جاباما
۱۰۵۶۹۱۶
۱ نظر
۹۷۴۶
۱ نظر
۹۷۴۶
پ

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

شاید پیشتر نام رز جاودان را شنیده باشید، اما اطلاعات دقیقی در رابطه با آن نداشته باشد. رز جاودان نوعی از گل رز می‌باشند که با ظهورشان به دوران پژمرده شدن گل‌های طبیعی پایان داده‌اند.

برترین‌ها: شاید پیشتر نام رز جاودان را شنیده باشید، اما اطلاعات دقیقی در رابطه با آن نداشته باشد. رز جاودان، که با نام رز مومیایی یا رز ماندگار نیز شناخته می‌شوند، نوعی از گل رز می‌باشند که با ظهورشان به دوران پژمرده شدن گل‌ و گیاه های طبیعی پایان داده‌اند. بدون شک نام این گل را با نزدیک شدن به روز عشق یا همان ولنتاین بیشتر خواهید شنید. گل رز ماندگار یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به معشوق خود بدهید. این گل‌ها در صورت مراقبت صحیح و کافی، می‌توانند حتی تا چند سال نیز بدون آب، خاک و نور زنده بمانند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با گل رز جاودان، روش نگهداری آن، میزان ماندگاری گل و عطر آن همچنین قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

رز جاودان چیست؟

از آن جایی که گل‌های طبیعی معمولا دوام چندانی ندارند و در مدت زمان کوتاهی پژمرده می‌شوند، رز‌های جاودان با فرآیندی متفاوت تولید شدند. به نوعی می‌توان گفت با ورود رز جاودان به بازار دوره‌ی گل‌های طبیعی که به سرعت پژمرده می‌شوند، به پایان رسید.

فرایند ساخت رز ماندگار چندان ساده نیست و نیازمند تجهیزات پیشرفته می‌باشد به همین خاطر نمی‌توان گفت که هر کسی در خانه قادر به ساخت آن‌ها خواهد بود. این فرایند حدود یک هفته زمان می‌برد و برای ساخت آن از رز‌های بسیار مقاوم و اصلاح شده استفاده می‌کنند. معمولا پس از طی فرایند ساخت رز ماندگار، آن را داخل باکس‌های شیشه‌ای قرار می‌دهند تا از رز در مقابل گرد و خاک، ضربه، جریان هوای گرم ودما و رطوبت گل محافظت شود. البته در برخی موارد از رز ماندگار برای ساخت گل سر، دسته گل عروس و حتی تابلو‌های دیواری نیز استفاده می‌شود.

رز‌های جاودان معمولا در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند و می‌توانند هدیه بسیار زیبا و منحصر به فردی باشند. سعی کنید از جمله :رز جاودان بنفش،رز جاودان قرمز،رز جاودان هفت رنگ رز جاودان مشکی و...رز جاودان را از فروشگاه‌های معتبر گل خریداری کنید تا از ماندگاری آن اطمینان داشته باشید. زیرا با افزایش محبوبیت این گل‌ها بسیاری از افراد با کلاهبرداری گل‌های معمولی را به نام رز ماندگار به فروش عمده گل رز جاودان می‌رسانند.

نگهداری از رز ماندگار چندان دشوار نیست، زیرا این گل‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که بدون نیاز به آب، خاک و نور کافی نیز زنده مانده و طراوت خود را از دست ندهند. اما برای افزایش ماندگاری آن‌ها می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 قرار دادن گل در ماده ای دارای گلیسرین، رنگ و مواد مخصوص، گل ها به رنگ دلخواه درمی آیند و فرآیند لازم برای زیاد کردن ماندگاری آن هم صورت می‌گیرد.در مرحله ی سوم برگ و گلبرگ ها بررسی می‌شوند  و در نهایت گل‌هایی به مرحله ی توزیع در بازار می‌رسند که از نظر رنگ و شادابی و سالم بودن گلبرگ ها بدون نقص هستند.

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

 

انواع مدل رز جاودان

برای آشنایی بیشتر با رز جاودان بهتر است با برخی از انواع این مدل رز آشنا شوید:

گل رز جاودان پالادیوم

برای معرفی گل رز جاودان پالادیوم باید گفت این مدل رز جاودان یکی از بهترین انواع رز جاودان است. در ساختار این گل، ترکیبی از هنر و طبیعت به کار رفته که ساختار این گل را به نسبت سایر انواع آن متمایز می‌کند.

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

گل رز جاودان دیو و دلبر

بدون شک شما نیز با گل رز مشهور انیمیشن دیو و دلبر آشنا هستید. ساختار گل رز جاودان دیو و دلبر نیز الهام گرفته از این گل مشهور است.

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکسرز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

گل رز جاودان موزیکال

برای افرادی که از موسیقی لذت می‌برند، گل رز جاودان موزیکال بهترین انتخاب است. برای ساخت گل رز جاودان موزیکال معمولا از جعبه‌های موسیقی کوچکی استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی می‌تواند آرامش بخش هم باشد.

رز جاودان چیست؟ | روش ساخت، نگهداری، ماندگاری و قیمت + عکس

نماد رنگ های گل رز جاودان چیست؟

حتما شما نیز شنیده‌اید که هر رنگ از رنگ های گل رز جاودان نمادی چیزی هستند. در ادامه به برخی از این نمادها اشاره می‌کنیم:

  • نماد گل رنگ قرمز: نماد عشق و محبت
  • رنگ سفید: نماد معصومیت و جوانی
  • رنگ نارنجی: نماد انرژی و اشتیاق برای زندگی
  • رنگ آبی: نماد رازآلود و مرموز بودن
  • رنگ مشگی: نماد شروعی دوباره

روش ساخت گل رز جاودان

برای ساخت گل رز جاودان ابتدا شاخه‌های گل از مزارع گل برداشت شده و سپس در طی فرایند خاص نگهداری می‌شوند تا گل‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند. در طی این فرایند به گل‌ها موارد نگه‌دارنده‌ای تزریق می‌شود تا طول عمر گل‌ها بالاتر برود.

چگونه از رز جاودان نگهداری کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم رز ماندگار روش نگهداری چندان دشواری ندارد، اما با رعایت نکات و مراقبت‌های زیر می‌توانید ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید:

  • گل‌ها را به هیچ عنوان لمس کنید. زیرا در صورت لمس آن‌ها ممکن است مواد نگهدارنده روی آن‌ها از بین رفته و گل‌ها زودتر خراب شوند.
  • به رز جاودان آب ندهید. این گل طوری طراحی شده که نیازیبه آبیاری ندارد.
  • سعی کنید این گل را در محیط‌هایی با دمای پایین نگه ندارید، دما مستقیما روی ماندگاری گل‌ها تاثیرگذار است.
  • گل رز ماندگار را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور مستقیم گل‌ها را پژمرده می‌کند.
  • رز جاودان را از مواد شیمیایی مانند رنگ دور نگه دارید.
  • این گل معمولا در یک باکس شیشه‌ای قراردارد، سعی کنید مراقب این باکس شیشه‌ای باشید و رز ماندگار را از این باکس جدا نکنید.
  • درب باکس رز ماندگار را تا حد امکان همیشه بسته نگه دارید تا گرد و غبار روی گل ننشیند. گرد و غبار می‌تواند موجب پژمردگی سریع‌تر گل شود.

ماندگاری گل رز جاودان چقدر است؟

بسیاری بر این گمانند که رز‌های جاودان تا ابد ماندگاری دارند و هرگز پژمرده نمی‌شوند، اما اینطور نیست. رز‌های جاودان در واقع رز‌های طبیعی هستند که طی فرایند خاصی ماندگاری آن‌ها افزایش یافته و می‌توانند تا دو یا سه سال دوام و ماندگاری داشته باشند، اما به هرحال روزی پژمرده خواهند شد و ابدی نیستند.

البته روش نگهداری از رز ماندگار نیز رابطه مستقیم با میزان ماندگاری آن دارد. اگر نکات گفته شده را به طور کامل رعایت کنید، رز جاودان می‌توند ماندگاری بیشتری داشته باشد، در غیر اینصورت ممکن است عمر گل جاودان نهایتا یک سال باشد.

 

سوال دیگری که ممکن است در رابطه با گل رز ماندگار مطرح باشد، میزان ماندگاری عطر و بوی این گل است. اگرچه گل رز جاویدان تا دو یا سه سال نیز می‌تواند ماندگاری داشته باشد، اما عطر این گل‌ها این ماندگاری را ندارد و عط آن‌ها معمولا بعد از دو تا سه ماه از بین می‌رود.

قیمت رز جاودان در سال 1402

از آن جایی که رز‌های جاودان معمولا وارداتی می‌باشند و قیمت آن‌ها به دلار یا یورو محاسبه می‌شود معمولا قیمت ثابت و مشخصی ندارند و نوسانات ارز می‌تواند بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار باشد. رز‌های ماندگار یا جاودان اصولا به صورت تک شاخه به فروش می‌رسند و قیمت هر شاخه با توجه به سایز گل، رنگ، برند تولید کننده آن و جنس و شکل باکس که در آن قرار می‌گیرد می‌تواند بین 600 تا 1میلیون تومان متفاوت باشد.

تفاوت رز جاودان با رز خشک شده در چیست؟

اصلی‌ترین تقاوت رز جاودان با رز خشک شده طریقه تولید آن‌هاست. در فرایند تولید رز جاودان گل طوری نگهداری می‌شود که رنگ طبیعی خود را حفظ کند در حالی که در فرایند خشک کردن گل چنین اتفاقی نمی‌افتد.همچنین نگهداری گل خشک شده  به دلیل شکننده بودن بسیار دشوار است در حالی که رز جاودان شرایط نگهداری راحت‌تری دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک گل رز قرمز تقدیم به برترین ها.
      باعشق
      ماندگار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج