۱۰۵۷۴۰۷
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

هیولای خزر سر برآورد

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هوا‌‌پیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند که حالا بعد از ۳۰ سال از قعر دریا بیرون کشیده شده است و تصاویرش در فضای مجازی دست به دست می شود.

روزنامه خراسان: هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هوا‌‌پیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند که حالا بعد از ۳۰ سال از قعر دریا بیرون کشیده شده است و تصاویرش در فضای مجازی دست به دست می شود.

هیولای خزر سر برآورد

این هواپیما سال 1960در بحبوحه جنگ سرد به دستور دبیر اول حزب کمونیست ساخته شد. این هواپیمای دو زیست که بعدها تحت عنوان «ائروپلن» به خدمت نیروی دریایی ارتش سرخ درآمد عملا پاسخی بود به زیردریایی موشک انداز «پولاریس» ناتو. ائروپلن ویژگی های زیادی داشت که از مهم ترین آن ها می توان به قابلیت تیک آف عمودی، توانایی پرواز در ارتفاع 5 متری سطح آب، مصرف بهینه سوخت در ارتفاع کم و رادار گریزی اشاره کرد.

اما مشهورترین ائروپلن، هیولای دریای خزر است که غول پیکرترین هواپیمای ساخته شده به دست بشر تا سال 1988 نیز به شمار می آید. این غول عظیم الجثه 10 موتور توربو فن داشته که بتواند وزن 550 تنی این هواپیما را به حرکت درآورد. این ائروپلن در سال 1980 در دریای خزر سقوط کرد .به گفته برخی این حادثه به خاطر خطای خلبان در کنترل صحیح هر 10 موتور این ائروپلن رخ داد و این هیولا برای بیش از 30 سال در قعر دریا ماند. حالا مسئولان روسی پس از یک عملیات طولانی این هیولای پرنده را از دریا بیرون کشیده اند و قرار است در موزه جنگی در شهر دربند روسیه به نمایش گذاشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج