۱۰۵۴۸۷۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

وداع تلخ فیروزجا از مسابقات آنلاین شطرنج

علیرضا فیروزجا با شکست در مسابقات آنلاین سرعتی شطرنج از صعود به مرحله بعدی این مسابقات بازماند.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فیروزجا با شکست در مسابقات آنلاین سرعتی شطرنج از صعود به مرحله بعدی این مسابقات بازماند.

باتوجه به شیوع کرونا تنور رقابت های آنلاین شطرنج بسیار داغ شد تا جایی که مسابقات زیادی در سایت های معتبر پیگیری می شود. در جدیدترین رقابت ها علیرضا فیروزجا به مصاف ولادیمیر فدوسیف رفت.

این رقابت‌ها که به مسابقات شطرنج سرعتی شناخته می شود با حضور ۱۶ بازیکن برتر از یازدهم آبان پیگیری شده و تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.

شب گذشته (چهارشنبه) علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل حریف روسی خود قرار گرفت. علیرضا در اوایل بازی ها غافلگیر شد چرا که از چهار بازی اول سه رقابت را شکست خورد و تنها در یک بازی به تساوی رسید. حتی فیروزجا تا دیدار ششم به پیروزی نرسید و بالاخره در بازی هفتم توانست اولین پیروزی خود را کسب کند.

رقابت او با ولادیمیر فدوسیف بسیار نزدیک دنبال شد. در آخر نابغه جوان شطرنج با نتیجه نزدیک ۱۴ بر ۱۵ شکست خورد و وداع زودهنگامی را با این رقابت ها داشت.

بسیاری از علاقه مندان معتقد بودند که فیرزوجا می توانست فاتح این دیدار شود چرا که در مرحله های بعدی حریفان جدی و قوی تری به چشم می خوردند اما این حریف روسی در بازی های سرعتی نمایش بهتری از فیروزجا داشت و توانست فاتح این رقابتها شود.

بر اساس این گزارش، بازی آخر این دو شطرنج باز (رقابت بولت) می توانست تکلیف پیروز این میدان را مشخص کند که در آن فیروزجا شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در این مسابقات علاوه بر حضور مگنوس کارلسن چهره هایی مانند هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، وسلی سو، ماکسیم واشیه لاگراو، آنیش گیری و دیگر شطرنج بازان برتر جهان دیده می شود. همچنین نابغه جوان شطرنج جهان یعنی علیرضا فیروزجا هم در این مسابقات دست به مهره شده اند.

این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار می شود با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری همراه است. نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۰ هزار دلار را به جیب بزند. این مسابقات جذاب به صورت آنلاین در سایت میزبان با تفسیر استاد بزرگان شطرنج پخش می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج