۱۰۵۴۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مقام عالی رتبه انگلیسی در راه ایران

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه از سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان در روز دوشنبه به تهران خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه از سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان در روز دوشنبه به تهران خبر داد.

وی افزود: سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در این سفر پیرامون مسائل دوجانبه و بین المللی گفت وگوهایی را با چند تن از مسوولان سیاسی انجام خواهد داد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه پیش از این درباره ارتقای روابط تهران - لندن اظهار داشت: در حال حاضر ایران در لندن حافظ منافع ندارد و از طریق کاردار غیرمقیم، کارها را پیگیری می کند.

مجید تخت روانچی تصریح کرد: با برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز سفارتخانه کشورمان در لندن، کارهای کنسولی به خوبی پیش می رود و خدمات لازمه به ایرانیان انجام می شود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه با اعلام اظهار رضایت و خوشحالی ایرانیان برای انجام کارهای کنسولی آنها از طریق سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، گفت: با مقامات انگلیس توافق کرده ایم که مراحل بهبود و افزایش سطح روابط را طی کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کارها از طریق کاردارهایی که در رفت و آمد به تهران و لندن هستند، پیگیری می شود ضمن اینکه امیدواریم مناسبات دو کشور به سطح مناسب و مطلوبی برسد.

تخت روانچی اضافه کرد: بر این اساس، هفته آینده محمدحسن حبیب الله زاده کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس سفر دیگری به این کشور خواهد داشت که این سفر نیز در ادامه سفر کاردار انگلیس به ایران در هفته های گذشته است.

به گزارش ایرنا، آذرماه ۱۳۹۰ در پی ورود جمعی از دانشجویان معترض به سفارت انگلیس در تهران، روابط دو کشور قطع شد. پس از آن دولت این کشور اعلام کرد دیپلمات هایش را از خاک ایران خارج خواهد کرد و از تهران خواست ظرف ۴۸ ساعت دیپلمات های خود را از انگلیس خارج کند.

پس از تعطیلی سفارت های دو کشور، سفارت سوئد در تهران حافظ منافع دولت انگلستان و در مقابل سفارت عمان در لندن، حافظ منافع دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

با روی کارآمدن دولت حسن روحانی، نخست وزیر انگلستان در نامه ای انتخاب وی را تبریک گفت و نسبت به ارتقای روابط دو کشور ابراز علاقه کرد.

پس از رایزنی های دیپلماتیک ایران و انگلیس در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۲ توافق کردند ارتباط شان را به سطح کاردار غیرمقیم ارتقا دهند و از اول اسفند ماه گذشته روابط ایران و انگلیس در سطح کاردارغیر مقیم و بدون حضور حافظ منافع از سر گرفته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج