۱۰۵۷۲۹۰
۳۰ نظر
۵۰۱۴
۳۰ نظر
۵۰۱۴
پ

احتمال تجدیدنظر در مورد لوایح FATF قوت گرفت

محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره سرنوشت FATF و پالرمو گفت: ممکن است ضمن حفظ استقلال و شان کشور و با شروطی که مجلس پیشتر برای آنها مانند اینکه ایران دارای قوانین پولشویی است و تعریف ایران از تروریسم متفاوت از تعریف و نظر اروپا و آمریکاست، می‌توان اصلاحاتی را در این ۲ موضوع در نظر گرفت.

جماران: محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره سرنوشت FATF و پالرمو گفت: ممکن است ضمن حفظ استقلال و شان کشور و با شروطی که مجلس پیشتر برای آنها مانند اینکه ایران دارای قوانین پولشویی است و تعریف ایران از تروریسم متفاوت از تعریف و نظر اروپا و آمریکاست، می‌توان اصلاحاتی را در این ۲ موضوع در نظر گرفت.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام FATF و پالرمو، گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شد و موانعی به خاطر این دو موضوع پیش روی ایران قرار دارد، مشخص شد، آن زمان ممکن است ضمن حفظ استقلال و شان کشور و با شروطی که مجلس پیشتر برای آنها گذاشت، می‌توان اصلاحاتی را در این ۲ موضوع در نظر گرفت. البته همه این موارد باید در مجمع بررسی شود و اعضا بر اساس مصالح ملی تصمیم گیری کنند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در درپاسخ به این پرسش که آیا پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان آمریکا می‌تواند به بازگشت این کشور به برجام و مذاکره با ایران بیانجامد، گفت: تفاوت بین بایدن و ترامپ مشخص است. آنان در کلیات اگرچه با هم مشترکاتی دارند ولی در جزییات و روش‌ها نسبت به هم متفاوت هستند. فرق بین بایدن و ترامپ در آن است که ترامپ شمشیر را از رو می‌بست ولی بایدن و دموکرات‌ها با یک پیچیدگی‌های خاص مقابل ایران رفتار می‌کنند. ایران نیز متناسب با رویکرد آمریکا همواره رفتار می‌کند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران قطعا با رویکرد حساب‌شده و دقیقی نسبت به آمریکا رفتار خواهد کرد، تصریح کرد: ایران منتظر رفتار و رویکرد آمریکاست تا متناسب با آن رفتار کند. آمریکایی‌ها خودشان از برجام خارج شدند و امروز اگر بخواهند به برجام بازگردند، موضوع متفاوت خواهد بود ولی در نهایت ما نسبت به این رویکرد که آنان به برجام برمی‌گردند یا نه، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: مواضع ایران نسبت به آمریکا کاملا مشخص است و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری رفتار خواهیم کرد. ما اعتقاد داریم که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد ولی با توجه به شرایط جدید شاید در رفتار آمریکا نسبت به ایران تغییراتی رخ بدهد که آن زمان نیز طبق فرامین رهبری نسبت به این تغییرات احتمالی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه زود طرح کردن مساله مذاکره ایران و آمریکا، یک رویه انحرافی و اشتباه است، تصریح کرد: اینکه از حالا که هنوز آقای بایدن به کاخ سفید نرفته و هنوز نتایج انتخابات آمریکا تایید نشده، عده‌ای درباره مذاکرات ایران و آمریکا صحبت می‌کنند یک بحث حاشیه‌ای است.

وی در واکنش به اظهارات اخیر دولتمردان ایران نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و طرح احتمال بازگشت آمریکا به برجام، گفت: این آدرس غلط دادن به مردم است. این درست نیست که تمام مشکلات کشور را به مذاکره با آمریکا گره بزنیم و از حالا منتظر بایدنی باشیم که خودش هنوز به کاخ سفید نرفته است. ما همیشه باید مبتنی بر مصالح کشور تصمیم بگیریم.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه آمریکا برای مذاکره با ایران باید ابتدا به اشتباهات دولت ترامپ اذعان داشته باشد و روند سابق را ابطال کند، گفت: اینکه گفته می‌شود شاید دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام پیش شرط‌هایی را پیش روی ایران قرار بدهد، یک ترفند عجیب است. اینکه یک دولتی برجام را امضا کند، دولت بعدی از برجام خارج شود و دولت سوم بخواهد تعهدات و حقوق طرف قرارداد امضا شده را اضافه و کم کند، برای ما قابل قبول نیست. حرف ما روشن است و تاکید ما این است که آمریکا باید بدون هیچ پیش شرطی به برجام بازگردد.

این نماینده مجلس همچنین درباره فضای عمومی مجلس درباره برجام، گفت: هنوز مجلس حرفی درباره این موضوع نزده است و ما زمانش که برسد تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و تصمیمات ما نیز مبتنی بر مصالح کشور است.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره سرنوشت FATF و پالرمو، گفت: این مسائل از مجلس گذشته و امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و آنان بر اساس مصالح کشور تصمیم گیری خواهند کرد. اگر تحریم‌ها برداشته شد و مشخص شد که موانعی به خاطر این ۲ موضوع پیش روی ایران قرار دارد، آن زمان ممکن است ضمن حفظ استقلال و شان کشور و با شروطی که مجلس پیشتر برای آنها مانند اینکه ایران دارای قوانین پولشویی است و تعریف ایران از تروریسم متفاوت از تعریف و نظر اروپا و آمریکاست، می‌توان اصلاحاتی را در این ۲ موضوع در نظر گرفت. البته همه این موارد باید در مجمع بررسی شود و اعضا بر اساس مصالح ملی تصمیم گیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چاره ای ندارین جز تصویب فتف!

    • واقعا تعجب داره

      فکر کن - چقدر درکش سخت بوده که بفهمن اگه لوایح رو امضا نکنند کشور نابود میشه - اگه امضا نکنند یک دلار پول هم وارد کشور نمیشه - اگر امضا نکنند حتی نفت هم بفروشیم تحریم هم نباشیم یک ریال از فروشش وارد کشور نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی

      اف ای تی اف را چرا رد کردید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون باعث میشه دلال ها مشخص بشن دیگه که اکثرشونم دولتین

    • چنگیز

      بله انگار خداراشکر بفهمی نفهمی یک کمکی حساب وکتاب دستشون میاد

    • بدون نام

      تا شما ها در مجلس تصمیم بگیرین ایران فاتحه اش خوانده شده

    • بدون نام

      چرا عاقل(بلانسبت)کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

    • بدون نام

      شان ما این زندگیه،تو مثلا به فکر شان کشوری

    • ع،ر

      بازم‌اونایی‌که‌میخواهند‌حساب‌وکتابی‌در‌کار
      نباشد‌مخالفت‌می‌کنند.

      پاسخ ها

      • ننه فرانکی

        محسن رضایی

    • بدون نام

      تا وقتی مسئله پولشوئی بر اساس تعاریف بین المللی در ایران پذیرفته نشود و کمک به گروه های مسلح غیر رسمی قطع نشود تحریم بانکی ایران باقی خواهد بود.

    • ایران زده

      به بیان ساده تر !!! یعنی شیرینی خوردیم تصویب نکردیم . خخخخخخ

    • بدون نام

      بدو تا دیر نشده........خخخخخخ

    • جعفر

      آزمایش وخطا تاکی؟

    • امید

      موضوعی لاینحل تا ابد . چون سرچشمه های قدرت دیپلماسی بلد نیستند . چون منافع ملی برایشان بی معناست . چون مغزشان کپک زده است .

    • بدون نام

      خدایا شکرت امیدواریم مردم روزهای خوشی ببینند .باپذیرش بندهای باقیمانده اف ای تی اف

    • ساکت میشید یا خودم دار بزنم

      والله ما نمیدونیم شما اصولگراها با چی مشکل دارید؟؟؟
      اگه برجام بد بود خب پس برنگرید خودتون مجلس دست گرفتید وضعیت بهبود ببخشید

    • عباس

      آخرش با بدبخت شدن مردم قبول میکنیم

    • بدون نام

      کمر مردم از یک عده لجوج وبی تجربه خم شده است!؟

    • بدون نام

      اینقدر مردم را قربانی دعواهای سیاسی نکنید تا کی باید این وضعیت بی تدبیری مسولین را تحمل کرد وهزینه آن را مردم پرداخت کنند. تمام دنیا FATFرا پذیرفت مگه ما از کره ی دیگری آمدید. بادوستان مروت با دشمنان مدارا

    • بدون نام

      بایک مخالفت بیجا ببین چه بروز ملت و مملکت آوردند

    • علی

      خداوند کسانی را که بخاطر مسایل جناحی به کشور لطمه میزنند لعنت کن

    • مهدی

      اون موقعی که باید قبول و تائیدش می‌کردید طفره رفتید و قبولش نکردید و دودش رفت به چشم مردم و هنوز هم که هست ادامه داره و خواهد داشت، و حالا تازه بعد از از دست دادن زمان و در لیست سیاه قرار گرفتن میخواهید بعض مواردی رو قبول کنید!, مگر شما ها درس نخواندی و دارای شعور سیاسی،اقتصادی و اجتماعی نیستید که حالا میخواهید تغییر موضع بدهید؟, بزودی مجبور خواهید شد تمام لوایح اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو را بپذیرید، افسوس!

    • مهدی

      تازه کم‌کم دوزاریتون خواهد افتاد که با عدم پذیرفتن قوانین ضد پولشویی چه به سر مردم آورده‌اید ، اشکال اصلی در تحریمها نیست ، اگر بموقع لوایح را قبول کرده بودید الان وضع اقتصادی کشور جور دیگری بود ، بزودی مجبور خواهید شد تمام لوایح ضد‌ پولشوئی را قبول کنید ولی با چه ضرر و زیانی؟!, چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی.

    • ننه فرانکی

      ایران درجایگاهی نیست برای اتحادیه اروپاشرط وشروط بزاره درضمن اگه ایران قوانین مبارزه باپولشویی داره پس این همه اختلاس ودزدی چیه؟
      چقدرپرروهستین شما

    • بدون نام

      نه بابا بنطر نمیاد یک عده بذارند

    • بدون نام

      خوب شما آدرس درست بده شما مشکل را حل کند چه گلی به سر مردم زدید غیر از اینکه وضعیت بدتر شده دلار سه برابر شده جنسا سر به فلک کشیده همه مشکلات مردم ایران از این دوقطبیه جامعه ایرانی است اصولگرا و مسول گراب و از این حرفا

    • بدون نام

      خوشحالیم از اینکه ناچار fatf قبول کنید باید حتمآ زور بالای سرتون‌ باشه مردم به سیاست نداشته تون می خندند

    • بدون نام

      اونایی که نمبدونن چیه له کلام ساده اینکه معلوم میشه هر کسی از کجا پول اورده و باعث میشه راحت دلال ها پیدا بشن

    • بدون نام

      وقتی به قول حیاتی گوینده خبر ، روی اره نشستی و نه راه پس داری نه راه پیش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج