۱۰۵۷۳۸۲
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

از این تابلو نقاشی چه می‌دانید؟

«کلود مونه» استاد چیره دست امپرسیونیسم علاقه بسیاری به خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه‌های مختلف داشت و «کومه علف خشک» یکی از همین مجموعه‌ها بود.

ایسنا: «کلود مونه» استاد چیره دست امپرسیونیسم علاقه بسیاری به خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه‌های مختلف داشت و «کومه علف خشک» یکی از همین مجموعه‌ها بود.

۱۵ تابلو نقاشی با عنوان «کومه علف خشک» در ساعات مختلف روز و فصل‌های مختلف توسط «مونه» خلق شد و در سال ۱۸۹۱ در گالری «Durand-Ruel» به نمایش گذاشته شد.

به طور کلی «اسکار کلود مونه» ۲۵ تابلو نقاشی با این سوژه خلق کرد. در این مطلب یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی در بین مجموعه «کومه‌های علف خشک» را معرفی می‌کنیم؛ «کومه علف خشک» متعلق به سال ۱۸۹۰.

از این تابلو نقاشی چه می‌دانید؟

«کومه علف خشک» متعلق به سال ۱۸۹۰

این تابلو نقاشی که مدت‌هاست در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود در سال ۲۰۱۹ در حراجی ساتبیز به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد که این رقم رکوردی در آثار «مونه» به ثبت رساند.

سال ۱۸۹۰ برهه زمانی مهمی در زندگی «کلود مونه» بود. او در این سال ۵۰ ساله شد و برای نخستین‌ بار ملکی را خریداری کرد. البته که این همان خانه و باغ مشهور روستای «ژیورنی» در فرانسه بود.

در حقیقت کومه‌های علف خشکی که در زمین‌های اطراف خانه او قرار داشتند، الهام‌بخش «مونه» برای خلق این مجموعه تابلوهای نقاشی شدند.

در آن زمان در یک یک روستاهای فرانسه ماشین خرمن‌کوب وجود نداشت و انتظار برای رسیدن یکی از این دستگاه‌ها به روستاها گاهی اوقات ماه‌ها طول می‌کشید، بنابراین ارتفاع این کومه‌ها به بیش از ۳ متر و گاهی اوقات به ۶ متر می‎‌رسید و نحوه چیدمان آن‌ها بسته به مناطق مختلف تفاوت داشت.

کومه‌های مرتب و طلایی که در تابلوهای نقاشی «مونه» دیده می‌شوند ظاهرا کومه‌هایی است که اغلب در منطقه «نرماندی» جمع‌آوری می‌شدند. کومه‌هایی استوانه‌ای شکل که رأس آن‌ها گنبدی شکل بود.

منظره بی‌نظیر، ترکیب پرانرژی این تابلو نقاشی و نورپردازی‌های چشم‌نواز این تابلو نقاشی را به یک اثر مسحورکننده تبدیل کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف پول که به این نقاشی بدن

    • علی علی نژاد

      هنر چیزی هست که به انسان معنی زندگی میده، اصولا نمیشه با پول سنجیده بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج