جاباما
۱۰۵۵۵۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چالش‌های فدراسیون والیبال؛ سرمربی شش ماهه

خیلی‌ها می‌گویند دودلی و خیلی‌ها می‌گویند وسواس بیش از اندازه فدراسیون والیبال.

روزنامه جام‌جم: خیلی‌ها می‌گویند دودلی و خیلی‌ها می‌گویند وسواس بیش از اندازه فدراسیون والیبال. شاید دلیل انتخاب نشدن سرمربی برای تیم‌ملی از نظر داخلی‌ها این باشد، اما باید به مربیانی که گزینه هستند هم حق داد؛ برای این‌که شرایط را بسنجند و برای این‌که انتخاب خوبی داشته باشند تا بتوانند هر آنچه را که در چنته دارند رو کنند. حالا بیش از هشت ماه از فسخ قرارداد فدراسیون والیبال ایران با ایگور کولاکوویچ می‌گذرد و دو نفر هستند که ممکن است روی نیمکت ایران بنشینند، یکی کاستلانی آرژانتینی و دیگری ولادیمیر آلکنو روس که البته شانس دومی بیشتر است.

کاستلانی در ایران کمتر شناخته شده است اما در تیم‌های ملی آرژانتین، فنلاند و لهستان کار کرده و قهرمانی آمریکای‌جنوبی و اروپا را هم در کارنامه دارد.

آلکنو و کاستلانی در حالی گزینه‌های نهایی ایران هستند که یک اتفاق عجیب درباره جفت آنها وجود دارد؛ این‌که هیچ کدام از آنها نمی‌توانند زودتر از اردیبهشت‌ماه به ایران بیایند! یعنی تقریبا سه ماه قبل از آغاز المپیک.

یعنی فردی که قرار است هدایت ایران در مهمترین رویداد جهانی ورزش را برعهده بگیرد حتی نمی‌تواند بازی‌های لیگ را تماشا و بازیکنانی را که می‌خواهد انتخاب کند!

نکته اینجاست که فدراسیون داورزنی تماشای لیگ ملت‌های والیبال برای شناخت سرمربی از بازیکنان را کافی می‌داند اما مگر می‌شود با چند بازی و در مدت زمانی کوتاه یک تیم‌ملی را انتخاب کرد.

از طرف دیگر سرمربی تیم‌ملی مدت زمان کمی را در ایران حاضر است، اما قطعا پول زیادی از فدراسیون ایران خواهد گرفت و هیچ ضمانتی وجود ندارد که بتواند موفقیتی را در تیم‌ملی به‌دست آورد. به نظر می‌رسد قرارداد با مربی جدید برای لیگ ملت‌ها و المپیک باشد و براساس این حتی سرمربی منتخب، نصف سال هم سرمربی تیم‌ملی نخواهد بود . تیم‌ملی والیبال ایران در یکی از حساس‌ترین نقاط تاریخی خودش قرار گرفته است. چند سال قبل که ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران شد هدف، رسیدن به جمع چهار تیم برتر در المپیک بود؛ رویایی که هرگز اتفاق نیفتاد. آن تیم بسیار آماده بود و بازیکنانش ۴ سال نسبت به حالا جوانتر بودند.

بازیکنانی مثل سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی و ... که هنوز هم شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دهند اما تیمی که قرار است راهی المپیک پیش‌رو شود حداقل‌اش این است که به اندازه تیم قبلی کنار هم تمرین و بازی نکرده‌ و از همه مهمتر برای مدت زیادی سرمربی بالای سرشان نداشته‌اند. به همین دلیل حتی اگر همین امروز هم سرمربی انتخاب شود باز هم دیر است و کار هماهنگی و شناخت خیلی سخت پیش خواهد رفت. با این شرایط حضور در جمع چهار تیم نهایی در المپیک پیشکش، شاید والیبال ایران حتی از گروه خودش هم صعود نکند!

این هفته با آلکنو قرارداد امضا می‌کنند

هر چند فدراسیون دو گزینه برای انتخاب دارد اما باید گفت مطابق آنچه بیش از یک ماه قبل در روزنامه جام‌جم منتشر شد گزینه نهایی همان آلکنوی روسی خواهد بود. قرارداد او این هفته امضا می‌شود و هدایت ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و المپیک برعهده این مربی با‌تجربه خواهد بود.

محمد‌رضا داورزنی: آلکنو همه بازیکنان ایران را آنالیز کرده است

رئیس فدراسیون والیبال که این روزها درگیر انتخاب سرمربی تیم‌ملی است درباره این‌که می‌گویند انتخاب آلکنو قطعی است و او حتی فهرست ۳۰‌نفره خودش را هم داده است، می‌گوید:«فهرست ۳۰‌نفره‌ای که از قول آلکنو به عنوان ترکیب تیم‌ملی مطرح شده ،همان بازیکنان همیشگی هستند که به اردو دعوت می‌شوند. در واقع آنها بازیکنان ملی‌پوش و جوانان هستند و به معنای بسته شدن فهرست نیست.»

داورزنی این را گفت و ادامه داد:« وقتی از یک مربی برنامه می‌خواهند در واقع او با تحلیل وضعیت موجود، برای المپیک برنامه می‌دهد.آلکنو علاوه بر برنامه‌اش ، ضعف و قوت‌های بازیکنان ما را هم داده است. این فهرست اصلا ترکیب فیکس تیم نیست. بلکه آلکنو عملکرد بازیکنان پست‌های مختلف در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ لهستان، المپیک ۲۰۱۶‌ریو و قهرمانی ۲۰۱۸ جهان را بررسی و تحلیل کرده و ضعف و قوت‌های آنها را در دفاع ، دریافت و حمله نوشته است. اصلا این‌طور نیست که اسامی به فدراسیون داده باشد. این اسامی بابت دعوت بازیکنان به اردو نیست و تنها تحلیل وضعیت بازیکنان بود.»

داورزنی در پایان گفت:« وقتی با سرمربی جدید قرارداد امضا کردیم او بازیکنان در لیگ و لژیونرها را دقیق‌تر بررسی می‌کند و بعد فهرست اولیه نفراتش را می‌دهد که از بین آنها برای رقابت‌ها فهرست نهایی را انتخاب می‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج