۱۰۵۶۳۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رحمتی: زانویم اجازه بدهد دوباره بازی می‌کنم

سرمربی این فصل شهرخودرو تازه متوجه شده مربیگری در ایران چقدر سخت است. او اعتقاد دارد لیگ ایران مثل یک ماراتن است

روزنامه همشهری: سرمربی این فصل شهرخودرو تازه متوجه شده مربیگری در ایران چقدر سخت است. او اعتقاد دارد لیگ ایران مثل یک ماراتن است

اولین تجربه مربیگری مهدی رحمتی در لیگ برتر با پیروزی پرگل شهرخودرو مقابل ماشین‌سازی آغاز شد تا او گام اول را محکم برداشته باشد. رحمتی که این روزها تازه متوجه شده مربیگری در فوتبال ایران چقدر سخت است، از آخرین شرایط خودش و تیمش صحبت کرده است.

از بازی با ماشین‌سازی شروع کنیم که با بردی شیرین برای شهرخودرو همراه شد.

خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم که لیگ را با برد شروع کردیم. در این مدت مسئولان باشگاه، بازیکنان، کادر فنی و دیگر اعضای تیم ازجمله تدارکات و کادر پزشکی همه زحمت کشیدند تا با شرایطی مناسب لیگ را شروع کنیم و خوشبختانه نخستین بازی را هم بردیم. با این حال راه سختی در پیش داریم چون لیگ برتر ایران مثل یک ماراتن است. با این حال امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

مثل اینکه با به تعویق افتادن لیگ مخالف بودید؟

این موضوع به تیم‌هایی که برنامه‌ریزی کردند و در زمان مقرر، تمرینات و دیدارهای تدارکاتی را با سخت‌ترین شرایط پشت سر گذاشتند، لطمه می‌زند. ما هم یکی از این تیم‌ها هستیم.

مهدی رحمتی با شهرخودرو چه هدفی را در لیگ امسال دنبال می‌کند؟

تیم ما برای فصل جدید بازیکنان زیادی از دست داد و نفراتی هم که به تیم اضافه شدند با نظر و تفکرات خودم آمدند. ما تلاش کردیم تا یک هماهنگی بین بازیکنان جدید و بازیکنان فصل گذشته ایجاد کنیم و این هماهنگی در آینده هم بیشتر خواهد شد. تیم ما جوان‌تر شده و تلاش می‌کنیم تا نتایج دلخواه را بگیریم و به هدف‌هایی که داریم نزدیک شویم. ترجیح می‌دهم در مورد هدف‌هایمان صحبت نکنم ولی تلاش می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم و هواداران را خوشحال کنیم. باید از آقای حمیداوی هم تشکر کنم که شرایط لازم را برای موفقیت شهر خودرو فراهم کرد.

افزایش قیمت بازیکنان در روند نقل‌و‌انتقالاتی شهرخودرو چقدر تأثیر داشت؟

ما در زمینه جذب بازیکن زود اقدام کردیم و قبل از این گرانی‌ها با بازیکنان موردنظرمان قرارداد بستیم. جدا از این به جز اکبر صادقی که قراردادش را تمدید کردیم، اکثر بازیکنان فصل گذشته ما قرارداد داشتند و مشکلی از این بابت نداشتیم.

خیلی‌ها اعتقاد دارند قانون منع جذب بازیکن خارجی باعث بالا رفتن قیمت بازیکنان ایرانی شده است. در این خصوص چه نظری دارید؟

وقتی قرار است برخی تصمیمات برای فوتبال ما گرفته شود، به خوبی در مورد آن تصمیم فکر نمی‌شود و نتیجه‌اش همین می‌شود که دیدید و می‌بینید. من معتقدم که فوتبالیست‌ها زحمت می‌کشند، خصوصا در این شرایط سخت که بیماری کرونا وجود دارد و شرایط اقتصادی هم سخت است ولی منع حضور بازیکنان خارجی، قیمت‌ها را مثل حباب کرد. برخی مبالغ نباید اینقدر بالا می‌رفت و اگر بازیکنان خارجی این اجازه را داشتند به فوتبال ایران بیایند این اتفاق رخ نمی‌داد.

ظاهرا از اینکه بعضی از باشگاه‌ها قبل از شروع لیگ با بازیکنان و مربیان شما مذاکره داشتند، حسابی شاکی هستید.

دوست ندارم از تیمی اسم ببرم. برخی از تیم‌ها با مبالغی هنگفت سراغ بازیکنان ما آمدند و در شرایطی که با شهرخودرو قرارداد داشتند، با آنها مذاکره کردند. این مذاکره حرفه‌ای نبود و جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم که پای قراردادهایشان ایستادند و با ما ماندند.

پرونده نقل‌و‌انتقالاتی شهرخودرو بسته شده؟

ما یک دفاع وسط می‌خواستیم که هنوز هم دنبالش هستیم. لیست ما هنوز جا دارد. در ضمن یک سهمیه لیگ برتری هم می‌توانیم بگیریم.

داستان خداحافظی مهدی رحمتی از فوتبال به کجا رسید؟ چند هفته پیش در زمین چمن هتل آکادمی دیداری با عادل فردوسی‌پور داشتید و به او گفتید از فوتبال خداحافظی نکرده‌اید.

من هنوز برای خداحافظی از فوتبال تصمیمی نگرفته‌ام. مگر روز اول که آمدم سلام کردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم.

پس امسال هم شاهد حضور مهدی رحمتی در چارچوب دروازه خواهیم بود.

اگر شرایط زانویم اجازه می‌داد بازی می‌کردم ولی باید به زانویم برسم که البته این مسئولیت جدید کارم را سخت کرده است. حالا باید ببینم شرایط در آینده چگونه پیش خواهد رفت ولی در ایران مربیگری واقعا سخت است. فکر نمی‌کردم مربیگری اینقدر سخت باشد. من فعلا درگیر مسائل تیم هستم ولی اگر زانویم اجازه بدهد و در این زمینه مصدومیت و مشکلی نداشته باشم، ان شاءالله بازی خواهم کرد.

مربیگری سخت‌تر از دروازه‌بانی است؟

مربیگری سخت‌تر است چون باید در یک تیم ۴۰نفر را اداره کنم. وقتی در فوتبال ایران مسئولیتی را قبول می‌کنید قطعا کار شما سخت خواهد بود.

در مربیگری الگوی خاصی دارید؟

من فوتبال‌های روز دنیا را می‌بینم و یک مربی می‌تواند از هر تیم یا از سبک هر مربی استفاده‌های لازم را ببرد. من الگوی خاصی ندارم.

مربی مورد علاقه‌تان چه‌کسی است؟

نمی‌دانم. سؤال سختی پرسیدید.

فکر می‌کنید امسال کدام تیم مدعی اول قهرمانی است؟

تیم‌هایی که هزینه‌های هنگفت انجام دادند می‌توانند مدعی باشند. لیگ امسال به ۲ قسمت تقسیم می‌شود ولی از حالا نمی‌توان گفت کدام تیم شانس اول است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج