۱۰۵۶۴۱۸
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

سقوط آزاد قیمت مسکن در راه است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه قیمت مسکن تا چند وقت آینده شاهد کاهش چشمگیری خواهد بود، گفت: به احتکار کنندگان مسکن توصیه می‌شود که با وجود روند کاهشی قیمت مسکن هرچه زودتر برای جلوگیری از زیان، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون قیمت ارز، سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفته است و بنابراین قیمت مسکن هم متاثر از این بازار روند کاهشی خواهد داشت افزود: در صورتی که این روند کاهشی قیمت در بازارهای موازی ادامه داشته باشد قیمت مسکن و مصالح ساختمانی هم روند نزولی به خود می‌گیرند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش قیمت مسکن آغاز شده است به طوری که این بازار در آینده نزدیک از رکود خارج شده و در آینده وارد رونق می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر بازارهای موازی مسکن با نوسان چشمگیر قیمتی روبه‌رو شده بودند، اظهار کرد: این موضوع در بخش مسکن تاثیرگذار بوده است و افزایش قیمت در بازارهای موازی زمینه ساز رکود و افزایش قیمت مسکن شده بود.

این مقام مسئول بیان کرد: با ایجاد ثبات قیمتی و همچنین کاهش قیمت در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و سکه، بخش مسکن هم با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود و در صورتی که این بازار به ثبات برسد، در آینده کاهش قیمت مسکن باعث افزایش قدرت خرید متقاضیان واقعی می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: بسیاری از احتکار کنندگان مسکن بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی احتکار کرده بودند که این خود زمینه ساز افزایش قیمت مسکن شده بود اما با کاهش قیمت ارز بخش مسکن نیز متاثر شده است و بنابراین پیشنهاد می‌شود که این گروه از احتکارکنندگان، واحدهای خود را هرچه سریعتر عرضه کنند.

خسروی تصریح کرد: به محض افزایش قیمت دلار قیمت آپارتمان نیز افزایش می‌یابد اما کاهش قیمت دلار بلافاصله منجر به کاهش قیمت مسکن نمی‌شود، چرا که انتظار بازگشت قیمت دلار به مدار صعودی منجر به مقاومت بازار در کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

او ادامه داد: با این حال رصد ما از وضعیت بازار مسکن حاکی از این است که در صورت تدوام کاهش قیمت دلار و ماندگاری دلار روی قیمت متعادل حتما با سقوط قیمت‌ها در بازار مسکن همراه هستیم.

خسروی در پایان توضیح داد: اقدامات دولت در کاهش قیمت دلار می‌تواند قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهد و از ادامه رشد قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسروشاهی

      خوابید؟دلار ۲۷ شد دوباره.
      ریزش کجا بود
      قیمتا رو دلالا تعییت میکنن
      ریشه اینا خشک نمیشه انگار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی دونم چرا بعضی ها نمی فهمند ثعود و سقوط چه شکلیه ، اگر نمی دونید بدونید. در همه بارار ها بصورت زیگزاگ قیمت ها بالا پایین میشه. یعنی اگر الان دلار ۳۲ تومن بود میاد تا ۲۷ تومن بعد میره رو ۲۹ تومن بعد دوباره میاد تا ۲‌۴ تومن بعد برمی گرده رو ۲۷ تومن بعد میهد رو ۲۰ تومن ... و انقدر این حرکت تکرار میشه تا کف کانال خودش رو پیدا کنه. مطمئن باشید با این شیب تندی که دلار داره میریزه احتمالا دو هفته دیگه بین ۱۵ تا ۱۸ خواهد بود. شک نکنید.

    • بدون نام

      خواب دیدین خیر باشه
      از این خبرها نیست
      دلار وسکه که بازم دارن بالا میرن

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        خودتونو‌ نزنید‌ به‌ خواب‌ چی میگی‌ برای‌ خودت‌ هیچ‌ وقت‌ دیگه‌ ‌ قیمت‌ ها‌ به‌ چند‌ سال‌ پیش‌ برنمیگرده‌ هیچ‌ وقت‌ ۴۰‌ ساله‌ همین‌ بوده‌ و‌ هست

    • بدون نام

      بنده مسکن مهر پردیس دارم گذاشتم برا فروش معلوم کیا میخوان به سود برسند املاکی پیسنهاد ۱۵۰ ملیون زیر قیمت دو هفته پیش داده اسرار داره بفروش از این هم پایینتر می یاد ماندم چه کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا عجله برا فروش نکن
        سودش رو دلال ها میبرن

    • بدون نام

      خودتی

    • بدون نام

      انصافا شخص قل قلی چند صد واحد و ویلای لاکچری دارد ،حاضر است یکریال کمتر ردشون کند،؟!

    • بدون نام

      واقعیت این است که اصولگراها نمیگذارن قیمتها پایین بیاد بعد 9 ماه بگن کار ما بود.ولی به محض ورود دولت انها مثل مجلسشون باز همه چیز چند برابر میشه

    • بدون نام

      کدام لوازم مصرفی درساختمان یک ریال پایین امده که این اقا اینطوری هشدارمیده ضمنا یکسری به مصالح ساختمانی بزن ببین کدام مصالح ارزان شده شمالم حرفی زدی که ازقافله عقب نم نمونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج