جاباما
۱۰۵۷۰۰۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

معاون رئیس پنتاگون استعفا کرد

تنها یک روز بعد از برکناری مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، جیمز اندرسون معاون وی و عالی ترین مقام سیاسی پنتاگون سه شنبه شب استعفا کرد.

ایرنا: تنها یک روز بعد از برکناری مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، جیمز اندرسون معاون وی و عالی ترین مقام سیاسی پنتاگون سه شنبه شب استعفا کرد.

از نشریه پولیتکو، گفته می شود اندرسون به دلیل داشتن اختلاف با کاخ سفید از مقام خود استعفا کرده است.

استعفا اندرسون معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست، به طور بالقوه زمینه را برای ورود "آنتونی تاتا" نامزد جنجالی دونالد ترامپ برای مهمترین مشاغل سیاسی که به دلیل توییت های اسلام هراسی مورد توجه قرار گرفت، باز می کند.

معاون رئیس پنتاگون استعفا کرد

به نوشته پولیتکو، اندرسون در حالی صبح سه شنبه (به وقت محلی) استعفا خود را اعلام کرد که انتظار می‌رفت کاخ سفید در روزهای آینده از وی بخواهد تا کناره گیری خود را اعلام کند.

اندرسون در نامه استعفا خود نوشت: من سپاسگزارم که هدایت مردان و زنان فداکار که نقش اساسی در امنیت ملت ما دارند، به من سپرده شده است. اکنون، مثل همیشه موفقیت طولانی مدت ما به پایبندی به قانون اساسی ایالات متحده بستگی دارد و همه کارمندان دولت سوگند می خورند که از آن حمایت و دفاع می کنند.

استعفای اندرسون در حالی اعلام می شود که ترامپ دو روز بعد از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در پیامی توئیتری اسپر را اخراج و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را را به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرد.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت اسپر با طرح ترامپ برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

اسپر به میلیتاری تایمز گفت قصد نداشته از پست خود کناره گیری کند اما انتظارش را داشت که در یک زمان نامعلوم دوره خدمت او تمام شود.

وی به این رسانه گفت که اگر ترامپ با ارتقای الکساندر ویندمن سرهنگ ارتش که مورد تایید پنتاگون بود، مخالفت می کرد «مطمئنا» استعفا می داد. ویندمن در تحقیقات استیضاح ترامپ بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶میلادی شهادت داده بود. این سرهنگ ارتش در نهایت بعد از تاخیر در ارتقای شغلی خود را بازنشسته کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج