۱۰۵۶۳۰۳
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

خشن‌ترین بازیکنان پرسپولیس؛ سلطان اخراج

پرسپولیسی‌ها در هفته نخست لیگ بیستم و در یک بازی خارج از خانه نتوانستند از پس سایپا بربیایند و درنهایت با یک تساوی بدون گل بازی را به‌پایان رساندند تا دشت اول آن‌ها یک امتیاز باشد.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیسی‌ها در هفته نخست لیگ بیستم و در یک بازی خارج از خانه نتوانستند از پس سایپا بربیایند و درنهایت با یک تساوی بدون گل بازی را به‌پایان رساندند تا دشت اول آنها یک امتیاز باشد. برای هواداران پرسپولیس اما مهم‌تر از ۲ امتیاز از دست‌رفته سبک بازی سرخ‌ها بود که با ارائه یک بازی کم جان و سر در گم اسباب نگرانی‌شان فراهم شد.

پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۷۹ بازی با از دست دادن یک بازیکن به‌دلیل دریافت کارت قرمز کم جان‌تر از قبل این دیدار را به انتها رساندند و با توجه به اینکه بازیکن اخراج شده از زمین کمال کامیابی‌نیا بود که پیش از این هم در شرایط حساس تیمش را ۱۰ نفره کرده بود، بیشتر مورد انتقاد کارشناسان و هواداران سرخ قرار گرفت.

کارت زرد دوم؛ درست یا اشتباه؟

کامیابی‌نیا در نیمه دوم دیدار با سایپا ۲ بار با کارت زرد داور مواجه شد که اولی آن در دقیقه ۴۹ از جیب داور بیرون آمد و کارت زرد دوم را نیز در دقیقه ۷۹ دریافت کرد تا مجبور شود زمین بازی را ترک کند اما پرسپولیسی‌ها به دریافت کارت دوم اعتراض داشتند و آن را به‌صورت مکتوب به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم ارائه دادند تا امیدوار باشند این کارت زرد که به‌زعم آنها اشتباه بوده بخشیده شود و کمال بتواند در دیدار هفته دوم سرخ‌ها مقابل صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس را همراهی کند.

حرف و حدیث‌ها راجع به کارت‌های زرد دریافتی کامیابی‌نیا در این دیدار زیاد شده و برخی کارشناسان داوری برخلاف نظر پرسپولیسی‌ها بر این باورند که کارت‌های زرد کمال درست بوده و او حتی می‌توانست یک دقیقه زودتر از دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شود. کمال پیش از صحنه کارت زرد دوم، در یک صحنه برای زدن ضربه‌ای آکروباتیک به هوا پرید و با نوک استوک به بازیکن سایپا ضربه زد که از نگاه کارشناسان داور با او مهربانانه رفتار کرد و به‌دلیل اینکه یک اخطاره بود با او برخورد سفت و سختی نداشت. با توجه به اینکه در قوانین آمده تنها اشتباهات فاحش داوری شامل حال بخشودگی بازیکن می‌شود، باید دید درنهایت کمیته انضباطی این تصمیم داور بازی را در رده تصمیمات اشتباه فاحش قرار می‌دهد یا اینکه رای قاضی میدان را تایید می‌کند.

سلطان اخراج

کامیابی‌نیا در این سال‌هایی که پیراهن سرخ را بر تن کرده بارها با کارت قرمز داور مواجه شده و در اکثر موارد هم با خطاهای بی‌مورد که حاصل بی‌احتیاطی این بازیکن بوده از زمین بازی اخراج شده است. همین موضوع باعث شده هواداران پرسپولیس که از قضا اعتقاد خاصی هم به بازی کمال دارند به ستوه بیایند و از حرکات بدون منطق این بازیکن انتقاد کنند.

علاوه‌بر کارت‌های قرمزی که او دریافت کرده در بسیاری از موارد هم بدون توجه به بازی‌های حساس بعدی، با دریافت کارت‌های زرد بی‌مورد، پرسپولیس را از داشتن خودش محروم کرده که شاید مهم‌ترین این بازی‌ها یکی از دربی‌های حساس پایتخت بوده است.

بد نیست بدانید که کامیابی‌نیا در بازی برابر سایپا در هفته اول لیگ بیستم با دریافت کارت قرمز، پنجمین کارت قرمز خودش در پرسپولیس را تجربه کرد و توانست به صدر جدول بازیکنان اخراج‌شده پرسپولیس در لیگ برتر برسد.

پیش از این علی انصاریان با ۵ کارت قرمز در صدر جدول قرار داشت و شیث رضایی با ۴ بار اخراج در رده دوم بود و حالا کامیابی‌نیا توانسته در لیگ برتر به رکورد کارت قرمزهای انصاریان برسد و البته این فرصت را هم دارد که با ادامه روند چندسال گذشته، خودش را به‌تنهایی در صدر بازیکنانی قرار دهد که بیشترین کارت قرمز را با پیراهن پرسپولیس دریافت کرده‌اند.

البته کامیابی‌نیا سابقه اخراج در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد که با محاسبه این کارت قرمز، باید او را سلطان کارت قرمزی‌های پرسپولیس بدانیم.

عامل بازدارنده برای کمال وجود ندارد!

موضوعی که این روزها به سوژه اصلی منتقدان کارت‌های قرمز شماره ۱۱ پرسپولیس تبدیل شده، دریافت کارت‌های بی‌دلیل ازسوی این بازیکن است و آنها بر این باورند که هافبک دفاعی سرخ‌ها در رفتارهایش در زمین بازی دقت لازم را ندارد و با بی‌توجهی به اینکه ممکن است با هرکدام از این خطاهای بی‌مورد تیمش را دچار مشکل کند، کارش را در زمین دنبال می‌کند.

شاید این رفتارهای کمال در زمین بیشتر به این دلیل باشد که مدیران باشگاه، کمیته انضباطی پرسپولیس و کادرفنی برخورد خاصی با کارت‌های زرد و قرمز کمال در زمین نکرده‌اند و او نیز وقتی این حاشیه امنیت را برای خودش می‌بیند، تصمیمی برای اصلاح رفتار خود در زمین نمی‌بیند.

اکثر کارشناسان خبره فوتبال بر این باورند که باید در قرارداد این بازیکن که سابقه دریافت کارت‌های بی‌مورد دارد، بندی گنجانده می‌شد که درصورت دریافت کارت‌های بی‌مورد، مبلغی از قراردادش به‌عنوان جریمه کسر شود یا کمیته انضباطی باشگاه باید پیش از این با او برخورد جدی می‌کرد یا با حضور نفراتی مثل گل‌محمدی، باقری و پیروانی در کادر تیم، با این حرکات او بخورد جدی صورت می‌گرفت تا حساب کار دست این بازیکن آمده و دیگر رفتارهای این چنینی را در زمین مسابقه از خودش بروز نمی‌داد.

رضایی: هر بازیکنی با یک سبک خاص بازی می‌کند

شیث رضایی هم یکی از بازیکنانی بود که فوتبال پرحاشیه‌ای را پشت سرگذاشت و نامش به‌عنوان یکی از یاغی‌های پرسپولیس هنوز هم بر سر زبان‌هاست. او نیز به‌واسطه توجه زیاد به حواشی در زمین بازی، یکی از نفراتی بود که زیاد کارت‌های زرد و قرمز دریافت می‌کرد و به‌همین دلیل نامش به‌عنوان دومین بازیکن در لیست نفراتی که بیشترین کارت قرمز را دریافت کرده‌اند، دیده می‌شد.

شیث که با ۴ کارت قرمز به کارش در پرسپولیس خاتمه داد، درخصوص اینکه رکورد کارت قرمزهایش توسط کمال کامیابی‌نیا شکسته شده گفت: «مگر کارت قرمز گرفتن هم رکورد دارد؟ اگر واقعا برای کارت‌های زرد و قرمز هم رکورد ثبت می‌کنند باید بگویم که این رکورد مبارک کامیابی‌نیا باشد.»

او در ادامه به کارت‌هایی که خودش در زمین بازی گرفته بود، اشاره کرد و گفت: «نمی‌توانیم خیلی راحت یک بازیکن را قضاوت کنیم و اگر راجع به بازیکنی حرف می‌زنیم باید بتوانیم فوتبال او را هم تجزیه و تحلیل کنیم. من اگر کارت زیاد گرفتم به‌خاطر نوع فوتبالی بود که بازی می‌کردم. من دوست داشتم فوتبال را محکم و درگیرانه بازی کنم و به‌همین دلیل خیلی زیاد توسط داوران جریمه می‌شدم. این موضوع هم فقط مختص به من نیست و هر بازیکنی که فوتبال را قلدر و درگیرانه بازی کند قطعا دچار اشتباه محاسباتی هم شده و توسط داور جریمه می‌شود.»

مدافع پیشین سرخ‌ها درپایان خاطرنشان کرد: «من نمی‌توانم نصیحت خاصی به کمال بکنم و قطعا او خودش می‌داند که چه کاری درست است و چه کاری غلط. اما امیدوارم او در آینده کمتر با کارت‌های زرد و قرمز مواجه شود تا بتواند تمام و کمال درخدمت پرسپولیس باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      اکثر خطاهایی که منجر ب کارت شدن برای کمال جاهای بیخطر زمین بودن و اصلا احتیاج به خطا نداشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو درگیر نکن لنگی جان

    • محمدتنها

      چراآقای امیری یاآقای نعمتی رانمیگید
      ازفینال آسیامحروم هستند!

    • بدون نام

      لنگل بی شخصیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج