۱۰۵۶۶۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

به بهانه یک انتقال پرسروصدا؛ کدام علی کریمی؟

بعضی بازیکنان هستند که وزنه سنگین هم‌نام بودن با ستاره‌ها را باید به دوش بکشند، مثل رونالدو‌ها که هنوز اولی را «اورجینال» خطاب می‌کنند یا علی کریمی پرسپولیس و علی کریمی استقلال.

روزنامه ایران ورزشی: بعضی بازیکنان هستند که وزنه سنگین هم‌نام بودن با ستاره‌ها را باید به دوش بکشند، مثل رونالدوها که هنوز اولی را «اورجینال» خطاب می‌کنند یا علی کریمی پرسپولیس و علی کریمی استقلال. گرچه نام اصلی ستاره قرمزها محمدعلی کریمی‌پاشاکی است اما همیشه و همه‌جا او را علی کریمی صدا زدند و حتی تیفوسی‌های هوادارش برای اینکه او را به رخ دایی بکشند فریاد می‌زدند: «علی، فقط کریمی!» وقتی علی کریمی پرسپولیس با لباس فتح در مسابقات سالنی، بازیکنان حریف را به هم گره می‌زد، علی کریمی استقلال در ایذه فقط سه سال داشت! آنها که خوزستان رفته‌اند و ایذه را دیده‌اند می‌دانند در مورد یک شهر کوچک اما باستانی حرف می‌زنیم.

مجسمه مرد پارتی (سورنای اشکانی) را در حوالی این شهر یافتند و البته در فوتبال هم بعد از ایمان مبعلی که ستاره بود، بازیکنانی مثل رضا نوروزی، علی ممبینی، میلاد شیخ‌الاسلامی و... را هم معرفی کردند. ایمان در فولاد ستاره شد و علی کریمی محصول سپاهان است، اما همیشه هرجا بود اسم «علی کریمی» جادوگر آسیا هم برایش اسباب انگیزه بود و هم گاهی بهانه شوخی که این کجا و آن کجا! در اصفهان خوش درخشید؛ هم لیگ برتر را به دست آورد و هم جام حذفی را. یک هافبک میانی بالابلند با شوت‌های سرکش، قدرت بازی‌خوانی بالا و مشتاق برای ورود به درگیری‌های بدون اعمال خشونتی غیرضروری که بعضی‌ها آن را نشانه تعصب می‌دانند و عموماً کمر تیم خودی را می‌شکند!

به دیناموزاگرب کرواسی رفت ولی بی‌هیچ دستاوردی به اصفهان برگشت. کارلوس کی‌روش او را پسندیده بود و اگر گرفتار مصدومیت نبود احتمالاً یکی از ملی‌پوشان ایران در جام‌جهانی روسیه می‌شد. و بعد با قراردادی خوب لباس استقلال را به تن کرد تا فوتبال ایران یک علی کریمی آبی را هم به خود ببیند. او را جانشین امید ابراهیمی، فرمانده استقلال لقب دادند و البته به نظر می‌رسید هیچ‌وقت نتوانست از «جانشین» فراتر برود؛ عملکرد امید ابراهیمی که او هم البته استقلالی‌ها را به‌یکباره و تلخ جا گذاشت چیز دیگری بود.

علی کریمی در حالی که کم‌کم داشت به‌عنوان یک بازیکن محبوب و رهبر خودش را در تیم جا می‌انداخت، بعد از مکثی طولانی برای بررسی پیشنهاداتش به القطر رفت؛ جایی که علی کریمی اورجینال بعد از اتمام قراردادش با بایرن‌مونیخ در سال ۲۰۰۷ به آن پیوست و بعد از آن پیراهن السیلیه، پرسپولیس، استیل‌آذین، شالکه ۰۴، پرسپولیس و تراکتور را به تن کرد! روندی عجیب و پرچالش. اگر به بازی کائنات باور دارید و بازی علی کریمی استقلال در القطر را یک نشانه می‌دانید به نظر می‌رسد علی کریمی استقلال با ۲۶ سال سن آینده عجیبی در پیش دارد؛ هم ممکن است به بوندس‌لیگا برود و هم دوباره به استقلال برگردد و هواداران برایش شعار علی بوندس‌لیگایی سر بدهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج