۱۰۵۶۳۵۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

آخرین تیر پرسپولیس؛ با آل‌کثیر در راه سوییس

وکیل پرونده آل کثیر می‌گوید باشگاه قصد دارد با استدلال‌های متفاوت در لایحه ارسالی به CAS رأی لغو موقت محرومیت را بگیرد.

ورزش سه: وکیل پرونده آل کثیر می گوید باشگاه قصد دارد با استدلال‌های متفاوت در لایحه ارسالی به CAS رأی لغو موقت محرومیت را بگیرد

موضوع محرومیت آل‌کثیر همچنان یک دغدغه جدی برای باشگاه، کادر فنی و هواداران پرسپولیس به حساب می‌آید و یا اینکه کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این محرومیت را تأیید کرده اما باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد کوتاه بیاید و این مسأله را در بالاترین مرجع حقوقی ورزشی دنبال خواهد کرد.

حالا تنها راه باشگاه برای نتیجه گرفتن از پیگیری‌هایش ارجاع پرونده به دادگاه عالی ورزش است تا بلکه بتواند از آل‌کثیر در بازی فینال لیگ قهرمانان استفاده کند. فعلا باشگاه منتظر شرح تفصیلی رأی است تا بلافاصله لایحه دفاعیه خود را CAS بفرستد. با این وجود پرسش‌هایی در خصوص ارجاع پرونده به CAS وجود دارد. از جمله اینکه با توجه به اینکه معمولا بررسی پرونده‌ها در این مرجع زمانبر است آیا پرسپولیس می‌تواند امیدوار باشد که قبل از فینال آسیا عیسی را در تیم داشته باشد یا نه؟ هومن هدایتی وکیل دادگستری و متخصص در حقوق ورزشی در این خصوص می‌گوید: «CAS را سامارانش رئیس سابق کمیته بین‌المللی المپیک پایه گذاری کرد و هدف اولیه این مرجع تسریع در تصمیم گیری‌های ورزشی بوده.

اگر دقت کنید در حاشیه المپیک‌ها هم CAS حضور دارد و از آنجایی که قصد دارند مانع از اطاله بررسی موضوعات حقوقی ورزشی شوند یک فرمولی دارند که بررسی می‌کنند و رأی می‌دهند. درست است که مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود اما یک تورنمنت در حال برگزاری است و بازی فینال هم چیزی حدود ۴۰ روز دیگر برگزار خواهد شد اما CAS تا آن موقع می‌تواند تصمیم‌گیری کند و رأی بدهد. البته این بدان معنی نیست که ما حتماً برای تغییر رأی اولیه شانس داریم و این را فقط از حیث زمان تصمیم گیری گفتم.»

شایعه‌ای در اردوی پرسپولیس به گوش می‌رسید که CAS می‌تواند رأی استیناف‌ ای اف سی را موقتاً لغو کند و بعد از چند ماه رأی نهایی خودش را اعلام کند که همین باعث خواهد شد عیسی تا آن زمان بتواند برای پرسپولیس در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. هدایتی در این خصوص می‌گوید: «CAS از قانون کوانتوم ۱۲ کشور سوییس تبعیت می‌کند که در آن قانون نوشته شده این مرجع نمی‌تواند از اجرای حکم به صورت موقت جلوگیری کند اما قادر است به صورت ماهیتی حکم را لغو کند.»

آخرین تیر پرسپولیس؛ با آل‌کثیر در راه سوییس

حالا که قرار است پرسپولیس این پرونده را در مرجعی فراتر از آسیا پیگیری کند برخی امیدوارند که شاید اتفاق خوبی بیفتد. تا کنون اعتراض و دفاعیات باشگاه پرسپولیس دو بار در مراجع انضباطی و استیناف ‌ای ف سی رد شده که در کشورمان این برخورد ظالمانه تلقی شده اما حالا که قرار است یک نهاد جهانی به پرونده رسیدگی کند امیدواری ایجاد شده که رأی تغییر کند و آل‌کثیر بخشیده شود. هدایتی در این خصوص می‌گوید :«در این گونه موارد خوشبختانه یا متأسفانه متن منطوق قانون و نه مفهوم قانون در نظر گرفته می‌شود و نص صریح قانون این حرکت را مصداق نژادپرستی تلقی کرده. البته نمی‌گویم خدای نکرده این بازیکن حرکت نژادپرستانه داشته بلکه معتقدم حرکتش مصداق نژادپرستی بوده. این منطوق قانون است و CAS هم سراغ مفهوم نمی‌رود چرا که اساساً کشف مفهوم کار سختی است و استناد به سابقه هم توجیه کننده نیست اما متأسفانه تا جایی که من می‌دانم باشگاه پرسپولیس دنبال اثبات این بوده که در شادی پس از گل این بازیکن قبلاً هم چنین اتفاقی افتاده بوده.»

اما با توجه به دفاعیات اولیه باشگاه پرسپولیس و توضیحات وکیل باشگاه و آل‌کثیر در جلسه استماع که رد شد، آیا در لایحه ارسالی به CAS باید موارد متفاوتی به عنوان دفاعیه مطرح شود تا شانس برنده شدن در این پرونده را داشته باشیم؟

به این سؤال امیر ساعد وکیل مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس و وکیل این پرونده اینگونه جواب می‌دهد: «دو تا پاسخ وجود دارد. یکی اینکه برخی معتقدند ‌ای اف سی تحت نفوذ برخی کشورها آرایی صادر می‌کند که به نوعی غرض ورزانه است پس بردن پرونده به CAS این امید را ایجاد می‌کند که نفوذ کمتری در رأی داشته باشند و شانس موفقیت بالاتر برود اما از آن طرف بر اساس رویه‌ای که آرای CAS به رسمیت شناخته می‌شود تغییر احکام انضباطی و شکستن آرایی که فدراسیون‌ها کنفدراسیون‌ها صادر می‌کنند به شرطی اتفاق می‌افتد که به صورت بسیار آشکاری این حکم انضباطی غیر متناسب تشخیص داده شود.

بنابراین اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم همان گونه که رفتن به CAS می‌تواند امیدوار کنند باشد به همان اندازه امکان نقض رأی بالاتر هم وجود دارد. با این حال من به عنوان مدیرمشاور حقوقی و مدیران باشگاه همان روزی که کمیته استیناف رأی را اعلام کرد درخواست گراند رأی را مطرح کردیم تا پرونده وارد فاز حقوقی شود چون باشگاه در جایی که باور دارد محکومیت انضباطی بازیکنانش واقعیت ندارد از او حمایت خواهد کرد. این از یک طرف به بحث حمایت از بازیکن تحت اختیار باشگاه برمی‌گردد اما بخشی از آن هم به خاطر نیاز فنی پرسپولیس از نظر فنی و روحی به اقای آل‌کثیر است پس ما از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده می‌کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فقط اندکی تفکر

      اگه بازیکن استقلال بود اصن پیگیر نمیشدن چون کسی این تیمو ساپورت نمیکنه

      پاسخ ها

      • کریمخانی

        میشه بگی این پولها از کجا میاد که ااستقلال باریکن دوازده میلیاردی را از چنگ پرسپولیس در میاره به خاطر اون وزیر بی کفایت که همه جا این هجمه را ه انداخته که پرسپولیسی خدا ادمهای دو رو را نابود کنه

    • بدون نام

      اوووه چقد بزرگش کردن یعنی لنگ بدون این بازیکن نمیتونه تو فینال بازی کنه

    • پدرام

      ات اشعال تو استقلال است تبریزی اگر بدبختید بیچاره بیا براتون بازی کنه!

    • تاج کبیر

      این بنده خدا را خودتون الکی گنده کردید. . اونم بی جنبه . حالا دیگه دنبال چی هستن ...

    • تاج کبیر

      شک نکنید مقصر بوده .. و کارش اصلا درست نبوده . از طرفی فیفا هم شدیدا با اونجور مسایل برخور د میکنه... درکل مقصر اصلی خود تیم و طرفداران انگ بودن این بنده خدا بی جنبه را زیادی بزرگ کردن و باعث نابودی اون شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج