۱۰۵۵۰۴۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اولین ۲۰ برای محرم نویدکیا

امیر از سپاهان رفته و نویدکیا به سپاهان آمده! برخورد‌های این‌طوری، همواره تکلیفش روشن است! نویدکیا، آمده تا بگوید که چند مرده حلاج است و چشم به کدامین پله از پلکان کمی رفیع لیگ برتر دارد.

خبرورزشی: امیر از سپاهان رفته و نویدکیا به سپاهان آمده! برخوردهای این‌طوری، همواره تکلیفش روشن است! نویدکیا، آمده تا بگوید که چند مرده حلاج است و چشم به کدامین پله از پلکان کمی رفیع لیگ برتر دارد.

یکم- بازی‌های خاص، از همین پس‌فردا -شنبه ۱۷ آبان ۹۹- به‌راه است: ...گلگهر سیرجان-سپاهان! هرچه محرم نویدکیا را شخصیتی آرام و فراری از جنجال بدانیم، ولی مسابقه و ماهیت رقابت بر سر تک‌تک امتیازها را چه خواهیم کرد؟

...و تازه مگر امیر قلعه نویی، الکی و بیخودی قیافه دژم به خودش می‌گیرد و ژست آدمهای جدی را درمیآورد؟

امیر از سپاهان رفته و نویدکیا به سپاهان آمده! برخوردهای این‌طوری، همواره تکلیفش روشن است! نویدکیا، آمده تا بگوید که چند مرده حلاج است و چشم به کدامین پله از پلکان کمی رفیع لیگ برتر دارد! و امیر قلعهنویی که اصلاً نمی‌تواند با این‌جور جابه‌جاییها کنار بیاید! برای امیر، هر بازی یک فرصت است برای ابراز وجود! از ۲۲ سال پیش، او را اینچنین یافتهایم! پس‌فردا، امیر خودش است و نویدکیا هم میخواهد خود را معرفی کند تا بگوید: این منم! با تمام اراده و با همه عقل و تدبیر!

این بازی، تا آنجا برای محرم خاص است و باید ببرد که علیرضا مرزبان، به عنوان برگ برنده در دستان نویدکیا قرار گرفت! بار علمی سپاهان، اگر بیشتر از گل‌گهر نباشد، کمتر هم نیست!

گلگهر-سپاهان! دو تیم یا یک تیم در دو قالب؟

دوم- امیر را میشناسیم! با فلسفه کاریاش آشناییم! چقدر عملگرا و تا چه حد نتیجهخواه! ولی محرم را نمیدانیم که در لباس مربیان، چه تفکری را پیاده میکند! و نیز از دانسته‌های روزآمد مرزبان که کمتر از تکسیرا برای امیر نیست، در چه دایرهای و با کدام شعاع حرکتی استفاده میکند!

جنس بازی را نمیشنایم، چون فوتبال سپاهانِ محرم ساخته را، ندیدهایم که بشناسیم! به همین دلیل، ما هم مثل همه، تماشای بازی روز را در سیرجان انتظار میکشیم و یک امید هم داریم: ...گلگهر، مدل جمع و جور شده -و کوچک‌تری- از سپاهان نباشد! گادوین منشا هم باید متفاوت از کی‌روش استنلی فوتبال کند و الا پولی که میگیرد، حلالش نباشد! منشا، در استقلال که بود، حتی در پرسپولیس هم، «تاوان پس نمیداد» امید آنکه امیر گول رنگ و روی منشا را نخورد و او را به بازی وادارد!

اما سپاهان! تیمی است که یک کار خوب تا همین حالا انجام داده است: پول را، مثل علف خرس، با بیل به پای علی کریمی نریخت و ارزشها را مخدوش نکرد! یک نمره ۲۰ تا اینجا طلبکارند! محرم با تشخص یک سرمربی و ساکت با وقار یک مدیر باشگاه، نشان دادند سپاهان محل دادوستد و پول پارو کردن نیست!

جوانی و پختگی! نه پیری و سوختگی!

سوم- از خواستهای مربیان میگفتیم که بلندپروازند و به کم راضی نمیشوند! محرم را مثال آوردیم، جنگاوری که هنوز قدم اول را برنداشته است! در کنار محرم، یک تازه فکر دیگر هم هست! نه از جنس نویدکیا ولی بسیار هم «خوش‌جنس» و بسیار هم باهوش!

با مهدی رحمتی چطورید؟ «سید» را در لباس مربیگری چگونه تصور می-کنید؟ تصویری که از او میسازید -و هنوز اقدام به تراشهای اول هم نکردهاید- چقدر موزون، چقدر رعنا و چقدر جرأتمند و صاحب دل بزرگ درآمده است؟

مربیان آینده، باید سر نترس داشته باشند و باید فکور باشند! مهدی رحمتی، حسابگریاش درجه اول است ولی تعقلش و حوصلهاش و راه به‌کارگیری تجربههایش چه؟ یا محمود فکری؟ اسمش رویش هست: محمودی که صاحب فکر و اندیشه و دانش و دانستگی هست و از این چند نوع لوازم ضروری، دست برنمیدارد! محمودی که شروعش در استقلال توأم می‌شود با یک کارت زرد که از جیب ما خارج نشد اما به رخ جناب سرمربی کشیده شد! هم برای علی کریمی که با او چرا این همه مدارا کردند! و هم بی‌عملی در دلخوری‌های به‌جای تیم پزشکی!

جمع دکتر نوروزی و دکتر ستوده، مبارک جمعی بود که استقلال از دست داد! جبران باید، آن هم با سرعت حداکثری و مراسمی درخور این دو بزرگ!

یاوری که باید کسوت مربیگری را به تن محرم بپوشاند!

چهارم- گاهی اوقات اگر درباره اصفهان و فوتبالش حرف میزنی، باید کمی به عقب برگردی! به دوره محمودخان حریری که در ایران مطرح و درجه اول بود! به روزهای تیم ادب و تیم دارایی اصفهان و آقای غلامحسین آقاجان! باید که یادی کرد از مرحوم تاکی و علیرضا رحیمی که مدیری بود تمام‌عیار! و اکبر ترکان که مدیریت فوتبال اصفهان را هرچه میخواست کرد! خانزاده، افشارزاده، ندیمی و باقری- احمد باقری- و تابش و برزمهری و... در رأس این همه شاگرد شاخص آقای حریری و معلم تمام‌عیار فوتبال حاشیه زاینده‌رود، جناب محمود یاوری که یار و غمخوار صاحب‌نسقی بود برای تمام بچه‌های مکتب شاهین و سپاهان!

محمودخان حالا بیمار است و سرسخت! مبارز است و در هیچ پیکاری کوتاه نخواهد آمد! آقای یاوری چندین روز است که میجنگد و روز به روز هم خوب‌تر و جانانهتر میجنگد! برای او دعا کنیم که برخیزد و خلعت مربیگری سپاهان، به قامت رعنای محرم بپوشاند و برای او باز هم معلمی کند!

یادی هم باید کرد از رسول‌خان کربکندی و حسین آقای چرخابی! اصفهان با این مردان و شخصیتی عالی نظیر بهرام عاطف دیگر چیزی کم ندارد با مهدی اخوان!

اصفهان محرم را، محرم اصفهان را، نظیر زاینده‌رود وقتی که زیاد است و پرآب!

درباره شجاع و آلکثیر

وارد حوزه حرافیهای حقوقی راجع به پرسپولیس نباید شد و نمی‌شویم! قضاوتی درباره شجاع و پیوستنش به الریان نداریم! صلاح مملکت خویش خسروان دانند! ولی شما را به جدتان قسم، در مورد آلکثیر کوتاه نیایید! که کار بدی نکرده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج