جاباما
۱۰۵۴۹۰۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استارت قهرمان در جاده لیگ با سایپا

در روز‌های کرونایی نمی‌توان در مورد چیزی با قاطعیت سخن گفت، اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ویروس کووید ۱۹ فوتبال ایران را غافلگیر نکند رقابت‌های لیگ بیستم از فردا آغاز خواهد شد.

روزنامه خراسان: در روزهای کرونایی نمی‌توان در مورد چیزی با قاطعیت سخن گفت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ویروس کووید۱۹ فوتبال ایران را غافلگیر نکند رقابت‌های لیگ بیستم از فردا آغاز خواهد شد. اگرچه کرونا در وخیم‌ترین وضعیت خود در ماه‌های گذشته بسر می‌برد اما بازگشت فوتبال و شروع لیگ برتر خبر خوبی برای هواداران، بازیکنان و مربیان است. بعد از اتمام لیگ برتر در واپسین روزهای مرداد و پیگیری جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، حالا لیگ برتر جان تازه‌ای خواهد گرفت و همه تیم‌ها بعد از حدود ۷۰ روز به رقابت می‌پردازند.

مسابقات فوتبال قرار است فعلا بدون حضور تماشاگران برگزار شود و نمی‌توان انتظار داشت در وضعیت حاکم بر جامعه که تلفات کرونا در بالاترین حد خود بسر می‌برد، امکان بازگشایی ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد اما فعلا برگزاری مسابقات و تماشای آن از طریق تلویزیون هم برای هواداران کافی است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی که قرار است در اولین روز لیگ بیستم برگزار شوند.

ذوب‌آهن-فولاد

فردا ذوب‌آهن در حالی اولین بازی خود را در لیگ بیستم برگزار می‌کند که ستاره‌های اصلی خود را از دست داده اما امید دارد با هدایت رحمان رضایی بتواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد؛ سرمربی ۴۵ ساله‌ای که حالا اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. رحمان به خانه خود برگشته اما ماموریت دشوار و تقریبا غیرممکنی دارد. او باید تیمی را در لیگ به موفقیت برساند که استخوان‌بندی‌اش کاملا دچار تغییر شده است. مهدی مهدی‌پور به استقلال رفت، احسان پهلوان سر از پرسپولیس درآورد، دانیل اسماعیلی‌فر راهی سپاهان شد و‌ هادی محمدی را باید در تراکتور ببینیم.

محمدرضا عباسی، مهران درخشان‌مهر، وفا هخامنش، محمدباقر صادقی، معراج اسماعیلی و حمید بوحمدان هم دیگر جداشده‌های این تیم بودند. در مقابل فولاد با جواد نکونام و حفظ اسکلت اصلی تیم آماده شروعی قوی در لیگ بیستم است. نکونام برای ادامه موفقیت فولاد در فصل جدید، شاکله اصلی تیم خود را حفظ کرد و چند بازیکن جدید به خدمت گرفت که سرشناس‌ترین آنها محسن فروزان، سنگربان سابق تیم ملی و استقلال است.

سایپا-پرسپولیس

سرخ‌پوشان تهرانی لیگ برتر را همچنان در قامت مدافع عنوان قهرمانی آغاز می‌کنند. سرخ‌های پایتخت ابتدا برابر تیم سایپا صف‌آرایی می‌کنند که آخرین حریفشان در لیگ گذشته بود. پرسپولیس در حالی پا به لیگ بیستم می‌گذارد که روزهای پر فرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. همه فکر می‌کردند با باخت در دربی حذفی، پرونده این فصل پرسپولیس یحیی گل‌محمدی بسته می‌شود و این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت نخواهد رسید.

جدایی مهدی ترابی و علی علیپور قبل از رقابت‌های آسیایی شوک بزرگی به سرخ‌پوشان وارد کرد اما آن‌ها خیلی زود کار خود در بازار نقل‌وانتقالات آغاز کردند و با خرید گزینه‌های در دسترس تیم خوبی را راهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کردند. پرسپولیس به کمک خرید‌هایش توانست با شکست رقبای قدرتمند به فینال رقابت‌های آسیایی راه پیدا کند. جنگ داخلی در اردوی سرخ‌پوشان بعد از پایان رقابت‌های غرب آسیا آغاز شد. شجاع خلیل‌زاده با حواشی زیادی از تیم جدا شد، محمد نادری به تیم رقیب پیوست و تغییرات زیادی در کادر مدیریتی تیم به وجود آمد. پرسپولیس در این روزهای کرونایی واژه کلیدی به نام ثبات را گم کرده و برخلاف فصول گذشته ترکیب این تیم دستخوش تغییرات زیادی شده است.

تعداد خروجی‌های پرسپولیس در این فصل هیچ شباهتی به فصل‌های گذشته ندارد و به نوعی می‌توان ادعا کرد اسکلت اصلی این تیم تغییر کرده و دیگر خبری از ثباتی که در فصول گذشته در اردوی سرخ‌پوشان حاکم بود، نیست. عملکرد خرید‌های جدید پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هواداران را امیدوار کرده که پرسپولیس در لیگ بیستم هم از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. اولین حریف پرسپولیس تیمی جوان با یک مربی جوان خواهد بود. سایپایی که فصل گذشته با ابراهیم صادقی نتایج خوبی نگرفت و به زحمت در لیگ ماندگار شد اما شاید امسال همین تیم و همین مربی جوان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

آلومینیوم-نساجی

فردا شاهد یک اتفاق بزرگ در لیگ بیستم خواهیم بود. دیدار آلومینیوم و نساجی اولین میزبانی و اولین حضور یک تیم اراکی در تاریخ لیگ برتر است و مسلما همین کافی است تا خیلی از نگاه‌ها به این بازی دوخته شود. نساجی با تغییر اجباری در کادر فنی لیگ بیستم را آغاز می‌کند و آلومینیوم اراک هم با حفط اسکلت اصلی امیدوار است شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشد.

تراکتور-نفت مسجدسلیمان

مربیانی چون فیروز کریمی، محمود یاوری، ارنست میدن‌دروپ، فرشاد پیوس، فراز کمالوند، تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نویی، مجید جلالی، یحیی گل‌محمدی، جان توشاک، محمد تقوی، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی، جاده قهرمانی این باشگاه را هموار نکرده و بسیاری در میانه راه از تراکتور جدا شدند و حالا نوبت به علیرضا منصوریان رسیده است. منصوریان که بازیکنان تاثیرگذاری چون رشید مظاهری، ایمان سلیمی، رضا اسدی، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی را در اختیار نخواهد داشت، با جذب سعید واسعی، محمد مسلمی‌پور، وفا هخامنش، ‌هادی محمدی و حبیب فرعباسی و حفظ بازیکنان باتجربه‌ای چون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و همچنین احسان حاج‌صفی، محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده و اکبر ایمانی، فصل را با شرایط متفاوتی شروع خواهد کرد. آمار نامناسب خط دفاعی تراکتور در فصل گذشته منصوریان را بر آن داشت که برای تقویت خط دفاعی تیمش آرمین سهرابیان و ‌هادی محمدی را نیز در لیست خرید خود قرار بدهد. باید منتظر ماند و دید علیمنصور و شاگردانش لیگ بیستم را مقابل نفت مسجدسلیمان چطور آغاز خواهند کرد.

برنامه هفته اول لیگ

فردا

ذوب‌آهن-فولاد ۱۶:۳۰
سایپا-پرسپولیس ۱۶:۳۰
آلومینیوم-نساجی ۱۶:۴۰
تراکتور- نفت مسجدسلیمان ۱۶:۴۵

شنبه ۱۷ آبان

شهرخودرو-ماشین‌سازی ۱۵:۵۰
گل‌گهر- سپاهان ۱۶:۲۰
استقلال- مس رفسنجان ۱۶:۳۰
صنعت‌نفت-پیکان ۱۶:۴۵

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج