جاباما
۱۰۵۵۶۹۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

مهدی عبدی جلوتر از طارمی و علیپور

مهاجم جوان پرسپولیس در بازی با سایپا چند موقعیت گل خطرناک را از دست داد تا نگرانی‌هایی درباره خط حمله سرخپوشان در لیگ بیستم به وجود آید.

خبرگزاری ایسنا: مهاجم جوان پرسپولیس در بازی با سایپا چند موقعیت گل خطرناک را از دست داد تا نگرانی‌هایی درباره خط حمله سرخپوشان در لیگ بیستم به وجود آید.

با محرومیت عیسی آل کثیر به مدت ۶ ماه، یحیی گل‌محمدی چشم به ساق پای مهدی عبدی برای گلزنی در خط حمله تیمش دارد؛ مهاجم جوانی که از اوایل لیگ نوزدهم و با گلزنی در داربی تهران چهره شد و رفته رفته عملکرد بهتری از خودش نشان داده است.

او در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز مقابل النصر موفق به گلزنی شد تا بارقه‌های امید در دل سرخپوشان زنده بماند که مهاجمی دیگر همانند طارمی و علیپور در این تیم متولد شده است. در نتیجه عبدی در اولین بازی این تیم در لیگ برتر بیستم مقابل سایپا به میدان رفت اما این بار شانس با او یار نبود یا قدر موقعیت‌هاش را ندانست که بازی بدون گل تمام شد و پرسپولیس در اولین بازی خود به تساوی دست یافت.

پس از این دیدار، برخی از هواداران و کارشناسان نسبت به آینده خط حمله تیمشان ابراز نگرانی کردند و معتقدند که سرخپوشان باید هر چه زودتر مهاجمی را برای جبران جالی خالی آل‌کثیر جذب کنند. اگر چه جذب بازیکن برای تقویت یک تیم هیچ مشکلی ندارد، اما به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس نباید به این زودی مهاجم جوان و آینده‌دار تیمشان را زیر بار انتقادات قرار دهند چرا که او از پتانسیل بالایی برای ستاره شدن برخوردار است.

وجه اشتراک مهدی عبدی با مهدی طارمی و علی علیپور که هر دو در پرتغال بازی می‌کنند، در ناشناخته بودن این سه بازیکن در هنگام عضویت در پرسپولیس بود اما هر سه بازیکن در عنفوان جوانی توانستند گل‌های تاثیرگذاری را بزنند و هواداران تیمشان را امیدوار کنند.

یک مقایسه آماری میان این سه بازیکن درباره عملکردشان در لیگ برتر نشان می‌دهد که مهدی عبدی نسبت به دو مهاجم دیگر گل‌های بیشتری را به ثمر رسانده است و با حضور بیشتر در بازی‌های آینده پرسپولیس می‌تواند توانایی‌، اعتماد به نفس و تجربه خود را بالاتر ببرد

مهدی عبدی در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس در ۱۴ بازی در لیگ برتر ۴ گل زد. کما اینکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق به گلزنی شد. این آمار در ۲۱ سالگی برای مهاجم پرسپولیسی ها رقم خورده است.

در عوض علی علیپور که فوتبالش را از راه‌آهن شروع کرد و سپس به پرسپولیس آمد، در لیگ چهاردهم در ۲۲ بازی ۴ گل، در لیگ پانزدهم در ۲۶ بازی، ۵ گل و در لیگ شانزدهم در ۲۹ بازی ۴ گل به ثمر رساند تا در نهایت در لیگ هفدهم، هجدهم و نوزدهم بهترین مهاجم تیمش شد و یک بار عنوان آقای گلی را به دست آورد.

مهدی طارمی فوتبالش را از شاهین بوشهر آغاز کرد اما توفیق زیادی نداشت. طارمی در لیگ دهم در ۵ بازی یک گل زد اما در لیگ یازدهم در ۲ بازی گلی را به ثمر نرساند. تا اینکه بعد از دو سال وقفه در فوتبالش، راهی ایرانجوان شد و در ۲۲ بازی لیگ دسته یک، ۱۲ گل به ثمر رساند. او در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس در ۲۶ بازی، هفت بار موفق به گلزنی شد.

با توجه به این آمار و ارقام، می‌توان نتیجه گرفت که عبدی با توجه به حضور بازیکنان شاخص در لیگ نوزدهم در ترکیب پرسپولیس، عملکرد قابل قبولی داشته و می‌تواند در آینده به مهاجم بزرگی برای تیمش تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من عبدی فوروارد خیلی خوبیه نباید آقا یحیی با خراب کردن یکی دو تا موقعیت دلسرد بشه اگه خاطرنون باشه علیپور و طادمی هم زیاد موقعیت خراب میکردن . علیپور آینده درخشانی داره اگه آقا یحیی خرابش نکنه بهترین کار اعتماد کردن به ای جوانه ضمن اینکه گذشته خوبی داشته آقای گل لیگ دو بوده در ضمن این دومین بازی بود که فیکس شروع کرد باید بهش اعتماد کنیم تا اعتماد به نفسش بالا بره

    • بدون نام

      عبدی نمیتونه به پرسپولیس کمک کنه کم تجربه است تا به خودش بیاد نیم فصلو از دست دادیم

    • بدون نام

      باید بهش فرصت بده گل محمدی...
      بازیکن خوبی هس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج