۱۰۵۵۶۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

صالحی‌امیری: فیفا با واقعیت‌ها منطقی برخورد کرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باید مدیری به فوتبال بیاید که بتواند میان همه اجزای فوتبال همگرایی ایجاد کند.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باید مدیری به فوتبال بیاید که بتواند میان همه اجزای فوتبال همگرایی ایجاد کند.

سیدرضا صالحی‌امیری درباره وضعیت کرونا و مسابقات کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: همه کشورها از جمله ایران دچار خسارت شدیم چون ما در اوج اردوها بودیم. این شرایط کرونا باعث شوک شد اما تمهیدات لازم از سوی فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گرفت. به این صورت که ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات خود را داشتند. برای ورزشکاران تجهیزاتی تهیه و به منزل آنها فرستاده و برای برخی هم سالن تخصصی در نظر گرفته شد.

وی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه قرار است انتخابات به زودی برگزار شود، خاطرنشان کرد: آنچه که اهمیت دارد اینکه فیفا با این مسئله و واقعیت‌های ایران برخورد منطقی کرد. اینکه فدراسیون فوتبال یک هویت خصوصی - مدنی دارد و یا عمومی؟ در دنیا نهاد عمومی غیردولتی خیلی معمول نیست. ۱۵ نهاد در ایران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی معرفی شده‌اند که فدراسیون‌ها و از جمله فوتبال شامل این قانون است که خوشبختانه مقامات بین‌المللی آن را پذیرفته‌اند. بقیه مربوط به سن و موارد جزئی است که حل می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت‌هایی که با دبیر فدراسیون فوتبال داشته، خاطرنشان کرد: با آقای نبی صحبت کردم و او تمهیدات لازم را برای انتخابات فراهم می‌کند. قرار است آذرماه انتخابات برگزار تا قبل از پایان سال میلادی پرونده انتخابات بسته شود. ما در حال حاضر احساس خطر نمی‌کنیم. حداکثر با تاخیر اگر انتخابات آذر برگزار نشود، دی‌ماه این اتفاق رخ خواهد داد.

صالحی‌امیری درباره آینده انتخابات فدراسیون و ورود افراد به این موضوع، گفت: مشکل ما این است که هر کسی احساس می‌کند می‌تواند مجموعه‌ای را اداره کند، وقتی وارد می‌شود و می‌بیند نمی‌تواند کار را انجام دهد به فرافکنی روی می‌آورد. یک مدیر باید ظرفیت ملی داشته باشد یعنی قدرت بسیج‌گری، توانایی برای جذب اسپانسر و توانایی برای حل مشکل را داشته باشد. شما می‌بینید فدراسیون فوتبال با نهاد اجتماعی، استان‌ها، وزارت ورزش و ... کار دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دیگر ویژگی‌های رئیس فدراسیون فوتبال، یادآور شد: نکته دیگر شناخت از مجموعه فوتبال است. فوتبال مجموعه بزرگی است و چند صدهزار بازی می‌کنند و چندین میلیون نفر هوادار هستند. شما در برنامه‌های زنده می‌بینید ۶ میلیون پیامک داریم این نشان می‌دهد جامعه نسبت به فوتبال حساس است. نکته سوم اینکه مدیر باید قدرت انسجام‌بخشی و همگرایی داشته باشد. اگر به دنبال مناقشه باشید کل فوتبال مناقشه دارد. باید مدیری بیاید که بتواند میان همه اجزای فوتبال همگرایی ایجاد کند در این صورت دچار حاشیه می‌شود. مدیری که این توانایی‌ها و روحیه اجماع‌سازی را نداشته باشد نمی‌تواند کار را انجام دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که صحبت‌هایی از اجماع مطرح شده تا فوتبال از این وضعیت خارج شود، عنوان کرد: فرآیند فوتبال باید آزاد، منطقی و دموکراتیک باشد اما باید در ورود دقت کرد تا افراد صاحب صلاحیت بیایند. این افراد محدود هستند و از انگشتان دست کمترند. در اینجا بحث انتخاب مربی و ورزشکار نیست بلکه انتخاب یک مدیر است. فوتبال بیش از هر چیزی به مدیر نیاز دارد.

صالحی‌امیری که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، درباره اینکه آیا المپیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: آخرین جلسه‌ای که توماس باخ با نخست‌وزیر ژاپن داشت اعلام کردند المپیک در سال ۲۰۲۰ یعنی سوم مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. این موضع IOC است اما ۳ وضعیت محتمل است؛ اول اینکه شرایط مرداد سال آینده مثل امروز باشد در این صورت المپیک با پروتکل‌های لازم و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. دوم اینکه واکسن می‌آید و در شرایط ایمن مردم به ژاپن می‌روند.

وی افزود: ۴۰ میلیون توریست برای حضور در این بازی‌ها پیش‌بینی شده است. ۶۰ میلیارد دلار ژاپن درآمد پیش‌بینی کرده است. مورد سوم اینکه کرونا تخفیف پیدا کند و واکسن نباشد. در چنین وضعیتی با ملاحظات دیگری المپیک برگزار می‌شود. رویدادهای کسب سهمیه اعلام شده که آذرماه کشتی برگزار می‌شود و بعد از آن وزنه‌برداری برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج