۱۰۵۵۲۱۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزارش ظریف از دیدار‌ها و سخنرانی در ونزوئلا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه با انتشار پیامی توئیتری، گزارشی از دیدارها و سخنرانی خود در کشور ونزوئلا ارائه کرد.

ایرنا: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه با انتشار پیامی توئیتری، گزارشی از دیدارها و سخنرانی خود در کشور ونزوئلا ارائه کرد.

ظریف با انتشار تصاویری از ملاقات‌های خود در کاراکاس، نوشت: در ونزوئلا با رئیس جمهوری نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری رودریگز، وزیر خارجه آرئاسا و دیگر وزرای ونزوئلائی در خصوص گسترش روابط دوجانبه ملاقات داشتم.

وی افزود: همچنین در موسسه ساموئل رابینسون در ارتباط با تاکتیک‌های ایجاد رعب‌ آمریکا و غرب در راستای تلاش برای متوقف کردن مسیر تاریخ به سوی یک جهان پسا غربی سخنرانی کردم.

ظریف در نخستین مقصد سفر به سه کشور آمریکای لاتین شامل کوبا، بولیوی و ونزوئلا، چهارشنبه وارد ونزوئلا شد و مورد استقبال همتای ونزوئلایی خود قرار گرفت.

وی پنجشنبه در نشستی مشترک با «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا در کاراکارس با تمجید از مقاومت «نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا در مقابل کارزار آمریکا برای برکناری وی، گفت که دوره «هژمونی غرب به پایان رسیده است».

نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس نوشت: آرئاسا در نشست مشترک «ایران و ونزوئلا در دفاع از جهان نوین در حال شکل گیری» که با حضور ظریف برگزار شد، بر روابط راهبردی و همبستگی بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در برابر اعمال اقدامات قهری و غیرقانونی و سیاست های متجاوزانه دولت آمریکا تأکید کرد.

پس از این نشست، ظریف روز پنجشنبه در کاراکاس به دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا رفت و مورد استقبال گرم و صمیمانه مادورو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از برنامه حضورش در کاراکاس در گفت وگو با شبکه خبری «تله سور» ونزوئلا که پوشش خبری وسیعی در این کشور دارد، شرکت کرد.

ظریف در این گفت وگوی تلویزیونی به سؤالات مختلف در مورد اهداف سفر، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شهادت سردار سلیمانی پاسخ گفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج