۱۰۵۷۰
۱ نظر
۶۱۴۲
۱ نظر
۶۱۴۲
پ

بازیگران زن فقط در فیلم حجاب دارند!

رئیس گروه مطالعات اجتماعی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: بازیگرانی که در نقش‌های مثبت و محجبه استفاده می‌شوند اگر به رفتار و پوششی که بازی می‌کنند اعتقاد نداشته باشند فعالیت آنها نتیجه معکوس در جامعه خواهد داشت.

سیده فاطمه محبی با اشاره به فرهنگ‌سازی غیرمستقیم رسانه بر جامعه اظهار داشت: ادامه روند اختصاص الگوهای رفتاری و منش‌های خاص در فیلم‌ها و سریال‌ها با نوع پوشش افراد می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه شود.

وی عنوان کرد: اختصاص ویژگی‌های خاص و شرایط زندگی با نوع پوشش و حجابی که زنان در فیلم‌ها و سریال‌ها از آن استفاده می‌کنند به صورت فعلی اصلاً مناسب نیست چرا که استفاده از انواع پوشش‌ها را می‌توانیم در اقشار مختلف جامعه شاهد باشیم و اینکه هنرمندان بخواهند نوع لباس و پوشش را به گروه یا اندیشه‌ای خاص مختص کنند طبیعتاً اثر منفی خواهد داشت.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه رسانه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند در طولانی مدت رفتار افراد جامعه را تغییر دهند، ادامه داد: بسیاری از کارگردانان در فیلم‌های مذهبی و معناگرا که قصد انتقال پیام مثبت به مخاطب را دارند ممکن است بازیگری را برای ایفای نقش مثبت انتخاب کنند که در زندگی شخصی خود از نظر پوشش و رفتارهای اجتماعی فاصله زیادی با نقش محوله داشته باشد.

وی بیان کرد: این امر به دلیل این است که فرد، اعتقادی به نقشی که ایفا می‌کند ندارد و اگر مخاطب جذب نقش شود و سپس عکس آن را در رفتار و زندگی اجتماعی و فردی وی مشاهده کند نه تنها فیلم نتوانسته اثر مثبتی بر مخاطب داشته باشد بلکه نتیجه معکوس نیز به همراه داشته است.

محبی افزود: ‌کارگردان‌ها باید سعی کنند از بازیگرانی در نقش‌های مثبت و محجبه استفاده کنند که ضمن انجام بازی‌های خوب خود نیز به رفتار و پوششی که بازی می‌کنند اعتقاد داشته باشند چرا که در غیر این صورت جدا از اینکه پیام مثبتی به مخاطب منتقل نمی‌شود شاهد نتیجه معکوس در اذهان عمومی هستیم.

منبع : فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازیگران زن فقط در فیلم حجاب دارند!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      تخته به اين سينما و بازيگراش . اه اه اه اه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج