۱۰۵۶۱۰۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حلالی: عبدی ظرفیت این همه فشار روانی را ندارد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت:بازی بدی در تیم پرسپولیس راه افتاده و یک مقدار بچه‌ها باید به خودشان نگاه کنند نمی‌گویم پول نگیرند، اما به تعهد خودشان پایبند باشند.

خبرگزاری فارس: پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت:بازی بدی در تیم پرسپولیس راه افتاده و یک مقدار بچه‌ها باید به خودشان نگاه کنند نمی‌گویم پول نگیرند اما به تعهد خودشان پایبند باشند.

اسماعیل حلالی درباره دیدار پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: با درنظر گرفتن واقعیت باید گفت پرسپولیس نسبت به برخی تیم‌های لیگ برتر در بازی اول خود شکل خوبی نداشت در حالی که باید با توجه به حضورش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و موفق خارج شد از این تورنمنت مهم از لحاظ روحی، روانی و فنی شرایط بهتری در بازی با سایپا داشت.

وی افزود: اتفاق‌هایی که در یک ماه اخیر و پس از بازگشت پرسپولیس از قطر در بحث مدیریتی، جدایی برخی بازیکنان ایجاد شد پرسپولیس را به حاشیه برد و به نظر من بگومگوها و پچ‌پچ‌هایی که درباره رقم قرارداد برخی بازیکنان در تیم به وجود آمده، حاصل همین اتفاق‌ است. به همین دلیل بازیکنان مقابل سایپا تمرکز خوبی نداشتند زیرا در تمرین‌ها هم اتفاق‌های خوبی رخ نمی‌دهد. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا بازیکنان مقابل سایپا عصبی بوده و بدون آرامش باشند.

وی اضافه کرد: مدیرعامل جدید باشگاه، سرپرست و کادرفنی باید به سرعت این مسائل را حل و فصل کرده و مشکلات بچه‌ها را به حداقل برسانند تا ضمن برگشتن آرامش به تیم هم پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد و هم یکی دو دیدار اخیر این تیم نتیجه خوبی کسب کند.

حلالی درباره انتقادهایی که پس از دیدار با شاگردان ابراهیم صادقی از مهدی عبدی مطرح شده، گفت: باید واقع‌بین باشیم زیرا مهدی عبدی بازیکنی نیست که بخواهیم نتیجه نگرفتن پرسپولیس را به گردن وی اندازیم. وی جوان است و وقتی تیم کنار یک بازیکن باتجربه مثل علیپور یا عیسی آل‌کثیر قرار می‌گرفت فشاری روی خود حس نمی‌کرد اما متأسفانه اکنون فشار نتیجه نگرفتن پرسپولیس روی سایپا را روی مهدی عبدی قرار دادیم در حالی که از لحاظ روحی روانی و فنی ظرفیت تحمل این فشار را ندارد.

وی افزود: اگر قرار است به کسی فشار وارد شود باید این موضوع را به بچه‌هایی که چندین سال است برای پرسپولیس زحمت می‌کشند انتقال دهیم و بازیکنان جوانی مثل مهدی عبدی کنار آنها رشد کنند. شرایط دست به دست هم داد تا عبدی به مهره اصلی خط حمله پرسپولیس تبدیل شود. ما دیدیم عیسی آل‌کثیر که مهره کم تجربه‌ای نیست و دست کم ۱۰ سال است در لیگ برتر بازی می‌کند با یک لحظه دچار غفلت شش ماه محروم شد.

وی ادامه داد: آل‌کثیر مهره پخته‌ای است و با وجود فشاری که پس از علیپور روی خود حس می‌کرد توانست راندمان کاریش را بالا نگه دارد. در کنار این بازیکن مهدی عبدی هم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آید تلاش می‌کند خود را به مهاجم اصلی برساند تا جایگاهی به دست آورد اکنون خودش به مهاجم تیم تبدیل شده ومهاجم دیگری نداریم. سایر نفراتی که در این پست بازی می‌کنند مهاجم تخصصی نیستند مثل وحید امیری. پرسپولیس واقعا کمبود مهاجم و دفاع وسط دارد.

سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در خط دفاعی برای جایگزینی سیدجلال و کنعانی‌زادگان تنها احسان حسینی را دراختیار دارد که او هم بازیکن جوانی است و چندان به کار گرفته نشده. اعتقاد دارم احسان هم نمی‌تواند خیلی به تیم کمک کند زیرا پست دفاع وسط فوق العاده حساس است واگر قرار باشد یک جوان را در این پست به کار بگیریم باید سه چهار بازی در لیگ برتر را داشته باشد.

وی افزود: همین عبدی کارش را از ده دقیقه بازی کردن در این تیم شروع کرد و این نبود که از همان اول ثابت بازی کند. از نظر من نباید از وی به عنوان مهاجم اصلی تیم استفاده کنیم اما متأسفانه برخی موارد در فوتبال حوادثی مانند ماجرای آل‌کثیر رخ می‌دهد که کادرفنی مجبور می‌شود از یک جوان بیست و یک ساله به عنوان مهاجم اصلی‌اش استفاده کند.

حلالی با اشاره به محرومیت آل‌کثیر توضیح داد: متأسفانه در پرسپولیس مشاوری که کنار بازیکنان باشد و روی مسائل حاشیه‌ای و داوری تمرکز کافی داشته باشد وجود ندارد. بازیکنی مثل آل‌کثیر حتی نمی‌داند در یک بازی مهم خوشحالی‌اش چه عواقبی می‌تواند داشته باشد هر چند وی سوءنیتی نداشت اما از حرکت وی برای کشاندن چشم‌هایش سوءبرداشت شد. متأسفانه کشور ما هم در شرایطی قرار گرفته که همه به دنبال برداشتهای منفی از آن هستند. برای محروم کردن او دست روی جزئی‌ترین مسائل گذاشته و با کوچکترین حرکت، ایرانی‌ها را محروم می‌کنند. آل‌کثیر هم با بهره‌ گرفتن از مشاوران در انجام دادن این خوشحالی مقابل تیم ازبکستانی دقت می‌کرد که اکنون خودش و تیمش را گرفتار این مصیبت نکند.

وی افزود: مشخص نیست عیسی پس از اتمام محرومیتش در همین شرایط فنی قرار داشته باشد. بازیکن باید با آگاهی نسبت به تمام مسائل کار خود را انجام بدهد و روی کوچکترین حرکاتش تمرکز داشته باشد.

هافبک اسبق پرسپولیس درباره انتقادهایی که نسبت به کمال کامیابی‌نیا برای کارت قرمز گرفتن‌های وی مطرح می‌شود توضیح داد: از زمانی که بازی ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود مربیان بیشتر تیمها بازی را برای داور گزارش می‌کنند و با توجه به اینکه صدایشان راحت به گوش داور می‌رسد وی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در همین بازی اخیر پرسپولیس، مربیان تیم سایپا پس از حرکت دوم کمال جوری سر و صدا راه انداختند که داور بدون فکر کردن به حرکت این بازیکن کارت قرمز را از جیبش خارج کرد. این اقدام از نظر من کارت نداشت.

حلالی افزود: من هم اعتقاد دارم کمال کامیابی‌نیا مانند شجاع خلیل زاده اخطارهای بی‌دلیل زیادی می‌گیرد و روی این موضوع بحثی وجود ندارد که باید به وی آرامش بدهیم تا در بازی حساس چنین اقدامی نکند. با توجه به اینکه کامیابی‌نیا کارت زرد داشت نیمکت‌نشین‌های تیم سایپا در صحنه‌ای اخراج وی سر داور ریختند و وی بدون اینکه صحنه را نگاه کند کارت زرد دوم را به کمال نشان داد و این بازیکن را اخراج کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنانی مانند کامیابی‌نیا اگر آرامش بیرونی نداشته باشند اتفاق‌های بدتری هم رخ خوهد داد. احمد نوراللهی بازیکنی آرام است اما در بازی با سایپا این بازیکن را کاملا عصبانی دیدم. ۷۰؛ ۸۰ درصد توان بازیکن به دلیل مسائل روحی پایین می‌آید. یکی از مسائل اصلی نبود این آرامش هم مشکل مالی پرسپولیس است. البته من اعتقاد دارم اگر بازیکن دو سال قرارداد می‌بندد باید جان خود را برای تیم بگذارد و به سایر مسائل فکر نکند.

وی ادامه داد: اگر در پایان این دو سال مبلغ قراردادش مدنظر وی نبود از تیم جدا شود. فوتبالیستی که قرارداد می‌بندد باید به آن تعهد داشته باشد. اصلا نباید برای وی مهم باشد که هم تیمی‌اش چه مقدار حقوق می‌گیرد. چندین سال در پرسپولیس در کنار کریم باقری و بازیکنان دیگر بازی کردم اما تا همین الان هم نمی‌دانم بازیکن بغل دستی‌ام قرادادش چقدر بوده همانگونه که من نمی‌پرسیدم آنها هم در مورد قرارداد من پرس و جو نمی‌کردند.

حلالی خاطر نشان کرد: من فقط با باشگاه تعهد دارم و نباید اینکه هم‌تیمی‌ام دستمزدش چقدر است توجه کنم. آیا مسی هم با اینکه نیمار با دو قرارداد تبلیغاتی ده برابر وی پول می‌گیرد توجهی دارد؟ بازی بدی در تیم پرسپولیس راه افتاده و یک مقدار بچه‌ها باید به خودشان نگاه کنند نمی‌گویم پول نگیرند اما به تعهد خودشان پایبند باشند و با آرامش بازی کنند. هوادار همه چیز را رصد می‌کند و موفقیت تیم برایش از همه چیز مهمتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بچه رو بیخودی بزرگش کردن، حالا دو تا گل زد دیگه فک کردین مسیه؟!

    • رضا

      یه درصدم شک ندارم عبدی خیلی بهتر از طارمی و علیپوره واقعا حرفه ایه تو محوطه فقط کم تجربه اس و دو سه بازی زمان لازم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج