۱۰۵۴۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کفاشيان: دليل لغو بازي موزامبيک را نمي‌دانم

رييس فدراسيون فوتبال گفت: اگرچه سعي مي‌کنيم ايران را به خوبي به بازرسان AFC معرفي کنيم اما ۸۰ تا ۹۰ درصد کار گرفتن ميزباني به لابي‌ها برمي‌گردد.

خبرگزاری ایسنا: علي کفاشيان پس از نشست معرفي امکانات ايران براي کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۹ گفت: ما سعي کرديم فعلا در قالب تصاوير، ايران را به خوبي معرفي کنيم و بعد از آن بازرسان AFC براي ارزيابي امکانات سخت‌افزاري کشورمان به ۶ شهري که معرفي شده سفر مي‌کنند. پس از بازرسي‌هاي آن‌ها کار اصلي آغاز مي‌شود.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه فکر نمي‌کنيد تاثيرگذاري عمده بر گرفتن ميزباني نقش لابي‌ها باشد گفت: فکر مي‌کنم ۸۰ تا ۹۰ درصد کار گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا به لابي‌ها برمي‌گردد که تازه بعد از بازديدها کار ما آغاز مي‌شود و بايد به صورت گروهي اين کار را انجام دهيم.

کفاشيان در پاسخ به سوالي درباره جلسه امروز با نمايندگان AFC و نتايج آن اظهار کرد: ما از ۹ ماه پيش نسبت به حضور در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي کرده بوديم. در جام ۲۰۱۹ بيست و چهار تيم حاضر هستند که همين مسئله کمي شانس ما را بالاتر برده چرا که کمتر کشوري است که بتواند ۶ شهر ميزبان معرفي کند. ما تمام ضمانت‌هاي ممکن را از وزارتخانه‌ها گرفته‌ايم و الان تايلند، امارات و عربستان رقيبان ما هستند. مسئولان AFC از تايلند و امارات ديدن کرده‌اند و بعد از اينجا به عربستان مي‌روند. ما در جام ملت‌ها و رقابت‌هاي آسيايي همواره تاييد شده‌ايم. شرايط فعلا خوب است اما بحث اصلي در ۷ ماه پيش روست. در اين ۷ ماه بايد تلاش کنيم تا نظر هيات رييسه AFC را به خودمان جلب کنيم تا به ما راي بدهند. اين مسئله با ملاقات‌ها، دعوت‌ها و رايزني‌ها ميسر است. در سال ۲۰۰۰ هم شانس بالايي داشتيم اما موفق نشديم. اگر بتوانيم در ۲۰۱۹ ميزبان شويم، با توجه به ۲۴ تيمه شدن رقابت‌ها، از بسياري از جهات، به سود ما خواهد شد.

رييس فدراسيون فوتبال ايران در پاسخ به اين سوال که چرا اهواز را جزو شهرهاي ميزبان قرار نداده است عنوان کرد: مسئولان AFC امروز به ورزشگاه آزادي مي‌روند و پس از بازديد از آنجا ورزشگاه تختي تهران را ارزيابي مي‌کنند. اما مسئله‌ي درباره خوزستان اين است که اين استان چهار هتل با کيفيت مورد نظر ما را ندارد. اين شهر اين محدوديت را داشت اما شايد بعد از اينکه ميزبان شديم، آنجا را هم به عنوان مکان رزرو معرفي کنيم.

علي کفاشيان در ادامه صحبت‌هايش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناظران به دو گروه تقسيم مي‌شوند که يک گروه ابتدا به کرمان رفته و سپس مشهد و بعد از آن از تبريز ديدن مي‌کنند و گروه ديگر ابتدا تهران را مورد ارزيابي قرار داده و بعد از آن به اصفهان و شيراز مي‌روند. يکي از ناظران از من پرسيد استاديوم‌هاي در حال ساخت براي جام ملت‌هاست؟ که من گفتم خير اين استاديوم‌ها براي ليگ آماده مي‌شوند اما قطعا بعد از آماده‌سازي مي‌توانيم در جام ملت‌ها هم از آن‌ها استفاده کنيم. به آن‌ها گفتم اگر به ما ميزباني جام ملت‌ها را بدهيد قطعا دولت قول داده بودجه مشخص و ويژه‌اي را براي تکميل استاديوم‌هاي ما اختصاص دهد و همين امر موجب توسعه فوتبال در ايران و ساير کشورهاي اطراف آن مي‌شود چون ما مي‌توانيم به عنوان مرکزيت در ميان کشورهايي چون ازبکستان، تاجيکستان، افغانستان، قرقيزستان و ... عمل کنيم.

کفاشيان تاکيد کرد: گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا و ساخت استاديوم‌ها بايد جزو طرح‌هاي ويژه باشد و دولت از آن حمايت کند.

وي در پاسخ به اين که فکر مي‌کنيد ايران چقدر براي گرفتن ميزباني جام ملت‌ها شانس دارد؟ گفت: فکر مي‌کنم در کنار معرفي امکانات ايران و تکميل استاديوم‌ها يکي از فاکتورهاي مهم، مذاکره و لابي‌هاست. شايد رقباي ما چون تايلند، امارات و عربستان هم به اندازه ما و بلکه ببيشتر از ما امکانات داشته باشند اما نقش لابي‌ها بسيار زياد است. اين ماموريت مهم ماست که بعد از بازديدها به صورت ويژه لابي‌ها را آغاز کنيم. ضمن اينکه در گرفتن ميزباني فقط فدراسيون نيست که بايد کار کند. اين دولت‌ها هستند که دست به کار شده و مذاکرات را با سران کشورهاي مختلف آغاز مي‌کنند.

رييس فدراسيون از دولت خواسته تا به صورت اختصاصي براي کسب ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ با سران کشورهاي مختلف مذاکره کند. وي در اين باره توضيح داد: ما انتظار داريم دولت در اين باره از ما حمايت کند. تا حمايت نشويم کاري انجام نمي‌شود. ممکن است ما کارمان را به خوبي انجام دهيم اما امارات و تايلند فقط با لابي ميزباني را بگيرند. حمايت و اشتياق دولت‌ها در اين قضيه تاثيرگذار است و تجربه اين را به همه ما ثابت کرد. گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا براي هر کشوري فقط از نظر فوتبالي و ورزشي اهميت ندارد بلکه در ساير حوزه‌ها از جمله مسائل اجتماعي، اقتصادي و... تاثيرگذار است. اميدوارم دولت جديد اين کار را در دستور کارش قرار دهد.

کفاشيان در واکنش به اينکه ظاهرا دکتر روحاني در جلسه حضوري که با سپ بلاتر رييس فيفا و شيخ سلمان رييس AFC داشت در اين باره درخواست ايران را مطرح کرده بود، گفت: بله در آنجا اين درخواست مطرح شد اما بايد ويژه‌تر انجام شود. اينکه در کنار ۶ موضوع ديگر براي اين موضوع هم مذاکره کنيم، کافي نيست بلکه مي‌طلبد تا به صورت اختصاصي و ويژه وارد عمل شد. ما کار کارشناسي را انجام داديم و از دولت مي‌خواهيم با سران کشورها مذاکره کرده و حمايت و اشتياق خودش را نشان دهد.

کفاشيان در واکنش به خبرنگاري که از او پرسيد، از تيم ملي چه خبر؟ گفت: تيم ملي برنامه‌هاي تمريني و آماده‌سازي‌اش را پيش مي‌برد. قرار بود بازي موزامبيک هم انجام شود و هماهنگي اين بازي‌ها بر عهده کارلوس کي‌روش بود اما نمي‌دانم به چه دليلي اين بازي لغو شد. هنوز دليلش را به ما اعلام نکرده‌اند. در هر حال فکر مي‌کنم کار اصلي تيم ملي براي آماده‌سازي پيش از جام جهاني در اردوي اتريش باشد.

او درباره هيات مديره جديد پرسپوليس و اينکه آيا آن‌ها را مي‌شناسيد گفت: من غير از زادمهر و استيلي افراد ديگر را نمي‌شناسم ولي بايد کم کم با هم آشنا شويم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج