جاباما
۱۰۵۶۸۳۷
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

معتادان هم کرونا می‌گیرند

دبیرستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معتادان هم کرونا می‌گیرند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۵ معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد و از این تعداد پس از انجام تست کرونا، نتیجه آزمایش ۱۰ معتاد مثبت اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: دبیرستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معتادان هم کرونا می‌گیرند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۵ معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد و از این تعداد پس از انجام تست کرونا، نتیجه آزمایش ۱۰ معتاد مثبت اعلام شد.

سیدقدیر مرتضوی ۲۰ آبان‌ماه در شورای توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق گفته متویان امر شاخص‌های افسردگی در جامعه در حال افزایش است، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش افسردگی در حال حاضر شیوع بیماری کرونا است، متاسفانه این بیماری سلامت روان افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیرستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری افزود: مسئله افسردگی گرایش جوانان و نوجوانان را نسبت به اعتیاد در جامعه افزایش می‌دهد، اگر به این مسئله در حال حاضر توجه جدی صورت نگیرد، شاهد افزایش آمار معتادان خواهیم بود.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فواید استفاده از موادمخدر در درمان و پیشگیری از بیماری کرونا، گفت: این باور غلط است و در کشور و استان شاهد ابتلای معتادان به این ویروس هستیم، این در حالیست که معتادان معمولا گوشه‌گیر هستند و در اجتماعات حضور ندارند.

مرتضوی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ۷۵ معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد و از این تعداد پس از انجام تست کرونا، نتیجه آزمایش ۱۰ معتاد مثبت اعلام شد، همچنین در کشور ۵۰ معتاد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج این شایعات و باورهای غلط در فضای مجازی موجب گرایش افراد به سمت استعمال موادمخدر و افزایش قیمت برخی از انواع موادمخدر شده است، موادمخدر در پیشگیری و درمان کرونا سودمند نیست و عوارض زیادی را در پی دارد.

بیکار شدن ۲۰۰۰ کسبه شاغل در جوار امامزادگان چهارمحال و بختیاری در پی شیوع کرونا

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از تشکیل یاران وقف در حوزه مبارزه و پیشگیری از موادمخدر در استان خبر داد و اظهار کرد: می‌توان بخشی از موقوفات را به این مسئله اختصاص داد، خیرین می‌تواند وقف خود را با نیت مبارزه با موادمخدر انجام دهند، همچنین باتوجه به اینکه ترک موادمخدر هزینه‌بر است، می‌توان بخشی از درآمدهای وقف را بنا بر نیت واقف به مسئله درمان معتادان اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه نقش بقاع متبرکه در سلامت روان جامعه بی‌بدیل است، گفت: مغاطیس‌های معنوی در این مکان‌ها می‌تواند افراد را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کند، مراکز مشاوره به همین منظور در جوار امامزادگان در بحث مشاوره خانواده، سبک زندگی اسلامی، مدیریت خشم و .. فعالیت می‌کنند.

امیری با بیان اینکه بیکاری یکی از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، یادآور شد: تعطیلی بقاع متبرکه در ایام کرونا موجب بیکاری بیش از ۲۰۰۰ نفر از افرادی شد که در جوار امامزادگان استان کسب و کار داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، بحث آموزش پیکرتراشی در بقاع متبرکه در حال انجام است، این شغل نیاز به سرمایه اولیه ندارد، اما سودآوری بالایی دارد، افرادی برای بحث آموزش در بقاع متبرکه به‌کارگیری شده‌اند.

وی در پایان گفت: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در بین نیازمندان توزیع شده است، همچنین ۱۲۱ گوسفند ذبح و بین فقرا توزیع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معتادا نمیگیرن این چیزی جز واقعیت نیست انقدر دروغ نگید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        من بانظر شما موافقم

      • بدون نام

        بله معتادها هم کرونا میگیرن ولی تریاکیها نمیگیرن..مواد صنعتی مثل شیشه و کراک لونه کروناست. .جهت اطلاع و درج درپرونده صنعتگران شیشه باز

    • بدون نام

      میدونید چرا معتادها کمتر سرما خوردگی و بقیه بیماریها روکمتر میگیرن،چون خدا دو بلا رو همزمان به یک نفر نازل نمیکنه،چون همون بلای اعتیاد بسه برا یه معتاد

      پاسخ ها

      • سارینا

        برای اینه معتادا مریض نمیشن همیشه مرفین تو بدنشونه خیلی خیلی کمتر مریض میشن

      • مارال

        دم ت گرم

    • فسای

      درست است معتادان‌ صنعتی هم میگیرند ولی سنتی نه چون از قدیم تنها دارو مسکن تریاک بود بچه بودم سرما میخوردم یک دود بافوردوا درد بود

    • من

      کسایی ک مواد سنتی مصرف میکنن نمیگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج