جاباما
۱۰۵۷۰۹۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بیرنگ: هر وقت نازم را کشیدند کار می کنم

بیژن بیرنگ کارگردان «خانه سبز» گفت: بعضی ها می گویند مغز آدم از سن ۷۰ سالگی تازه راه می افتد و من هم هر وقت کار باشد به سمتش می دوم. هر وقت نازمان را کشیدند حتما کار می کنیم.

خبرگزاری فارس: بیژن بیرنگ کارگردان «خانه سبز» گفت: بعضی ها می گویند مغز آدم از سن ۷۰ سالگی تازه راه می افتد و من هم هر وقت کار باشد به سمتش می دوم. هر وقت نازمان را کشیدند حتما کار می کنیم.
بیرنگ: هر وقت نازم را کشیدند کار می کنم
منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» رادیو ایران میزبان بیژن بیرنگ نویسنده، تهیه کننده و کارگردان بود.
بیرنگ در ابتدا گفت: من همیشه از صدای خودم بدم می آمد و فکر می کردم یک صدای تودماغی مزخرف دارم تا اینکه یک برنامه تاکشو با نام «باز هم زندگی» اجرا کردم و همه چیز برعکس شد! به من می گفتند چقدر صدایت خوب و آرامش بخش و مهربان است. اینطوری بالای سرم شاخ درآمد!
وی افزود: این برنامه در 15 قسمت ساخته و سه بار پشت هم روی آنتن تکرار شد!
ضابطیان نیز به گفتگوی بیرنگ با نجف دریابندری و فهیمه راستکار در این برنامه اشاره کرد و بیرنگ پاسخ داد: من فکر می کنم تنها کار تصویری و صوتی که از آقای دریابندری وجود دارد همان بخش لذت غذا در آن برنامه است.
کارگردان «خانه سبز» درباره دلیل ادامه پیدا نکردن تاک شوی خود توضیح داد: ما سالها خواستیم ادامه این برنامه را بسازیم؛ موقعی که ما خواستیم تلویزیون شرایطش را نداشت و گویا دوره ما تمام شده است.
بیرنگ در پاسخ به ضابطیان که به کارهای ماندگار او اشاره و درباره جادوی کارهایش در جذب مخاطب سوال می کرد، اظهار کرد: من به این موضوع خیلی فکر کرده ام. اول این را بگویم که دوره ما به این خاطر نگذشته که دیگر کار نمی کنیم، امثال اسپیلبرگ با سن بالای 70 هنوز دارند کار می کنند، ولی شرایط به گونه ای رقم خورد که دیگر حوصله ما را ندارند، حوصله آدمهای سخت گیر. شاید هم دوره مثبت اندیشی دیگر گذشته است و باید وارد وادی های تلخ زندگی شویم که الان همه برنامه ها دچار آن هستند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهم به سوال شما جواب بدهم باید بگویم آن چیزی که باعث می شود یک برنامه با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و ماندگار شود، یک فرمول کلی دارد، اگر اثری محترم نباشد، مخاطب برای صاحب اثر هم احترام قائل نمی شود و تمام آثاری که در دنیا ماندگارند آثار محترمی هستند.
بیرنگ اذعان کرد: راز ماندگاری این است که به نیاز مخاطب جواب بدهید، نیاز هم آن چیزی نیست که امروز به آن سلیقه و خواست مخاطب می گوییم، بلکه چیزی است که جامعه در شرایطی به آن نیاز دارد. وقتی شما دچار خلق یک اثر ادبی شدید، به آن نیاز پاسخ دادید. این ماحصل تحقیق است که ما بفهمیم نیاز جامعه چیست؟ برخی از این نیازها همیشگی است و برخی به دوره ها برخورد می کنند. اگر اینگونه جلو بروید، مخاطب احساس می کند شما به او احترام گذاشته اید، در نتیجه حرفتان به دلش می نشیند و شما برای او آدم با ارزشی می شوید.
تهیه کننده «دنیای شیرین» یادآور شد: یقینا دوره داستایفسکی هیچوقت نمیگذرد چون آثار او محترم است، همینطور شکسپیر، مولانا، سعدی و فردوسی. شاهنامه خیلی خیلی محترم است. یک بار با دوست فیلسوفی صحبت می کردم و از او پرسیدم چطور می شود که ما زنده باقی بمانیم؟ گفت شما یک اثر خلق می کنید، مثل فردوسی که زندگی اش را برای شاهنامه می گذارد و آن را به یک موجود زنده و جاویدان تبدیل می کند. یا فیلم ای تی همیشه ماندگار است، چون خیلی محترم است. آقای اسپیلبرگ را هم من خیلی دوست دارم، او ناز و محترم است.
وی در پایان گفت: بعضی ها می گویند مغز آدم از سن 70 سالگی تازه راه می افتد و من هم هر وقت کار باشد به سمتش می دوم. هر وقت نازمان را کشیدند حتما کار می کنیم.
«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 22 همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      بشین میان نازتو بکشن.

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        بابا‌ ناز‌ نازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج