جاباما
۱۰۵۵۳۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۱۵کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه اخراج شدند

نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از اخراج ۱۵ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر دادند.

خبرگزاری مهر: نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از اخراج ۱۵ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر دادند.

روز گذشته برخی نمایندگان تهران در مجلس که در ماه‌های اخیر تلاش فراوانی برای خلع ید مالک فعلی شرکت نیشکر هفت‌تپه کرده بودند و چندین نوبت در جمع کارگران معترض این شرکت نیز حضور یافته بودند، از اخراج ۱۵ کارگر این شرکت خبر دادند.

سید نظام موسوی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «اکنون که ‎خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت ‎هفت‌تپه به مراحل نهایی نزدیک شده، استاندار خوزستان با امنیتی کردن فضا درصدد مانع تراشی در این مسیر است. امروز ۱۵ کارگر برخلاف قانون به دستور استاندار اخراج شدند».

موسوی در ادامه پیام خود خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نوشته است: «با این اقدامات غیرقانونی فقط پرونده تحقیق و تفحص را سنگین‌تر می کنید».

احمد نادری، نماینده تهران نیز در پیامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «چند ساعتی از آزادی چهار کارگر ‎هفت‌تپه نگذشته که مالک متخلف و فاسد شرکت با همدستی برخی از مقامات استان، ۱۵ نفر کارگر را به صورت غیرقانونی اخراج کرده است».

نادری نیز انگشت اتهام خود را به سمت استاندار خوزستان نشانه رفته و نوشته است: «پرونده خود را سنگین‌تر از اینکه هست نکنید. شک نکنید مجلس کوتاه نخواهد آمد».

این در حالی است که چهار تن از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه که پنج‌شنبه هفته گذشته بازداشت شده بودند، چهارشنبه‌شب این هفته با تأمین وثیقه لازم، آزاد شدند.

مصطفی نظری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش پیش از این در خصوص علت بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز گفته بود: «چند روز پیش تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی در کارخانه و جلوگیری از ورود مدیر اجرایی کارخانه، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضائی قاضی کشیک بازداشت شدند؛ لذا با توجه به عدم توانایی ارائه وثیقه در نظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند».

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار گستره زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهرستان شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج