جاباما
۱۰۵۵۱۱۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

بخت موفقیت ترامپ در دیوان عالی چقدر است؟

کارشناسان مسائل آمریکا با توجه به روند حقوقی و مهلت قانونی برای پیگیری شکایات تا پیش از مهلت تعیین شده برای اعلام نتایج انتخابات، به بررسی احتمال موفقیت شکایت ترامپ در دیوان عالی پرداختند.

ایرنا: کارشناسان مسائل آمریکا با توجه به روند حقوقی و مهلت قانونی برای پیگیری شکایات تا پیش از مهلت تعیین شده برای اعلام نتایج انتخابات، به بررسی احتمال موفقیت شکایت ترامپ در دیوان عالی پرداختند.

«پیتر فیلتزمایر» دانشمند علوم سیاسی ، آرای پستی ایالات متحده را نقطه عطف انتخابات ریاست جمهوری این دوره می داند. وی امروز (پنج شنبه) به خبرگزاری آ.پ.آ. اتریش گفت درخواستهای متوقف کردن شمارش آرا که از سوی تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» مطرح می شود از نظر قانونی بی نتیجه است.

در ایالات متحده آمریکا به طور کلی زمان زیادی طول می کشد تا نتایج رسمی انتخابات اعلام شود. امسال به دلیل تعداد زیاد رای دهندگان پستی که رئیس جمهور دونالد ترامپ می خواهد در دادگاه با آنها بجنگد ، حتی این زمان طولانی تر هم شده است. وی می گوید که رقابت قانونی در انتخابات حق هر نامزدی است. با این حال ، بین یک پرونده خوب ارائه شده و لفاظی تفاوت های زیادی وجود دارد.

در حالی که شمارش آرا همچنان ادامه دارد ترامپ در پنسیلوانیا ، جورجیا و کارولینای شمالی و جو بایدن رقیب دموکراتش در میشیگان ، ویسکانسین و نوادا کم و بیش جلوتر هستند. اگر این روندها تایید شود ، بایدن اکثریت آرا انتخاباتی را که تضمین کننده ورود وی به کاخ سفید است ، به دست می آورد. البته پیش نیاز این است که پیش بینی های قبلی برای ایالاتی مانند آریزونا یا ماین درست باشد.

به اعتقاد فیلتزمایر ترامپ حق دارد در نتایج انتخابات شک کند. «ما یک سیستم مشابه در اتریش داریم. من می توانم علیه نتیجه یک انتخابات در دادگاه قانون اساسی اعتراض کنم و این یک چیز خوب است. با این وجود ، دو مشکل وجود دارد: شما نمی توانید مانند ترامپ بدون ارائه مدرکی مدعی تقلب در انتخابات شوید. به همین ترتیب ، نمی توانید فقط بگویید: بیایید از جایی که اکنون هستیم ، دست از شمارش برداریم ، زیرا پیشتاز هستیم. این از نظر دموکراسی و سیاست خطرناک است.»

این کارشناس سیاسی تاکید می کند که برای یک دادرسی صحیح ، وکلای ترامپ باید توضیح دهند چرا رای دهندگان پستی نتیجه را به ضرر وی متمایل می کنند. به عنوان مثال ، رئیس جمهور می تواند استدلال کند که آرای پستی فاقد امضا بوده یا جعلی هستند و یا این که در شمارش اشتباهاتی رخ داده یا اینکه مهلت های مشخصی که می توان آرا را در نظر گرفت بسیار طولانی شده اند.

سوال این است که آیا وی می تواند ثابت کند که این مسائل تأثیر تعیین کننده ای در نتیجه داشته است؟ فیلتزمایر در این رابطه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در اتریش بین «الکساندر وان در بلن» و «نوربرت هوفر» را مثال می زند. در آن زمان ، دادگاه قانون اساسی رای گیری دوم را به دلیل کاستی های مختلف لغو کرد.

در انتخابات آمریکا نیز ترامپ می تواند نتیجه مقدماتی را در چند روز آینده به دادگاه تجدید نظر ارجاع دهد. این ممکن است بسته به ایالت متفاوت رخ دهد. فیلتز مایر توضیح می دهد: «در سال ۲۰۱۶ نیز مخالفت های فردی وجود داشت. ترامپ باید منتظر بماند تا نتایج قابل اطمینان از ایالت های مربوطه حاصل شود. پیش از این روند، برای عملی کردن این خواسته که آرای بیشتری شمرده نشوند ، فکر می کنم از نظر قانونی امیدی وجود ندارد.»

در صورت طرح شکایت از سوی ترامپ، باید چرخه حقوق عادی طی شود؛ در دادگاه فدرال پرونده ابتدا باید به بالاترین دادگاه ایالت ارسال شود و در این صورت می تواند به دادگاه عالی واشنگتن ، بالاترین دادگاه در ایالات متحده برود.

این روند باعث می شود اعلام نتایج در فشار زمانی قرار گیرد. حتی اگر پس از انتخابات ، دعاوی مربوط به نتیجه چندین ایالت وجود داشته باشد ، همه چیز باید قبل از رای گیری مجمع برگزینندگان (کالج الکترال) در ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روشن شود. تا آن زمان ، هر ایالت باید نتایج خود را تأیید کند. در ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) ۵۳۸ برگزیننده انتخاب می کنند که چه کسی وارد کاخ سفید می شود. به گفته این کارشناس سیاسی گفت دادگاه ها از این مهلت تعیین شده اطلاع دارند.

در نهایت در تاریخ ۶ (۱۷ دی) ژانویه در نشست مشترک دو مجلس نمایندگان و سنا (کنگره آمریکا) رسماً اعلام خواهد شد که چه کسانی رئیس جمهور و معاون بعدی وی خواهند بود. فقط در این صورت است که اطمینان از قانونی بودن انتخابات وجود دارد. رئیس جمهوری جدید سپس به طور تشریفاتی در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن) منصوب می شود. اما اگر تا آن زمان هیچ راه حلی وجود نداشته باشد ، یک بحران واقعی کشور را تهدید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج