجاه سال بود .جوان سی سال انگیزه ها وامیدهای بیشتری دنبال میکنه.لطفا چاپ کنید

    • بدون نام

      بنده خدا در اداره اقتصاد خانواده خودش مونده تا چه برسه به اقتصاد کلان کشور

    • دردواقعیت

      پیر/ خسته/ بدون انگیزه/خطرناک ومرموز

    • اصغر

      من،یک بختیاریم،،
      این بندخداتوشهرخودش،هیچکاری نکرد
      چه برسه به مملکت
      عشق ریائست،،،

    • بدون نام

      عمرا مردم به این اقا رای بدن شاید ایشون هم مثل قالیباف با رای ندادنومردم انتخاب بشه

    • ممد

      رضائی همیشه حضور دارند ولی ملت با شعور تر هستند.

    • بدون نام

      بابا یعنی این مملکت هشتاد میلیونی چهارتا ادم باسواد نداره؟!چرا کاندیدا همش تکرارین ی ادم جدید نمیاد وسط ...اقای رضایی عزیز شما ب درد رییس جمهوری نمی خوری تو رو خدا خودت و ما رو معطل نکن شما ی نظامی حرفه ای هستی اما ی اقتصاد دان نیستی...الان من خودم ارشد اقتصاد خوندم اندازه بز حالیم نیست

    • بدون نام

      اقتصاددان؟؟؟!!!! از وقتی امثال این فرد اقتصاددان !!!!شدند اقتصاد ایران و ایرانی فلج شد

    • احمد

      ماشالله به این پوست کلفت،البته این انتخابات هم مثل انتخابات مجلس هیچکس رای نمیده جز ۱۰^% خودیا ،تازه امکان داره رای هم بیاره

    • حسن

      باز هم تو؟ چرا ول نمیکنی بری میر قاعد

    • بدون نام

      سردار کار سربازارو هم بلد نیست چه برسه به اقتصاد

    • بدون نام

      این نخودی است کی به این رای میده، مگر انتصابی باشد.

    • بدون نام

      یکی از راهکارهای اقتصادی ایشوون رو منتشر کنید ببینیم واقعا اقتصاد بلده

    • بدون نام

      من بعنوان شهروند، انشاله،جناب سردار رضایی میاید. ،در مقایسه با ،م،فعلی، آگاه‌تر ،باتجربه تر،مقتدر، شایسته، جایگاه برای ریاست ج،میدانم،دوستش دارم،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج