۱۰۵۵۶۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خانواده جدید در شناسنامه یک مشهدی!

با ثبت اطلاعات اشتباه در صدور شناسنامه المثنی، یک شهروند مشهدی صاحب خانواده جدید شد.

خبرگزاری ایرنا: با ثبت اطلاعات اشتباه در صدور شناسنامه المثنی، یک شهروند مشهدی صاحب خانواده جدید شد.

یک شهروند مشهدی در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: شناسنامه المثنی صادر شده برای وی که روز ششم اردیبهشت ماه دریافت کرده با اطلاعات هویت واقعی وی کاملا متفاوت است.

محسن خاصه اظهار داشت: ششم بهمن ماه پارسال در پی مفقود شدن شناسنامه خود، برای درخواست صدور شناسنامه جدید و حذف پسوند نام خانوادگی ام (خشک) به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کرده و تصویر شناسنامه و سند ازدواج خود را ارائه کردم.

وی گفت: بعد از سه ماه، شناسنامه المثنی از طریق پست تحویل شد اما وقتی مشخصات شناسنامه را دیدم ابتدا تصور کردم شناسنامه فرد دیگری را برایم آورده اند.

وی افزود: در صفحه اول شناسنامه، جز نام خودم بقیه اطلاعات اشتباه بود.

وی اظهار داشت: در شناسنامه جدید محل تولد والدینم که هر دو از روستای خشک قاینات هستند برای مادرم شهرستان چناران و برای پدرم بخش احمدآباد رضویه از توابع شهرستان مشهد با کدهای متفاوت ثبت شده است.

خاصه گفت: اشتباه فاحش تر در صفحه دوم شناسنامه جدید است که به جای نام همسرم ˈزهره خطیبˈ، اسم زن دیگری با نامˈفاطمه خواجویˈ ثبت شده که حساسیت همسرم را موجب شد.

وی افزود : همچنین تاریخ ازدواجم که ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۸۷ است در شناسنامه جدید به تاریخ ششم اسفند ماه سال ۱۳۸۱ یعنی زمانی که حدود ۱۰ سال داشته ام، ثبت شده است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه شماره ثبت و دفترخانه ازدواج هم اشتباه است.

وی گفت : در صفحه سوم شناسنامه در کنار نام دخترم ˈحنانهˈ اسم یک پسر به اسم ˈرامینˈ نیز به عنوان فرزند دیگر نوشته شده است.

محسن خاصه افزود: در تماس با دفتر خدمات پیشخوان و نیز ثبت احوال مشهد، اعلام کردند که برای اصلاح این اشتباهات فوری مراجعه کنم تا اشکالات را رفع نمایند.

وی همچنین گفت: در این مدت شناسنامه اصلی و قبلی خود را نیز پیدا کرده ام .

مدیر ثبت احوال مشهد در این زمینه گفت: در سال گذشته ۷۴ هزار جلد شناسنامه در مشهد صادر شد که بروز این اتفاق در نوع خود بسیار نادر است.

یار محمدی افزود: تا دو ، سه سال قبل که ثبت و صدور شناسنامه دستی انجام می شد احتمال بروز چنین اشتباهی وجود داشت اما در سیستم مکانیزه با توجه به اینکه اطلاعات افراد بر روی پایگاه جمعیتی وجود دارد، بروز این اتفاق در صدور شناسنامه یک فرد بسیار عجیب است.

وی اظهار داشت: این اشتباه ظاهرا هنگامی روی داده که سیستم قفل شده و اطلاعات هویتی شناسنامه صادر شده قبلی برای این فرد جای گذاری شده است.

وی با بیان اینکه سیستم ها هر روز چندین بار به دلیل حجم زیاد اطلاعات قفل می شوند، ادامه داد : احتمال دارد در لحظه قطع و وصل مجدد سیستم، مشخصات والدین، همسر و فرزندان سند صادر شده قبلی در سیستم مانده و به نام فرد جدید ثبت شده است که اتفاقی بسیار عجیب و نادر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الی

      ۱۶ سالگی زن گرفته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج