جاباما
۱۰۵۵۴۴۲
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

میراث بسیار سنگین ترامپیست؛

آمریکا به کدام رئیس‌جمهور نیاز دارد؟

جو بایدن پس از طی کردن ماراتن بسیار سخت و نفس گیر انتخابات ریاست جمهوری می گوید پیروز شده است آیا پیروزی او برای آمریکا مفید خواهد بود؟

خبرآنلاین: جو بایدن قصد دارد امشب یا فردا رسما پیروزی خود را در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کند. او وعده های بسیاری برای از بین بردن ترامپیسم داده است. از بازگشت به معاهدات بین المللی تا وضعیت مهاجرت در آمریکا. ناظران او را یک سیاستمدار کارکشته در مقابل یک رئیس جمهور تاجر مسلک می خوانند.

با نزدیک شدن بایدن به پیروزی نهایی، نگاهی به رسانه های خبری جهان داشته ایم که در ادامه نظرات آنها را می خوانیم:

وب سایت فرانسوی اسلیت در تحلیلی نوشت:رئیس جمهور امریکا فقط در یک دوره، اقدامات قابل توجه، اظهارات جنجالی، اقدامات پوپولیستی،نقض توافق نامه ها را افزایش داد.ریاست جمهوری ترامپ با افراط، اطلاعات غلط ، نظریه های توطئه ، خشونت کلامی و نمادین پر شد.

از سال ۲۰۱۶ ، ما در دوران ترامپ شاهد دغدغه مضاعف وی درباره اسلافش بودیم. نخستین دغدغه اش از بین بردن میراث سیاسی اوباما یا بازگشت از اقدامات و قوانین مهم وی بوده است.

هدف ترامپ متمایز ساختن خود از روسای جمهور سابق جمهوریخواه بود.او قصد داشت خود را فردی منحصر به فرد و فردی با تدبیر که قادربه نجات آمریکا نشان دهد و ادعا می کرد تنها رئیس جمهوری به جز شاید آبراهام لینکلن است که بیشترین تلاش را برای سیاه پوستان کرده است .

در سیاست خارجی ،قطع ازتباط با چارچوب های سنتی همکاری های بین المللی ، راهبرد ارعاب ، تهدید و سازش ناپذیری و شیفتگی ترامپ به دیکتاتورها، به انزوای نسبی امریکا در صحنه بین المللی منجر شد.
اگرچه سیاست تجاری تهاجمی در برابر چین تا حدودی نوعی انسجام را نشان می دهد، اما اعتماد متقابل با متحدان سنتی آمریکا ، اروپا و کانادا تضعیف شده و تصمیمات دیپلماتیک واشنگتن در خاورمیانه تنش ها را کاهش نداده است.
خروج از یونسکو ، سازمان جهانی بهداشت ، توافقنامه پاریس و توافق هسته ای ایران به طور قابل توجهی چند جانبه گرایی را که برای مدیریت بحران های بزرگ جهان ضروری است، تضعیف کرده و قدرت نرم بین المللی پکن در مورد محیط زیست ، آموزش و بهداشت را تقویت کرده است.
در امریکا رئیس جمهور شبح فردی یک تنه در برابر همه را نشان می دهد که همیشه قادر است از سخت ترین شرایط با روحیه پرخاشگری خارج شود. اگر وی در سیاست های خود شکست بخورد ، جزئی گرایی قضات ، بی میلی نمایندگان مجلس دمکرات و جمهوری خواه یا ایدئولوژی مدافعان «نزاکت سیاسی» را متهم می کند.
استفاده از اخبار جعلی همچنین به ترامپ امکان می دهد تا تعبیری کاملاً شخصی ، ذهنی و اغلب ساختگی از واقعیت را توجیه کند.
اکثریت آمریکایی ها از جمله جمهوری خواهان مدیریت ترامپ در همه گیری را فاجعه بار می دانند. تا آخر ترامپ گستردگی و جدی بودن کووید-19 را کم اهمیت جلوه داد، همانگونه که در مورد سیاست های زیست محیطی ، سخنان علمی را نادیده می گیرد.

ترامپ به اختلافات در جامعه آمریکا دامن زده ، اختلافات اجتماعی ، اقتصادی ، جنسیتی و نژادی را عمیق تر کرد و دمکرات ها ، معترضان ضد نژادپرستی ، فعالان آب و هوا و فمینیست ها را مسئول این وضعیت می داند.
از«ممنوعیت ورود مسلمانان» تا جدایی کودکان از والدین مهاجر در مرز مکزیک ، از حمایت کاملاً پنهان از برتری طلبان خشن سفیدپوست تا استفاده ابزاری از مرگ جورج فلوید برای پیشبرد یک برنامه تفرقه افکنانه،میراث بسیار سنگین ترامپیستی است. با ترامپ ، دمکراسی به زانو درآمد.

بایدن و نه ترامپ، رئیس جمهوری است که آمریکا در حال حاضر نیاز دارد

الجزیره نیز نوشت: سوسیالیست، نژادپرست، فاسد، بی کفایت لقب هایی است که ترامپ در چند ماه گذشته علیه بایدن استفاده کرده است،ولی نظرسنجی ها همچنان برتری قابل توجه بایدن را نشان می دهند و امروز پیروزی او را.
حملات ترامپ علیه بایدن برای جلب رای، به چند علت بی نتیجه بوده که از آن جمله ناتوانی دولت در برخورد با کرونا و نگاه مثبت بیشتر مردم امریکا به بایدن است.

ترامپ با وجودی که خود را سوداگر نشان داده ، نتواسته است ائتلافاتی را ایجاد کند و توافق های دولت پیشین آمریکا را نقض کرده است. او همچنین تهدید کرده است که اگر بایدن پیروز شود ، دیوان عالی از اساس تغییر خواهد کرد و شهرها به آتش کشیده خواهند شد.

بایدن برخلاف ترامپ و به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم و سفرهای تبلیغاتی چندانی شرکت نداشته و مردم را به حفظ فاصله های اجتماعی توصیه کرده است.برخی می گویند یکی از بهترین روش ها برای تعیین رفتار رئیس جمهور آینده مشاهده چگونگی مدیریت رقابت های انتخاباتی آنهاست .

اگرچه بایدن سیاستمداری دارای تجربه ۵۰ ساله است ولی درخلال زمان نشان داده است چگونه با درد و رنج و فقدان از جمله از دست دادن همسر و دو فرزندش کنار آمده و تحمل پیشه کرده است . او در شرایطی که هزاران نفر از مردم در سوگ عزیزان خود هستند، نشان داده که از احساس همدلی برخوردار است.

نظرات بسیاری در مورد چگونگی دولت بایدن مطرح شده که برخی دولت او را دارای یک رشته پیشنهادات سیاسی مترقی درمورد آب و هوا،زیرساخت های موردنیاز و نظام درمانی معیوب کشور توصیف کرده اند و دیگران او را یک میانه رو دانستهاند .

فارغ از نتیجه انتخابات، نظر مشترک رای دهندگان امریکایی ناخرسندی از اظهارات تفرقه افکنانه ترامپ در چهارسال گذشته است که کشور را به سوی آشوب سوق داده است .

امریکا به رئیس جمهوری نیاز دارد که به حل مشکلات کمک کند نه در آنها سهیم باشد. این بایدن و نه ترامپ است که دارای سابقه فردی و نگاه مناسب مورد نیاز شرایط کنونی است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحمن

      اشتباه میکنی ، تنها کسی که میدانست آمریکا بمرور رقابت را در مقابل چین و روس می بازد، ترامپ بود و اگر بایدن رئیس جمهور باشد انزوای آمریکا تشدید خواهد شد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج