۱۰۵۶۸۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حکم سمیعی موقت است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: شطرنج ایران در سال ۹۸ توفیقات خوبی کسب کرد.

خبرگزاری میزان: معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: شطرنج ایران در سال ۹۸ توفیقات خوبی کسب کرد.

مهدی علی نژاد در پایان مجمع عمومی فدراسیون شطرنج اظهار داشت: مجمع عمومی امروز برگزار شد و این جلسه مربوط به بررسی عملکرد سال ۹۸ بود. عملکرد فدراسیون، گزارش حسابرس، گزارش خزانه دار و گزارش بازرس در سال ۹۸ ارائه شد و به تایید اعضا رسید.

وی ادامه داد: شطرنج ایران در سال ۹۸ توفیقات خوبی داشت که از جمله می توان به قهرمانی جهان خادم الشریعه اشاره کرد. این رشته در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هم وارد شده و امیدواریم بتواند یکی از رشته‌های مدال آور ما در آن مسابقات باشد. بعد از فروکش کردن ویروس کرونا هم شاهد برگزار مجمع حضوری انتخاباتی شطرنج هم خواهیم بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا نیاز هست که نامزدهای انتخابات فدراسیون مجدداً ثبت نام کنند، تصریح کرد: فعلا چنین بحثی مطرح نیست؛ مگر اینکه این عقب افتادن خیلی طولانی شود. بستگی دارد که شرایط کرونا چگونه پیش برود. اگر بتوانیم زود انتخابات را برگزار کنیم، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، اما اگر این روند طولانی شود، چاره ای جز ثبت نام مجدد نخواهد بود.

علی نژاد درخصوص بدهی ایران به فدراسیون جهانی و مطرح شدن موضوع تعلیق گفت: فدراسیون از گذشته یک بدهی ۶۰ هزار دلاری به فدراسیون جهانی دارد. در عین حال بدهی مستمری هم دارد که برای همه کشورها هست. شطرنج بازان ایران چون زیاد هستند، این بدهی ها بیشتر می شوند. مذاکراتی با فدراسیون جهانی صورت گرفته تا این بدهی ها به صورت قسطی پرداخت شود.

وی ادامه داد: یک ماه و نیم پیش حدود ۱۰ هزار یورو پرداخت شد. سعی می کنیم به فدراسیون کمک کنیم که تا پایان سال میلادی همین مقدار یا ۱۰ هزار دلار پرداخت کند. با این روند تا یک یا دو سال آینده این موضوع به صورت قسطی تسویه خواهد شد.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اداره شدن بیش از ۵ فدراسیون به صورت سرپرستی، اظهار داشت: طبیعی است که اداره شدن با رئیس خیلی بهتر خواهد بود اما شرایط کشور ما همچون سایر کشورهای جهان عادی نیست. همین حالا اتفاقات غیرعادی زیادی رخ می دهد. همه شاهد محدودیت ها هستند و اگر این محدودیت ها نبود، می توانستیم انتخابات ها را برگزار کنیم، اما سلامتی سایرین برای ما اهمیت دارد. ضمن اینکه سرپرست ها هم به خوبی در حال انجام وظایف خود هستند.

علی نژاد خاطرنشان کرد: فعالیت هایی ورزشی در دنیا هم عملاً تعطیل است. از این جهت فکر می کنم اداره فدراسیون ها مشکل چندانی نداشته باشد. بدیهی است که ما براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی توانیم افراد زیادی را برای حضور در یک جلسه دور هم جمع کنیم.

وی درمورد انتخاب سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: وی با توجه به اینکه مدیرعامل باشگاه شد، طبیعی بود که نمی توانست به عنوان مدیرکل حراست به کار خود ادامه دهد، چون دو شغله محسوب می شد. از آنجایی که انتخاب مدیرکل حراست جدید فرایندی دارد و باید هماهنگی هایی بین وزارت ورزش و حراست کل شکل بگیرد، نیاز به زمان داشتیم و از طرفی نمی توانستیم مسئولی برای حراست نداشته باشیم. تصمیم گرفتیم که حکم سرپرستی برای وی صادر شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: این به آن معنا نیست که سمیعی قرار است به کار خود در این سمت ادامه دهد. این کار به صورت موقت انجام شده و با هماهنگی هایی که صورت خواهد پذیرفت، به زودی مدیرکل حراست معرفی خواهد شدتا مشکلی رخ ندهد.

علی نژاد درخصوص انتقادهای اخیر علیرضا فغانی و خارج شدن از لیست ایران، تصریح کرد: انتخاب داور برای یک رویداد از شرح وظایف فدراسیون هاست. این کار با پیشنهاد کمیته داوران در فدراسیون انجام می گیرد. این حق آنها است که چنین تصمیمی بگیرند و وزارت ورزش نمی تواند دخالتی در این موضوع داشته باشد. من هم روز گذشته از طریق رسانه ها در جریان این موضوع قرار گرفتم چون قبل از آن هماهنگی با ما صورت نگرفته بود و نیازی به هماهنگی هم نبود. با مسئولان فدراسیون صحبت کردم و توضیحاتی را گرفتم. قرار شد بررسی های بیشتری صورت بگیرد و اگر نیاز بود توضیحات بیشتری به وزارتخانه بدهند اما باید بدانیم که فدارسیون فوتبال استقلال دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج