جاباما
۱۰۵۷۲۹۷
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

عضو اتاق بازرگانی: اقتصاد را گروگان گرفته‌اند

عضو اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به اینکه تنش زدایی در روابط سیاسی و اقتصادی، می‌تواند به ایران در رشد تجارت منطقه‌ای کمک کند گفت: برخی افراد با گروگان گرفتن اقتصاد در داخل، از بهبود شرایط بین المللی می‌ترسند و در برابر آن مقاومت می کنند.

ایسنا: عضو اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به اینکه تنش زدایی در روابط سیاسی و اقتصادی، می‌تواند به ایران در رشد تجارت منطقه‌ای کمک کند گفت: برخی افراد با گروگان گرفتن اقتصاد در داخل، از بهبود شرایط بین المللی می‌ترسند و در برابر آن مقاومت می کنند.

علی شریعتی بیان کرد: در سال‌های گذشته، آمریکا تلاش کرده با اعمال تحریم‌های همه جانبه، راه بر تجارت بین المللی ایران ببندد و نقل و انتقال ارز را به حداقل برساند. هرچند در این سال‌ها، هر نقطه‌ای که دیده‌اند را تحریم‌ کرده‌اند اما خوشبختانه تجارت ایران قطع نشده و در بازارهای منطقه، حضور ما ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه تنش زدایی از روابط با همسایگان، اولویتی مهم برای اقتصاد ایران خواهد بود، گفت: اینکه وزیر امور خارجه ایران به پاکستان سفر کرده و در روزهای اخیر نیز در پیام‌هایی جداگانه از کشورهای منطقه دعوت کرده که به میز مذاکره بیایند، نشان دهنده این است که ایران آماده تنش زدایی است و از این تغییرات استقبال خواهد کرد.

عضو اتاق بازرگانی: اقتصاد را گروگان گرفته‌اند

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت جدید آمریکا کار خود را آغاز کند، همچنان ایران باید دست به عصا باشد و اگر هر خبری از گشایش جدیدی وجود دارد نیز از بیم تحریم‌های جدید نباید آنها را باز کنیم اما در صورت بهبود اوضاع و کاهش تحریم‌ها، پیگیری همزمان کاهش اختلافات با کشورهای همسایه برای ما بسیار گران بها خواهد بود.

به گفته شریعتی، در صورتی که این اهداف به درستی دنبال شود، می‌توان انتظار داشت، ایران در حوزه تجارت بین المللی بهبود آمارهای قطعی به ثبت برساند. البته برای مثال در حوزه‌ای مانند نفت، باز پسگیری بازارها به زمان احتیاج خواهد داشت و ایران باید مقدمات لازم را در این حوزه فراهم کند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دلواپسان و کسانی که سودشان در تداوم تحریم‌ها و محدودیت‌هاست، تصریح کرد: اینکه برخی افراد در شرایط تحریم سود شخصی به دست می‌آورند و با بالا رفتن قیمت ارز، ثروتمند می‌شوند، واقعیتی است که در سال‌های گذشته با آن رو به رو بوده‌ایم. این افراد با گروگان گرفتن اقتصاد در داخل، از بهبود شرایط بین المللی می‌ترسند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: ظرفیت بالقوه حضور ایران در بازارهای منطقه بسیار مطلوب است و در صورت کاهش فشارهای خارجی و کنار زدن مقاومت‌های داخلی، می‌توان انتظار داشت که تنش زدایی در منطقه به سود کشور تمام شود.

به گزارش ایسنا، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، جواد ظریف وزیر خارجه ایران با دعوت کشورهای همسایه به کاهش تنش‌ها، از آمادگی ایران برای بهبود روابط خبر داد.

ظریف در سفری که به پاکستان داشت نیز ضمن تکرار این موضع ایران از فراهم شدن یک کانال ارزی جدید بین دو کشور در روزهای آینده خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیشگو

      عالی عالی

    • بدون نام

      ما هرچه درد داریم از کج فهمی،لجاجت کورکورانه،سودجویی،له کردن مردم به قیمت منفعت طلبان بی درد،دلالان کور دل وندانمکاری برخی آدم های بی تخصص هوچی گر!؟

    • م ..ا

      شما چرا باور نمی کنید. که در داخل تحریم کنندگان موثر تر از خارج دست به کار شدن.
      عده ای در مسئولیت ها چنین میکنند و عده‌ای در سطح کشور که هر دو لازم و ملزوم هم دیگران.
      بسیاری گران میکنند تا تاراج و نا رضایتی را دامن زنند.
      و عده ای هزینه جریان خود را از بازار داخلی کسب میکنند.
      اقتصاد ایران آنچنان فلج نیست که چنین عوارضی داشته باشد.
      لذا به دنبال سیستم ها باشید و در نشان های انگیزه آفرین.

    • بدون نام

      باید روابط سیاسی درست بشه اول

    • علی

      با ترامپ میشد به راحتی تفاهم کرد.... موقعیت های خاص را یک به یک از دست می‌دهیم... مدیریت ناآگاه و لجباز ملتی را به گروگان گرفته...

    • محمد

      یه نفر به این بگه اقتصاد را جناب رییس جمهور به گروگان گرفته لطفا آدرس اشتباه نده

    • بی سرزمین تر از باد

      اگه جرات نام بردن افراد و البته با سند رو نداری پس شعار نده.با کلی گویی میخوای خودت رو مطرح کنی؟؟؟اگر جرات داری مستقیم نام افرادی که عنوان کردی بگو اگر هم جسارتشو نداری پس خاموش.

    • بدون نام

      از کدوم اقتصاد حرف میزنی ؟ اقتصاد مال خر است انا الیه راجعون

    • بدون نام

      فقط دروغ خوب بلد می‌باشند

    • ی هوادار

      کلمه به کلمه این مسول محترم عین واقعیته . متاسفانه معیشت مردم و اقتصاد و سیاست کشور توسط ی عده قلدر طماع گروگان گرفته شده و متاسفانه مردم هم فریب این قلدرها را خورده و ازشون حمایت میکنن

    • ی هوادار

      تاریخ ایران را که با دقت مطالعه کنی متوجه میشی که مردم هر کسی را که بهشون خدمت کرده بر علیه اش قیام کرده و نابودش کردن

    • ی هوادار

      همین افرادی که کل کشور را بخاطر منافع شخصی گروگان گرفتن بخاطر در اختیار داشتن رسانه ملی و رسانه هایی که صدای بلندی در کشور دارن با مظلوم نمایی و آدرس اشتباهی دادن مردم را فریب داده و متاسفانه مردم هم ازشون حمایت میکنن

    • ی هوادار

      بیشتر کسانی که مرتب شعار مرگ بر امریکا میدن و مردم را تحریک میکنن که ازشون حمایت کنن و بیشتر مشکلات رادامریکا و غرب میدونن کسانی هستن که پشت پرده با استفاده از تحریم ثروتهای بیکرانی به جیب میزنن

    • ی هوادار

      اینکه روحانی توانایی اداره کشور را نداره و فقط شعار میده کاملا درسته اما مردم نباید فریب بخورن و فقط دولت و روحانی را مقصر بدونن چون قدرت اصلی دست دولت سایه است که اقتصاد و سیاست تو مشتشون است

    • ی هوادار

      دلیل اینکه تندروها مرتب و طی 8 سال گذشته به آقای ظریف حمله میکنن اینه که به توانایی ظریف در حل مشکلات ایمان دارن و عمدا مردم را بر علیه ظریف تحریک میکنن تا به خواسته کثیفشون که همانا ثروت و قدرت بیکران است برسن و متاسفانه شاهد هستیم که مردم بیرحمانه و احساسی به ظریف حمله ناجوانمردانه میکنن

    • ی هوادار

      اگر جناب ظریف اختیار تام داشت و حمایت مردم را تا حالا سیاست خارجی کشور را به احسن تبدیلش کرده بود ولی افسوس که تندروها و عدم آگاهی من وشما و احساسی عمل کردنمان خسارات جبران ناپذیری به خودمون و کشورمون وارد کرده ایم

    • ی هوادار

      مردم از خودشون بپرسن که چرا تندروها بیشترین حمله را به ظریف کرده و میکنن ولی یکبار هم از وزیر کشور ی سوال هم نپرسیدن . بدون احساسات و کمک گرفتن از عقل و منطق جواب این سوال را بدید تا متوجه خیلی از مسایل بشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج