جاباما
۱۰۵۵۹۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انتخابات امریکا دستمایه شوخی هواداران

چند روز اخیر تمام فضای رسانه‌ای دنیا تحت‌تاثیر انتخابات امریکا بوده است.

روزنامه اعتماد: چند روز اخير تمام فضاي رسانه‌اي دنيا تحت‌تاثير انتخابات امريكا بوده است. اهالي فوتبال هم كه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا و شروع هفته جديد رقابت‌هاي باشگاهي كشورهاي مختلف را در خلال پيگيري اخبار انتخابات دنبال كردند، در مقاطع مختلف تلاش كردند رخدادهاي انتخابات امريكا را به شكل فوتبالي توضيح دهند. صفحات و كانال‌هاي ورزشي در اينستاگرام و توييتر و تلگرام اين روزها از تلفيق انتخابات امريكا با اصطلاحات فوتبالي پر شده است كه در ادامه چند تا از آنها را با هم مرور مي‌كنيم.

در اولين شمارش آرا بايدن پيش بود ولي به مرور ترامپ توانست از رقيب خود پيشي بگيرد. فوتبالي‌ها اين اتفاق را «كامبك ترامپ» تعريف كردند اما وقتي بايدن توانست دوباره از حريف پيش بيفتد از نظر فوتبالي‌ها «كامبك روي كامبك» اتفاق افتاد. فوتبالي‌ها براي اينكه نشان بدهند دقيقا چه اتفاقي افتاده ويديويي از بازي پلي‌آف بين واتفورد و لسترسيتي در سال ۲۰۱۲ را بازنشر كردند. جايي كه واتفورد در عرض ۲۰ ثانيه از تيم حذف شده به تيم صعودكننده تبديل شد.

در وقت‌هاي تلف شده آن بازي و در دقيقه ۹۷ يك ضربه پنالتي نصيب تيم لستر شد كه درخشش آلمونيا دروازه‌بان واتفورد در دو مرحله مانع از گل شدن توپ و حذف تيمش شد. در ادامه بازيكنان واتفورد اقدام به ضدحمله كردند و موفق شدند توسط تروي ديني به گل برسند تا نتيجه بازي ۳ بر يك شود و جواز حضور در فينال پلي‌آف را كسب كنند. اگر پنالتي گل مي‌شد يا در ضد حمله گل به ثمر نمي‌رسيد واتفورد از دور مسابقات كنار مي‌رفت.

يكي ديگر از شوخي‌هايي كه با جلو افتادن لحظه آخري بايدن شد گذاشتن سر نامزد دموكرات‌ها روي بدن سرخيو آگوئرو بازيكن منچسترسيتي بود كه بعد از گل تاريخي‌اش به كويينز پارك‌رنجرز در دقيقه ۹۴ قهرماني تيمش را در آخرين ثانيه‌هاي ليگ به ارمغان آورد. گذاشتن سر ترامپ روي بدن مدير باشگاه النصر عربستان كه بعد از باخت به پرسپوليس در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا رفت و با حالتي مغموم به تيرك دروازه تكيه داد از ديگر خلاقيت‌هاي فوتبالي‌ها بود.

صداگذاري هواداران و مربيان روي سخنراني‌هاي بايدن و ترامپ هم‌ بازارش در اين چند روز حسابي داغ بود. بانمك‌ترينش صداي اظهارنظر يكي از هواداران تراكتور در برنامه نود بود كه روي ويديوي اعلام پيروزي ترامپ گذاشته شد. جايي كه يكي از هواداران در مورد ميزان طرفداران تيمش گفت: «تراكتور (طرفداراش) بالاي صد درصده.»

شوخي با جواد خياباني و جملات قصارش هم بخشي از اين پروژه بود. «فعلا با مداد بنويسين بايدن برده چون هنوز پنسيلوانيا و نوادا مونده.» يا «قطعا كسي كه به ترامپ راي داده جمهوري‌خواهه» يا «به جرات مي‌تونم بگم يا ترامپ مي‌بره يا بايدن» يا «هر چه آراي بيشتري شمارش مي‌شه به پايان انتخابات نزديك مي‌شيم» يا «يه نفر برد يه نفر باخت. بازم برد بازم باخت. اوني كه برد رييس‌جمهور شد. اوني كه باخت شد معاونش. پس من رييس‌جمهور مي‌شم تو بباز. من مي‌بازم تو معاون شو!»

اكانت‌هاي فوتبالي خارجي هم البته در اين بين آرام نبودند و شوخي‌هاي بامزه‌اي مخصوصا با توييت‌هاي ترامپ كردند. يك اكانت فوتبالي برزيلي در واكشن به توييت ترامپ كه نوشته بود: «شمارش را متوقف كنيد» نوشت «من هم بعد از گل سوم آلمان (در جام جهاني ۲۰۱۴) همينو مي‌خواستم.» توييتر رسمي باشگاه ساوتهمپتون انگليس نيز بعد از اينكه تيمش با برتري در بازي جمعه شب براي نخستين‌بار در تاريخ باشگاهش به صدر جدول ليگ انگليس رسيد، نوشت: «شمارش را متوقف كنيد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج