۱۰۵۶۸۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هشدار جدی درباره مصرف هروئین در کشور

یک کارشناس مبارزه با اعتیاد گفت: مصرف هروئین به خاطر قیمت پایین و دسترسی آسان در حال رشد است و هرئین به طور کامل بازار کراک را از آن خود کرده است.

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مبارزه با اعتیاد گفت: مصرف هروئین به خاطر قیمت پایین و دسترسی آسان در حال رشد است و هرئین به طور کامل بازار کراک را از آن خود کرده است.

سعید صفاتیان در مورند جایگزینی کراک با هروئین در کشور گفت: مصرف هروئین به خاطر قیمت پایین و دسترسی آسان در حال رشد است و به طور کامل بازار کراک را از آن خود کرده است.

وی افزود: طی یک سال گذشته به خاطر نوسان قیمت ارز در کشور، قیمت مواد مخدر نیز افزایش داشته اما درصد افزایش قیمت هروئین کمتر بوده و بخاطر همین گرایش به مصرف هروئین بیشتر شده است.

این کارشناس مبارزه با اعتیاد در مورد چرایی تغییر مداوم نوع مواد مصرفی از سوی معتادان گفت: این تغییر مواد در همه جای دنیا هست و چیز جدیدی نیست اما در ایران مصرف کنندگان شیشه به خاطر رفع بی خوابی و مسائل اینچنینی، به سمت هروئین می‌روند و بعد از رفع مشکلات بار دیگر به سمت مصرف شیشه باز می‌گردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتادان کراکی، به مصرف هروئین راضی می‌شوند گفت: برای آنها هروئین جایگزین خوبی است، البته در کنار هروئین از شیشه هم به عنوان مکمل استفاده می‌کنند.

صفاتیان با استقبال از طرح ایجاد اتاق‌های امن تزریق برای معتادان تزریقی خاطرنشان کرد: این طرح از جمله طرح‌های کارشناسی است و خدا را شکر در این دولت به طرح‌های کارشناسی توجه بیشتری می‌شود اکنون نیز دیگر مانند گذشته قوه قضائیه و نیروی انتظامی نسبت به طرح‌های پیشگیری و کاهش آسیب واکنش منفی نشان نمی‌دهند و از طرح‌های کارشناسی شده استقبال می‌کنند.

وی همچنین به مسئله خروج نیروهای ناتو از افغانستان اشاره کرد و گفت: این مسئله ممکن است ۳ پیامد مختلف برای کشور ما در پی داشته باشد؛ اول اینکه ممکن است افغان‌ها نتوانند جلوی رشد تولید مواد مخدر را بگیرند و با افزایش تولید قیمت مواد مخصوصا در ایران کاهش می‌یابد و این امر به تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر صنعتی به سنتی می‌انجامد.

این کارشناس مبارزه با اعتیاد ادامه داد: دومین احتمال این است که دولت افغانستان موفق به کاهش تولید مواد مخدر شود و این سبب گران شدن مواد مخدر سنتی و افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی شود.

به گفته صفاتیان در حالت سوم هم تغییری در شرایط موجود ایجاد نخواهد شد و این قاچاقچیان هستند که قیمت مواد را تعیین خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arash

      رسیده ایم به اتاق تزریق خدابه خیربگذراند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج