۱۰۵۵۹۰۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نه از قول رسول‌پناه خبری شد نه آن ۲۰۰هزاردلار

پرسپولیس آغاز پرشکوهی در لیگ برتر بیستم نداشت و شاگردان یحیی گل‌محمدی برخلاف انتظاراتی که هواداران‌شان از آن‌ها داشتند، با کمترین انگیزه و بی‌میلی به پیروزی پا به میدان سایپا گذاشتند و درنهایت هم نتوانستند بازی جذابی از خود به معرض نمایش بگذارند و تنها یک امتیاز دستاورد آن‌ها از دیدار افتتاحیه لیگ برتر بود.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیس آغاز پرشکوهی در لیگ برتر بیستم نداشت و شاگردان یحیی گل‌محمدی برخلاف انتظاراتی که هواداران‌شان از آنها داشتند، با کمترین ‌انگیزه و بی‌میلی به پیروزی پا به میدان سایپا گذاشتند و درنهایت هم نتوانستند بازی جذابی از خود به معرض نمایش بگذارند و تنها یک امتیاز دستاورد آنها از دیدار افتتاحیه لیگ برتر بود

بعد از این تساوی بسیاری از کارشناسان فوتبال کشور به نحوه بازی تیم مدافع عنوان قهرمانی ایراد گرفتند و ادعا کردند که سرخ‌ها با این نحوه بازی و بی‌میلی به پیروزی نمی‌توانند فصل خوبی را پشت سر بگذارند. هرچند یحیی در این بازی از به همراه داشتن مهاجمان اصلی‌اش رنج می‌برد اما اینها دلیل قانع‌کننده‌ای برای پیشکسوتان و هواداران سرخ به حساب نمی‌آید و آنها در هر شرایطی از تیم‌شان پیروزی می‌خواهند.

اما اتفاق جالبی که در بازی روز جمعه رخ داد این بود که بشار رسن بازیکن عراقی سرخ‌ها توانست صدمین بازی خود را با پیراهن سرخ جشن بگیرد و وارد باشگاه صدتایی‌های این تیم شود که این موضوع معمولا برای بازیکنان خارجی کم اتفاق می‌افتد و حالا این هافبک ملی‌پوش توانست با حضوری مستمر در پرسپولیس به این مهم دست پیدا کند. حالا موضوعی که هواداران سرخ را اذیت می‌کند این است که نمی‌دانند تا چه زمانی می‌توانند بشار را در ترکیب تیم خود ببینند و حالا نگران این هستند که او را بعد از جدال حساس فینال جام حذفی به همراه نداشته باشند و این برای پرسپولیس بسیار بد و غیرقابل جبران خواهد بود.

بشار بی‌انگیزه؟

یکی از مواردی که کارشناسان به آن اشاره دارند این است که بازیکنان پرسپولیس به‌خصوص نفراتی که سودای جدایی در سر می‌پروراندند ‌انگیزه لازم را ندارند و همین بی‌انگیزگی دشمن بزرگی برای یحیی به‌حساب می‌آید. آنها برای این حرف دلایلی را هم مطرح می‌کنند و اشاره می‌کنند به بازی‌های جذابی که شاگردان یحیی در لیگ قهرمانان آسیا از خودشان به نمایش می‌گذاشتند و آن را به دلیل جو خاصی که این رقابت‌ها داشته و حساسیت بالایش عنوان می‌کنند.

یکی از نفراتی که بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ساز جدایی را کوک کرد و خیلی سفت و سخت خواهان جدایی از پرسپولیس شد، بشار رسن عراقی بود که با پیشنهاد خوبی از القطر مواجه شد و حتی حاضر بود حق انتقالش را هم به سرخ‌ها بدهد اما این موضوع به دلیل قرارداد رسن با سرخ‌ها و مخالفت یحیی گل‌محمدی منتفی شد. او هم یکی از متهم‌های بی‌انگیزگی در پرسپولیس است هرچند خودش این موضوع را قبول ندارد و به یکی از نزدیکان خود در ایران گفته که دیگر به پیشنهادهای خارجی‌اش فکر نمی‌کند و سعی می‌کند با ادامه درخشش در پرسپولیس علاوه‌بر تداوم حضورش در تیم ملی، پیشنهادهای خوب اروپایی را هم به‌دست بیاورد و در زمان لازم پرسپولیس را ترک کند. حالا باید منتظر ماند و دید پرسپولیس در بازی‌های بعد متحول می‌شود و بشار هم می‌تواند مثل رقابت‌های آسیایی تاثیر‌گذاری‌اش را در این تیم ادامه دهد یا اینکه تصور کارشناسان درست از آب در می‌آید و او همچنان به روند افت خود ادامه می‌دهد.

جدایی از پرسپولیس چه زمانی انجام می‌شود؟

یکی از موضوعاتی که مانع جدایی بشار از پرسپولیس شد قرارداد سفت و سخت و بدون اما و اگری بود که سرخ‌ها با او امضا کرده بودند و در نتیجه جدایی‌اش منوط به رضایت سرخ‌ها بود که با توجه به فینالیست بودن این تیم در آسیا، کادرفنی مخالفت سفت و سختی با این جدایی کرد و او در سرزمین سرخ حضورش را ادامه داد تا بعد از بازی برابر سایپا به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس هم وارد شود.

موضوعی که هواداران پرسپولیس آن را دنبال می‌کنند این است که رسن تا چه زمانی در پرسپولیس حضور خواهد داشت و هواداران سرخ تا چه زمانی می‌توانند روی حضور این بازیکن در ترکیب تیم‌شان حساب کنند. در این خصوص موارد مختلفی عنوان می‌شود و برخی جدایی او را بعد از فینال لیگ قهرمانان عنوان می‌کنند و برخی دیگر از نیم‌فصل حرف می‌زنند.

حتی با توجه به اینکه تیم‌های خواهان بشار، بازیکنان موردنظر خود را جذب کرده‌اند و جایی برای اضافه کردن او به لیست خود ندارند، برخی معتقدند که رسن تا پایان قراردادش در پرسپولیس می‌ماند و برای فصل جدید پیشنهادهای خوب خود را بررسی می‌کند.

پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد که در قرارداد رسن با پرسپولیس عنوان شده که او از نیم‌فصل می‌تواند بدون مشکلی پرسپولیس را ترک کند و اگر او بخواهد مطابق قراردادش عمل کند حداقل تا نیمه راه لیگ باید پیراهن سرخ را برتن کند. ظاهرا زمانی که رسن به دنبال جدایی بود، رسول‌پناه برای حفظ این بازیکن مبلغی را به قراردادش اضافه و با او توافق کرد که بعد از فینال آسیا اگر پیشنهادی داشت به آن پاسخ مثبت بدهد اما ظاهرا این موضوع تنها به صورت شفاهی به بشار اعلام شد و پیش از اینکه این بازیکن بخواهد آن را به‌عنوان یک متمم به قراردادش اضافه کند، رسول‌پناه از سمت خود استعفا کرد تا دست رسن برای عملی شدن وعده‌هایی که به او داده شد بسته باشد و این یعنی او نمی‌تواند به خواست خودش بعد از فینال آسیا تیم را ترک کند.

جواب رد یحیی به درخواست بشار

بعد از اینکه رسول‌پناه از حضور در باشگاه استعفا داد و در جلسات هیات‌مدیره هم شرکت نمی‌کند، بشار برای اینکه بتواند قول‌هایی را که دریافت کرده بود را به حالت مکتوب در بیاورد دست به دامن یحیی گل‌محمدی شد تا بتواند از کانال سرمربی تیم تمامی موارد را به قراردادش اضافه کند.

شنیده‌ها از تیم حکایت می‌کند که یحیی حاضر نشده برای خواسته‌های بشار کاری انجام بدهد و به نوعی دست رد به سینه این بازیکن زده است. ظاهرا گل‌محمدی به بشار اعلام کرده که از توافقات او با رسول‌پناه بی‌خبر است و در جریان مواردی که بین آنها رد و بدل شده قرار ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند خودش را در این مساله دخالت بدهد. همین موضوع باعث شده که هافبک عراقی به‌شدت ناراحت شود و برای حل این مشکل در‌به‌در به دنبال رسول‌پناه بگردد تا او که همچنان عضو هیات‌مدیره باشگاه است با دادن نامه‌ای به بشار، مشکل ایجاد شده برای خودش را حل کند اما هنوز رسول‌پناه به درخواست این هافبک ملی‌پوش پاسخ مثبت نداده است و تلاش‌های بشار بی‌نتیجه مانده است.

200هزار دلار هم روی هواست!

یکی دیگر از قول‌هایی که رسول‌پناه برای نگه داشتن بشار رسن داده بود اضافه شدن ۲۰۰ هزار دلار دیگر به قرارداد این بازیکن بود که حتی در گفت‌وگویی ادعا کرده بود که این پول را از جیب خودش می‌پردازد تا به پرسپولیس فشاری وارد نشود.

ولی این موضوع هم قرار بود بعد از طرح در جلسه هیات‌مدیره و تصویب توسط اعضای هیات‌مدیره به قرارداد رسن اضافه شود که درنهایت این اتفاق نیفتاد و حالا هم بعید به نظر می‌رسد که مدیران جدید زیربار این مبلغ بروند و تنها راهی که بشار برای رسیدن به خواسته‌هایش دارد این است که رسول‌پناه را پیدا کند. هرچند اطرافیان باشگاه پرسپولیس معتقدند که رسول‌پناه حتی اگر در باشگاه هم حضور داشت، این موارد را به قرارداد بشار اضافه نمی‌کرد و این وعده‌ها را هم تنها به دلیل نگه داشتن رسن در پرسپولیس داده است. حالا قرار است مدیر برنامه‌های رسن به‌زودی در باشگاه جلسه‌ای را با مدیران جدید پرسپولیس برگزار کند تا درنهایت تکلیف این بازیکن مشخص شده و او بدون دغدغه کارش را در پرسپولیس دنبال کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج