۱۰۵۴۸۹۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

زن خدمتکار؛ مظنون به قتل مردان سالخورده

زنی که مظنون است در جریان سرقت از مردان سالخورده به آنها دارو خورانده و باعث مرگ‌شان شده، ازسوی پلیس دستگیر شده است.

شرق: زنی که مظنون است در جریان سرقت از مردان سالخورده به آنها دارو خورانده و باعث مرگ‌شان شده، ازسوی پلیس دستگیر شده است.

شوهر این زن درباره همسرش به پلیس گفت: وقتی ملیحه به‌سراغ من آمد، تازه از همسرش جدا شده بود و فرزندش با همسرش زندگی می‌كرد. او را استخدام كردم و سعی كردم از او حمایت كنم.

تا اینكه یک روز آمد و گفت برادرم ما را با هم دیده و اگر با من ازدواج نكنی، مرا می‌كشد. با اینكه برنامه‌ای برای ازدواج نداشتم اما برای اینكه خدای ناكرده اتفاق ناموسی نیفتد، پذیرفتم و با او ازدواج كردم. بعد از ازدواج فهمیدم اعتیاد دارد. حالا دیگر همسرم بود و نمی‌توانستم نسبت به مشكلاتش بی‌تفاوت باشم و می‌خواستم شرایط نابسامان زندگی‌اش را اصلاح كنم. به همین دلیل او را به كمپ بردم و ترک كرد.

این مرد ادامه داد: ما در یک شهرستان كوچک زندگی می‌كردیم. كسب‌وكار من بعد از مدتی از رونق افتاد و من تصمیم گرفتم برای كار به تهران مهاجرت كنم. ملیحه اصرار كرد همراه من بیاید و گفت نمی‌تواند تنها زندگی كند. قبول كردم و او را با خود به تهران آوردم. من مدام برای كار در رفت‌و‌آمد بودم و ملیحه هم ازطریق شركت‌های خدماتی به‌عنوان پرستار سالمند تمام‌وقت مشغول به كار شد و من فكر می‌كردم همه‌چیز مرتب است.

چندباری متوجه شدم از محل كارش اخراج شده و وقتی علتش را پرسیدم، گفت: رفتار بدی با او داشته‌اند و خودش نخواسته كار كند. من هرگز به مغزم خطور نمی‌كرد چه بلایی دارد بر سر ما و زندگی مشتركمان می‌آید.

مرد جوان در ادامه گفت: تصویر دختر آرام و مظلومی كه می‌شناختم با یک تماس پلیس آگاهی در ذهنم فرو ریخت. افسر پرونده وسایل همسرم را به من نشان داد و فهمیدم هنوز اعتیاد دارد و دور از چشم من متادون مصرف می‌كرده و علت اخراجش از شركت‌هایی كه برای آنها كار می‌كرده، اعتیاد و سرقت از منزل مشتریان بوده است و چندباری افراد سالمندی كه برای آنها كار می‌كرده به طرز مشكوكی فوت شده‌اند و بار آخر خانواده متوفی با مشاهده آثار سرقت اموال مقتول و مستنداتی كه نشان می‌داد ملیحه قصد تخلیه موجودی حساب بانكی متوفی را داشته از او شكایت كرده‌اند.

باورم نمی‌شود این موجود ضعیف و نحیف و خسته كه نگاهش را به زمین دوخته با ایجاد تداخل دارویی برای سالمندان باعث مرگ آنها می‌شده و اموالشان را به سرقت می‌برده است. خیلی دوست دارم بدانم فقر و تنگدستی و مهاجرت او را سنگدل و بی‌رحم كرده یا از ابتدا آشنایی مرا هم فریب داده است.

در حال حاضر تحقیقات از زن متهم ادامه دارد. در همین حال سروان سمانه مهربانی، روان‌شناس و كارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی پایتخت برای پیشگیری از این وقایع هشدارهایی داده است که در ادامه می‌خوانید:

- سالمندان باید وسواس زیادی در انتخاب پرستار از خود نشان بدهند و به‌راحتی هر فردی را به زندگی شخصی خود راه ندهند.

- اگر تنها زندگی می‌كنید حتما روابط خانوادگی و اجتماعی خود را با افراد مختلف حفظ كنید. قطع تماس با اطرافیان و دیدارهای خانوادگی با فاصله زمانی زیاد و بی‌خبری از حال یكدیگر یكی از دلایلی است كه سرقت را برای افراد مجرم ساده می‌کند و باعث می‌شود با خیال راحت دست به اقدامات آسیب‌زننده به فرد سالمند بزنند.

-اگر فرد سالمندی در بین اعضای خانواده خود دارید سعی كنید مستمر به او سر بزنید و در زمینه مسائل مالی و امور اداری به او كمک كنید تا متوسل به مداخله افراد غریبه نشود و حتی شده با تماس تلفنی شما را در جریان اتفاقات زندگی خود بگذارد.

- به‌راحتی به افرادی كه برای كار به منزل شما می‌آیند اعتماد نكنید و در زمینه اموال و دارایی‌های خود و اشیا و اموال باارزش موجود در منزل حفاظت گفتار داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عوصش امنیت داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج