جاباما
۱۰۵۶۳۱۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس مهاجم می‌خواهد؛ استقلال زمان

هفته اول لیگ بیستم برگزار شد و چند نتیجه غیرقابل پیش‌بینی رقم خورد. از جمله تساوی پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مقابل سایپا و شکست سه بر یک سپاهان مقابل تیم گل‌گهر سیرجان.

روزنامه اعتماد: هفته اول ليگ بيستم برگزار شد و چند نتيجه غيرقابل پيش‌بيني رقم خورد. از جمله تساوي پرسپوليس به عنوان مدافع عنوان قهرماني مقابل سايپا و شكست سه بر يك سپاهان مقابل تيم گل‌گهر سيرجان. اما مهدي سيد‌صالحي به عنوان كارشناس معتقد است با توجه به اينكه تازه هفته اول مسابقات را پشت سر گذاشتيم نمي‌توان چندان در مورد تيم‌ها اظهارنظر كرد.

بازيكن سابق تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان در مورد تساوي سرخ‌ها مقابل سايپا گفت:«پرسپوليس قبل و بعد از بازي‌هاي آسيايي بازيكناني را از دست داد. شجاع خليل‌زاده، محمد نادري، علي ‌عليپور از اين تيم جدا شدند و عيسي آل‌كثير هم با محروميت مواجه شد. اين باعث شد پرسپوليس در خط حمله كمي دچار مشكل شود. پرسپوليس مقابل تيمي بازي داشت كه بازي تدافعي را در دستور كار قرار داده بود. با اين حال آنها موقعيت‌هاي خوبي خلق كردند. به نظرم روز خوب گلر سايپا در كنار بي‌دقتي مهاجمان پرسپوليس باعث شد گلي به ثمر نرسد. در مجموع آقاي صادقي به خواسته‌اش رسيد اما يحيي گل‌محمدي كه براي ۳ امتياز تيمش را وارد زمين كرده بود، نتوانست به هدفش برسد.

در واقع گلر سايپا باعث شد بازي مساوي شود.» سيدصالحي كه خودش سال‌ها مهاجم نوك بازي كرده بود در مورد درخواست هواداران پرسپوليس براي جذب يك مهاجم نوك تمام‌كننده نيز گفت:«قاعدتا بايد اين اتفاق بيفتد. الان پرسپوليس با عبدي و وحيد اميري حمله مي‌كند. عبدي بازيكن جواني است و نياز به زمان دارد و اميري هم بازيكن سختكوش و دونده‌اي است كه فضا درست مي‌كند. پرسپوليس به يك مهاجم تمام‌كننده نياز دارد. عيسي آل‌كثير در بازي‌هاي آسيايي با تيم مچ شده بود و نبود او در خط حمله تيم مشهود است.

يعني زهردار بودن خط حمله كم شده.» سيدصالحي در مورد برد استقلال مقابل مس رفسنجان و شرايط تيم محمود فكري نيز گفت:«تيم آقاي فكري در شرايطي بازي كرد كه نتوانست از بازيكنان جديد استفاده كند. خود آقاي فكري هم دير به تيم اضافه شد. شرايط مديريتي تيم هم چندان در اين مدت مشخص نبوده. با اين حال استقلال مقابل تيمي بازي داشت كه تازه به ليگ برتر آمده است. تعدادي از بازيكنان مس تجربه حضور در ليگ برتر را نداشتند. استقلال بازي را مقابل اين تيم خوب شروع و موقعيت‌هاي زيادي را هم خلق كرد. تيم آقاي ربيعي با اين تفكر بازي مي‌كرد كه توپ بيشتر دست استقلال باشد و آنها فضاها را به دست بياورند.

مس بيشتر در ميانه زمين خودي بازي مي‌كرد و چشم به ضدحملات دوخته بود. حتي در نيمه اول موقعيت‌هايي هم به دست آوردند. اما استقلال توانست از ضعف خط دفاعي مس استفاده كند و بازي را برنده شود. به نظرم يك مقدار ناهماهنگي در خط دفاعي تيم مس به چشم آمد. مخصوصا روي گل دوم. در مجموع بازي، بازي خوبي بود و استقلال هم با استفاده از هماهنگي بازيكناني كه دو، سه سال كنار هم بازي كرده بودند ۳ امتياز را به دست آورد. واقعيت اين است كه حريف استقلال حريف گردن‌كلفتي از لحاظ سابقه در ليگ برتر نبود.» اين كارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به اينكه استقلال بعد از ۴ فصل متوالي توانست با برد مسابقات را شروع كند، افزود: «وقتي تيمي وارد تورنمنت ليگ مي‌شود بازي اول از لحاظ روحي- رواني خيلي مهم است. خيلي از تيم‌ها از لحاظ بازيكن شرايط خوبي دارند اما اوايل فصل خوب استارت نمي‌زنند و همين امتياز از دست دادن‌ها و نتيجه نگرفتن‌ها باعث مي‌شود روحيه تيم افت كند.

ممكن است باعث شود يك تيم هفته‌ها دچار استرس بردن شود و فشار هواداران را روي خودش احساس كند. روي همين حساب خيلي تاثيرگذار است كه يك تيم بتواند بازي‌ها را خوب و با برد شروع كند. استرس بازي اول حتي در بازيكنان باتجربه هم ديده مي‌شود. وقتي يك بازيكن بعد از وقفه‌اي طولاني به بازي برمي‌گردد شرايطش مثل سابق نيست. تيم‌ها سعي مي‌كنند محتاط‌‌تر باشند.» سيد‌صالحي در پاسخ به اين سوال كه آيا رد و بدل شدن ۱۶گل در ۷ مسابقه مي‌تواند نويدبخش يك ليگ پرگل باشد،گفت:«قاعدتا همين‌طور است. امسال با بازي‌هايي كه در هفته اول ديديم به نظر شاهد ليگ پرگلي خواهيم بود. به نظرم ميل هجومي تيم‌ها امسال بيشتر است. از نساجي مازندران بگيريد كه سه هيچ برد تا شهرخودرو كه همين نتيجه را به دست آورد.

دو بازي هم با رد و بدل شدن ۴گل به اتمام رسيد. فولاد و ذوب‌آهن كه دو، دو شدند و گل‌گهر كه ۳ بر يك برد. امسال مربيان با تفكرات هجومي‌تري وارد مسابقات شدند.» سيدصالحي كه از تيم سپاهان چهره شد و به فوتبال ايران معرفي شد در مورد شكست اين تيم مقابل گل‌گهر در هفته اول به اين نكته اشاره كرد كه امير قلعه‌نويي به عنوان مربي گل‌گهر نقش پررنگي در اين برد داشت. سيدصالحي گفت:«سپاهان مقابل تيمي بازي داشت كه مربي‌اش ساليان سال در ليگ تجربه دارد. قلعه‌نويي در هر تيمي بوده، موفق شده تحولات زيادي در آن تيم‌ها ايجاد كند. چه آن تيم اسم ‌و رسم‌دار بوده چه متوسط و چه حتي سطح پايين. سپاهان اما محرم نويدكيا را روي نيمكت دارد.

نويدكيا كسي است كه سال‌ها كاپيتان سپاهان بوده اما تجربه مربي‌گري ندارد. او تازه اين كار را شروع كرده. قطعا او هم تفكراتي دارد و در حال جا انداختن تفكراتش است. بازيكناني را استفاده مي‌كند كه به تاكتيكش بخورند. همه اينها نياز به زمان دارد. البته او در بازي‌هاي آسيايي محك خوبي خورد تا بتواند تيم را بشناسد و خودش را بسنجد. سپاهان در بازي مقابل گل‌گهر هم گرچه بازي را خوب شروع كرد و توانست به گل هم برسد اما به خاطر ناهماهنگي در خط دفاعي و سخت‌گير نبودن مدافعانش ضربه خورد. تيم‌ امير قلعه‌نويي دو مهاجم دارد كه سر زن هستند و از توپ‌هاي هوايي خوب استفاده مي‌كنند.

يونس شاكري و گادوين منشا. گل‌گهر با استفاده از همين دو مهاجم و بازي مستقيم و بهره بردن از ضربات دوم و سوم توانست دروازه سپاهان را باز كند. ناهماهنگي در سپاهان وجود دارد اما تيم خوبي است و بازيكنان خوبي دارد. مطمئنم كه مي‌توانند هفته‌هاي بعد باخت‌شان را جبران كنند.» سيدصالحي در پايان افزود:«با تمام اين تفاسير هنوز اوايل بازي‌هاست و الان نمي‌توانيم كامل شرايط را دقيقا ارزيابي كنيم. همه تيم‌ها شرايط بدن‌سازي‌شان فرق دارد. بازيكنان هنوز از شرايط بدن‌سازي خارج نشده‌اند. مخصوصا پرسپوليس كه بازي‌هاي آسيايي را داشت و خستگي در اين تيم مشخص است. اما رفته‌رفته شرايط‌ بهتر خواهد شد. خيلي از دوستان كارشناس مي‌گويند ديگر مثل قديم نيست كه بگوييم وقتي تيم‌ها از بدن‌سازي مي‌آيند نبايد تحت‌تاثير آن دوران باشند اما واقعيت اين است كه بازيكنان وقتي از بدن‌سازي خارج مي‌شوند شايد طول بكشد تا بدن‌شان آزاد شود و بتوانند دستورات تاكتيكي مربي را اجرا كنند و به شرايط آرماني برسند.»

امسال با بازي‌هايي كه در هفته اول ديديم به نظر شاهد ليگ پرگلي خواهيم بود. به نظرم ميل هجومي تيم‌ها امسال بيشتر است. از نساجي مازندران بگيريد كه سه هيچ برد تا شهرخودرو كه همين نتيجه را به دست آورد. دو بازي هم با رد و بدل شدن ۴ گل به اتمام رسيد. فولاد و ذوب‌آهن كه دو، دو شدند و گل‌گهر كه ۳ بر يك برد. امسال مربيان با تفكرات هجومي‌تري وارد مسابقات شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاجی

      کی با این وصاحبه کرد

      پاسخ ها

      • محمود

        ببخشید از شما اجازه نگرفتند، نمیدونم چرا برخی فقط باید ایراد بگیرند، جناب کمی انصاف در زندگی لازمه

      • محمود

        من خودم استقلالی ام ولی حرفهای سید صالحی کاملا منطقی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج