۱۰۵۵۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از عملکردم در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت دارم

گلایه های «آتوسا پورکاشیان»

استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران گفت: امیدوارم فدراسیون شطرنج هرچه زودتر فکری به حال شرایط مالی ملی‌پوشان و سرمربی تیم ملی کند.

خبرگزاری فارس: آتوسا پورکاشیان که در مسابقات قهرمانی آسیا توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد سطح فنی این رقابت‌ها که به میزبانی باشگاه شطرنج شارجه امارات برگزار شد، اظهار داشت: چهار سال پیش در همین مسابقات عنوان قهرمانی را کسب کرده بودم؛ این دوره هم تلاش کردم بهترین عنوان را کسب کنم. در پایان هم عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده و رنکینگ بین‌المللی‌ام را افزایش دادم.

وی ادامه داد: شطرنج‌بازی که قهرمان شد از اندونزی بود و من چندین سال بود که وی را می‌شناختم؛ چندین بار هم با وی در مسابقات مختلف بازی کرده بودم. در مجموع از نتایج خودم راضی هستم و فکر می‌کنم مسئولان هم از نتایج شطرنج‌بازان رضایت دارند.

پورکاشیان درخصوص اینکه تیم ملی هنوز سرمربی ندارد، گفت: حدود یک سال است که بدون مربی تمرین می‌کنیم؛ از زمانی که مشکلات اقتصادی به وجود آمد مربیان خارجی از ایران رفتند. امیدوارم در روزهای آینده سرمربی تیم ملی معرفی شود و بتواند کارش را با شطرنج‌بازان آغاز کند، چراکه مسابقات مهمی در پیش داریم. استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران با بیان اینکه مسابقات المپیاد جهانی مرداد ماه به میزبانی نروژ برگزار خواهد شد، گفت: ۵ نفر در قالب تیم ملی بانوان و ۵ نفر در قالب تیم ملی آقایان در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و چون شطرنج المپیک ندارد این رقابت‌ها مهمترین بازی‌ها محسوب می‌شود.

وی درخصوص بازگشت احتمالی لاندا به ایران برای قبول هدایت تیم ملی شطرنج ایران، عنوان کرد: وی مربی خوبی است، اما فکر می‌کنم بهتر باشد مربی مردان و زنان جدا شود، چراکه سخت است یک مربی همزمان با ۱۰ شطرنج‌باز کار کند. وقتی یک مربی چند ساعت قبل از مسابقه می‌خواهد آخرین نکات را به شطرنج‌بازان بگوید زمان زیادی ندارد تا با ۱۰ نفر به صورت جداگانه صحبت کند و بهتر است مربی مردان و زنان جدا از هم باشد.

نایب قهرمان مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا تصریح کرد: هر شطرنج‌بازی سبک مخصوص خودش را دارد و مربی باید به صورت جداگانه با آنها تمرین کند و اگر قرار باشد یک مربی پیش از آغاز مسابقات ۱۰ شطرنج‌باز را آماده کند ممکن است از نظر زمانی با مشکلاتی روبرو شود.

پورکاشیان درخصوص مهمترین دغدغه شطرنج‌بازان در روزهای اخیر اظهار داشت: در یک سال گذشته مشکلات زیادی داشتیم و بدون مربی کار می‌کردیم. شطرنج‌بازان برای اینکه در شرایط مسابقه قرار داشته باشند و افت نکنند مجبور بودند با هزینه‌های شخصی در مسابقات آزاد حضور پیدا کنند. امیدوارم فدراسیون زودتر شرایط را سروسامان دهد و فکری به حال مسائل مالی شطرنج‌بازان و مربی تیم ملی بکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج